2014-12-31, 11:51
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Blir intressant och se om lagen som kvalar upp kommer "ge allt" för en shl plats i bäst av 7 serien. Möter man tex ett lag med en bra målvakt, kan det ju nästan vara värt att gå in och skada om man förlorar en match i början.. Handlar ju om ganska mycket pengar.

Vafan är det jag läser? Är värt att skada andra för pengars skull. Rannsaka dig själv.
Citera
2014-12-31, 12:16
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Vafan är det jag läser? Är värt att skada andra för pengars skull. Rannsaka dig själv.
Om du inte tror det händer inom sporter är du förd bakom ljuset. Är det en plats i shl som ligger i skålen är jag övertygad av att många skulle kunna tänka sig skada en spelare i andra laget om det skulle innebära skillnaden mellan vinst och förlust.

Finns ju en anledning att man inte går ut med vart folk varit skadade exakt. Går du ut med infon så kommer folk hacka med klubbor i det området.
Citera
2014-12-31, 12:41
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Om du inte tror det händer inom sporter är du förd bakom ljuset. Är det en plats i shl som ligger i skålen är jag övertygad av att många skulle kunna tänka sig skada en spelare i andra laget om det skulle innebära skillnaden mellan vinst och förlust.

Finns ju en anledning att man inte går ut med vart folk varit skadade exakt. Går du ut med infon så kommer folk hacka med klubbor i det området.

Jag är mycket väl medveten om att det sker medvetet våld mot motståndarna. Anton Hedman, Tollefsen och Joel Lundqvist är tre riktiga ärkeidioter, som inte drar sig för att skada motståndare.

Det jag ifrågasätter är att du ser det som naturligt att skada spelare för egen vinning. Är det för sport? Har vi sett så här många huvudtacklingar i svensk hockey tidigare, som det nu har skett denna säsong? Jag tycker det är för jävligt att spelare skadas pga okänsliga motståndare.
Citera
2014-12-31, 12:48
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Jag är mycket väl medveten om att det sker medvetet våld mot motståndarna. Anton Hedman, Tollefsen och Joel Lundqvist är tre riktiga ärkeidioter, som inte drar sig för att skada motståndare.

Det jag ifrågasätter är att du ser det som naturligt att skada spelare för egen vinning. Är det för sport? Har vi sett så här många huvudtacklingar i svensk hockey tidigare, som det nu har skett denna säsong? Jag tycker det är för jävligt att spelare skadas pga okänsliga motståndare.
Naturligt? Aldrig sagt att det är naturligt eller något bra. Det jag sagt är att de blir intressant och se om vi kommer få se detta ske i bäst av 7 spelet. I kvalserien tidigare år så gynnades lag inte lika mycket av att göra något sådant som de kommer göra nu.
Citera
2014-12-31, 13:51
Medlem
€rics avatar
Bäckström tillbaka.

Pavlin, Bäckström, Conny. Fan riktigt nöjd med våra nyförvärv, hög klass på dessa.

13 backar under kontrakt nu. Helt sjukt.
Citera
2015-01-01, 20:53
Medlem
Västeråsspelaren Jonte Berg skickar in en anmälan på BIK Karlskogas Fredrik Ericson efter detta att Ericson gett Berg en hård tackling.

I och med detta så anmäler BIK Karlskoga Dustin Johner, som sänkte Calle Berglund med en ful tackling.

Ericson fick inget straff för sin tackling men Johner åkte på en 5:a i matchen.
Citera
2015-01-01, 22:13
Medlem
Klart det händer att spelare medvetet försöker skada andra,kolla på Canada ,dom kör ju med den taktiken på landslags nivå ofta, dom körde ju över Foppa en gång kom jag ihåg.
Men det händer på nationell nivå också, det är ju en bra taktik ligga nära och tackla på motståndarnas bästa spelare , dom blir ju störda när det är någon som smäller på en direkt man har pucken.
Citera
2015-01-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Västeråsspelaren Jonte Berg skickar in en anmälan på BIK Karlskogas Fredrik Ericson efter detta att Ericson gett Berg en hård tackling.

I och med detta så anmäler BIK Karlskoga Dustin Johner, som sänkte Calle Berglund med en ful tackling.

Ericson fick inget straff för sin tackling men Johner åkte på en 5:a i matchen.

Från andra sidan staketet så blev Berg crosscheckad rakt i ansiktet, Johner gick in för hårt mot Berglund men bromsade in och Berglund är ju HAs Calle Järnkrok. Mja, Boforsgrisarna ska vara jävligt glada, vilket dom är, 2-3 VIK-spelare skadade på veckobasis efter att dom grisade klart.

Dock vill jag inte lägga skulden så mkt på BIK, dom kan bara spela så. Domaren tappade matchen totalt, och i Nobehallen blir följderna av det katastrofala för motståndarna.
Jag beundrar ändå Boförs, man lyckas varje år fram till spurten hålla jämna steg med lag som har dubbla budgetar.

VIK är nu så skadeskjutna att det knappt inte ens finns fullt lag, dessvärre flera av våra tongivande spelare. Det blir ingen vacker historia mot miffona på lördag...
Citera
2015-01-02, 00:40
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul
Från andra sidan staketet så blev Berg crosscheckad rakt i ansiktet, Johner gick in för hårt mot Berglund men bromsade in och Berglund är ju HAs Calle Järnkrok. Mja, Boforsgrisarna ska vara jävligt glada, vilket dom är, 2-3 VIK-spelare skadade på veckobasis efter att dom grisade klart.

Dock vill jag inte lägga skulden så mkt på BIK, dom kan bara spela så. Domaren tappade matchen totalt, och i Nobehallen blir följderna av det katastrofala för motståndarna.
Jag beundrar ändå Boförs, man lyckas varje år fram till spurten hålla jämna steg med lag som har dubbla budgetar.

VIK är nu så skadeskjutna att det knappt inte ens finns fullt lag, dessvärre flera av våra tongivande spelare. Det blir ingen vacker historia mot miffona på lördag...
Berg blev inte crosscheckad i ansiktet.

Risken finns ju att Västerås blir hårdast drabbat av detta spel och de enda vinnarna blir Malmö.
Citera
2015-01-02, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul

Så som du skriver har jag inte uppfattat det som. Men det lär väl komma fram nu i DP nämnden.

Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Berg blev inte crosscheckad i ansiktet.

Risken finns ju att Västerås blir hårdast drabbat av detta spel och de enda vinnarna blir Malmö.

Den tanken fick jag också att det i slutändan kan bli Västerås själva som blir förloraren.
Citera
2015-01-02, 23:05
Medlem
Färjestads Christoffer Forsberg lånas ut till Timrå tillsvidare.

Inga avstängningar för varken Ericson eller Johner
Angående anmälningarna efter måndagens allsvenska match mellan BIK Karlskoga och Västerås.
Citera
2015-01-02, 23:07
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Färjestads Christoffer Forsberg lånas ut till Timrå tillsvidare.

Inga avstängningar för varken Ericson eller Johner
Angående anmälningarna efter måndagens allsvenska match mellan BIK Karlskoga och Västerås.

Han lär ju få spela 35 minuter pr match. Bra tänkt av Färjestad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in