2014-12-29, 23:43
Medlem
yooiis avatar
Noterar att Bofors nu letat sig upp på finalplats. Den såg man inte komma för två månader sedan.
Citera
2014-12-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Domaren var väl den minst dåliga i den där matchen, helt ok. Vilket sömnpiller.

Mnja , Schilken visar återigen sin sämsta sida.
Han är under all kritik den dommaren.

Många gånger står han helt fel och ser inte vad som händer.
Ofta är det stor tvekan och sena blåsningar.
Ofta kompensationsutvisningar.
Citera
2014-12-30, 00:13
Medlem
IceEyess avatar
Återigen hittar Timrå ett nytt kreativt sätt att lämna isen som förlorare på.

Hopplöst avsågade, urholkad klubbkassa och en hemmapublik som verkar ha kapitulerat
Citera
2014-12-30, 00:48
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Återigen hittar Timrå ett nytt kreativt sätt att lämna isen som förlorare på.

Hopplöst avsågade, urholkad klubbkassa och en hemmapublik som verkar ha kapitulerat

Det är ingen rolig situation för någon klubb. De är tyvärr riktigt jävla jobbigt.

Hur ser det ut med sundvall nu när de gått dåligt för TIK samtidigt som Sundsvall verkar trumma på i div1? Ser man att folk går dit istället (pga vinster?) eller försvinner folk helt och hållet?

Vad ligger er spelarbudget på ?
Citera
2014-12-30, 01:50
Medlem
pokemontrainers avatar
Alltså domaren Filip Sandstedt som dömde KHK - MIF...
BRUTALT JÄVLA DÅLIG, fyfan vad kass han var. Har fan sett många domare som är usla men det här tog fan priset, speciellt första perioden.
Nej nu får det fan vara nog, förbundet måste göra något åt saken. Malmö vann rättvist men domarinsatsen var brutalt dålig och det måste göras något åt detta...
Citera
2014-12-30, 02:22
Medlem
Det roligaste i Löven-AIK var nästan när 20-talet AIK:are skanderade " ja det är efterfest hos Conny " efter matchen :P
Citera
2014-12-30, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
BRUTALT JÄVLA DÅLIG, fyfan vad kass han var. Har fan sett många domare som är usla men det här tog fan priset, speciellt första perioden.
Nej nu får det fan vara nog, förbundet måste göra något åt saken. Malmö vann rättvist men domarinsatsen var brutalt dålig och det måste göras något åt detta...

Tyvärr så är standarden i hockeyallsvenskan hos domarna jävligt usla!

Den mest udda utvisningen tyckte jag var i 3:e perioden då både Tessier och Ericsson blev utvisade, tyckte det inte var någon precis!
Citera
2014-12-30, 05:03
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Det är ingen rolig situation för någon klubb. De är tyvärr riktigt jävla jobbigt.

Hur ser det ut med sundvall nu när de gått dåligt för TIK samtidigt som Sundsvall verkar trumma på i div1? Ser man att folk går dit istället (pga vinster?) eller försvinner folk helt och hållet?

Vad ligger er spelarbudget på ?

Sundsvall har på sin höjd upplevt ett marginellt publiklyft som gissningsvis lär stiga ytterligare om framstormningen fortsätter, men i överlag skulle jag nog hävda att folket har försvunnit helt och hållet.

Spelarbudgeten ligger uppenbarligen på 8 miljoner:

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/12/18/spelarbudgeten-lag-for-lag/

Personligen var jag övertygad om att budgeten skulle vara betydligt blygsammare än åtminstone Moras och Karlskogas.
Citera
2014-12-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Domaren var väl den minst dåliga i den där matchen, helt ok. Vilket sömnpiller.

Jag kan berätta varför jag tyckte han var dålig.
Han är fullständigt blind på bägge ögonen , som bentacklingen en lövare åkte på den såg han inte själv. han åkte frågade linjemannen fast han stod 2 meter ifrån själv.
sen finns det ens någon i sverige som fått 2+2 för bentackling? brukar ju typ bli 2 eller 5 min ,tyckte han skulle haft 5 där.
sen när AIK:aren satt i båset kastade han handskarna mot sittplats publiken , då åkte han dit Schilken tänkte jag nu skickar han ju ut han , nej då lät han honom vara kvar, han skulle ju fått matchstraff givetvis.
Sen var det flera tillfällen där han reagerar på publiktrycket , i första tog han någon utvisning när publiken skrek ,man såg riktigt han väntade typ en kvart och sen när folk skrek då höjde han armen , samma i sista men då var det AIK spelarna som slog klubborna i sargen .
Han har ingen förmåga att döma på egen hand,med andra ord helt värdelös.
Sen att han tydligen sagt han hatar Löven gör ju inte saken bättre.
Citera
2014-12-30, 13:44
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag kan berätta varför jag tyckte han var dålig.
Han är fullständigt blind på bägge ögonen , som bentacklingen en lövare åkte på den såg han inte själv. han åkte frågade linjemannen fast han stod 2 meter ifrån själv.
sen finns det ens någon i sverige som fått 2+2 för bentackling? brukar ju typ bli 2 eller 5 min ,tyckte han skulle haft 5 där.
sen när AIK:aren satt i båset kastade han handskarna mot sittplats publiken , då åkte han dit Schilken tänkte jag nu skickar han ju ut han , nej då lät han honom vara kvar, han skulle ju fått matchstraff givetvis.
Sen var det flera tillfällen där han reagerar på publiktrycket , i första tog han någon utvisning när publiken skrek ,man såg riktigt han väntade typ en kvart och sen när folk skrek då höjde han armen , samma i sista men då var det AIK spelarna som slog klubborna i sargen .
Han har ingen förmåga att döma på egen hand,med andra ord helt värdelös.
Sen att han tydligen sagt han hatar Löven gör ju inte saken bättre.
Det var ingen 5a, han flyttade inte benet i en sådan rörelse utan höll ute benet från start. Solklar 2a, dock ingen 5a. Men sedan fick han en till 2a som förut var en 10a.

Så när domarn åkte till utv båset så fick han en till utvisning på sig. Mycket klantigt.

Men sciiiilken är sämst. Vi hade honom förra matchen och då fick vi löjliga utvisningar emot oss i första men inget med oss.
Senast redigerad av €ric 2014-12-30 kl. 13:46.
Citera
2014-12-30, 21:00
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer

Nu måste du ändå skämta va...?

Om du kallar domarinsatsen igår usel kan du inte sett särskilt många matcher eller domare denna säsong. Har sett många matcher med många dåliga till rent genomusla, subjektiva och brutalt ojämna domare. Gårdagens insats av Filip Sandstedt håller jag faktiskt som en av de bättre domarinsatserna i år. Visst några småmissar här och där men trots allt i huvudsak konsekvent matchen igenom.
Citera
2014-12-30, 21:14
Medlem
€rics avatar
Blir intressant och se om lagen som kvalar upp kommer "ge allt" för en shl plats i bäst av 7 serien. Möter man tex ett lag med en bra målvakt, kan det ju nästan vara värt att gå in och skada om man förlorar en match i början.. Handlar ju om ganska mycket pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in