Förlåt, men jag är så rädd. Det är inte ens kul längre. Rädd för vad detta kommer göra för mitt välmående, min personliga hälsa & ekonomiska situation. Vad som händer efter det underbara fenomenet "efter skatt". Kommer jag ha mindre i plånboken nu, trots att jag alla dagar i veckan arbetar för att försörja både mig själv, tjackpundaren på 7e våningen, tiggaren på gatan & den nyanlända "somalievensken" med 18 barn? Jag som normal tjej, vågar inte ens gå ut på kvällarna längre. Är så rädd.
Sitter, tar en öl efter en hård dag på jobbet och blir antastad av alla sorters människor i psykoser hela dagarna. Vill bara vara i fred, men får inte. Måste öppna plånboken för tiggarna (uppmaning av regeringen) för att "deras sits är värre än min, var human".
Förlåt, men för mig så är min sits värre. Oavsett vad jag har för problem i mitt liv, så är min situation värre, fast på ett annat sätt.
I min värld, så lever JAG, och där är mina problem viktigare än alla andras problem tillsammans. Jag måste må bra, för att kunna hjälpa andra. Jag mår inte bra när en tredjedel av min lön försvinner, för att finansiera andras hyra, barnbidrag, bostadsbidrag, flerbarnstillägg, invandringsbidrag, SFI-utbildning som dom med flit inte klarar för att kunna vara kvar längre i detta land etcetera. Tack Rainfeldt, detta har Uppdrag Granskning tagit upp. Men du vill vara human?
Jag ska till stranden, ta första doppet. Störs ut av ett gäng skrikande ungar med deras heltäckta mamma som inte orkar ge dom uppmärksamhet utan föredrar sin fantastiska handsfree instoppad i slöjan. Och deras män, som aldrig sett en människo-kropp förut i hela sitt liv, stirrar så ögonen ramlar ut, tar omvägar för att stirra extra. Och inte bara på mig, på alla tjejer på stranden, alla åldrar. Kul, underbar upplevelse, första doppet. Första, och absolut sista.
Och sen behöver jag hjälp. Går till läkaren, har haft ont i magen i 6 månader. Satt på sjukan och inväntade en stressad läkare med 45 andra patienter som nyligen hungerstrejkat i 6 dagar för de inte fick permanent uppehållstillstånd inom 10 min.
"Boka tid. Avvakta. Gå hem, boka tid via telefon. Det är inte akut. Provat alvedon? Annars, kombinera Alvedon med Ipren! Dubbel effekt!". Så går han. Stänger dörren fort. Vilken investering med mina skattepengar. WOW, vilken service jag får.
Och Reinfeldt ber mig vara mer human? Jag vill först och främst vara human mot mig själv. För mig, är jag viktigast. Ingen annan. Jag vill ha råd med min egna tandvård och sjukvård först, innan jag betalar retroaktivt barnbidrag till nyanlända khat-tuggaren.
Stadsminister förstår inte vad han gör mot oss som redan bor här. Jag är rädd och känner ett obehag av att vistas i mitt egna land. Där en tredjedel av mitt liv går åt att betala för att samhällets andra viktiga faktorer ska fungera.
Hjälp? Ngn som kan lugna mig? Vad FAN SKA JAG GÖRA?