2017-03-22, 13:14
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
knekt vit portion funkar tillräckligt bra..går ha inne i flera timmar och kostar 19,90 ..knekt vanliga portion däremot är bullshit av lågbudgetkvalité.
Nja, Kaliber + vit är starkare, så kan knappast se Knekt som ett substitut. Kanske om man inte är van vid extra starkt snus
Citera
2017-03-26, 12:52
Medlem
General och Göteborgs rapé är kungarna bland snus.

Men vill man ha budget finns det alternativ.

Knox Blue som Göteborgs Rape.
Knox Orginal samt Orginal white, som General portion.

Dock har Knox en bismak som vissa tröttnar på.

(FB) Kaliber +

Kaliber+ Orginal som en urinoar.
Citera
2017-03-30, 17:07
Medlem
Glömde tillägga att Skruf White Orginal är också en nice snus. Mycket bättre bismak än Knox.
Citera
2017-03-30, 19:25
Medlem
Krexuss avatar
Någon som testat Skrufs nya Blackline? Ser ju intressant ut.

https://www.snusbolaget.se/nyheter/skruf-blackline-xtra-stark-portionssnus

https://www.snusbolaget.se/nyheter/skruf-blackline-xtra-stark-white-portionssnus
Citera
2017-04-09, 21:45
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Produkt: Mustang lös
Finns som: Bara i lössnus vad jag vet.
Smakar: Smakar nästan likadant som General enligt mig, Mustang är billigare också.
Pris: Är olika men min lokala kiosk säljer snuset för 42kr.

Ni som inte testat Mustang lös så rekommenderar jag er att testa snuset.

Mustang är najs. Kan dock inte hålla med om att det smakar som General, Mustang är mycket mörkare i smaken.
Testat Granit lös? Det är en skön, schysst snus för ett rimligt pris. =)

Peace!
Citera
2017-04-21, 23:27
Medlem
LFCYNWAs avatar
Produkt: Jacobssons Special Strong Cola
Finns som: Portion
Smakar: Luktar och smakar som hubba bubba tuggummi. Känns som man har en bit godis i munnen och tyvärr lite söt för min smak. Kan vara gott med någon prilla ibland men för mycket och man tröttnar fort. Gillar man inte tobakssmaken så är detta ett bra snus.
Betyg: 2.5/5
Pris: 42kr hos Snusbolaget

Produkt: General G.3 Extra Strong Slim Portionssnus
Finns som: Portion
Smakar: Klassisk, fyllig snussmak med inslag av lite citrus och örter. Trevlig upplevelse som håller i länge. Helt enkelt ett snus som leverera med bra kvalitet.
Betyg: 4/5
Pris: 44kr hos Snusbolaget
Citera
2017-04-24, 23:10
Medlem
Hebrs avatar
Kronan extra stark. Riktigt bra skit. Mycket rinn. Klar, stark och väldigt lik originalvarianten i smaken.
Citera
2017-05-06, 19:24
Medlem
Lundgrens Skåne Slim Vit

Finns som: Slim White portion

Smak: Besviken, Lundgrens Skåne vit är mitt favoritsnus men den här levde inte upp till den vanliga. För det första antog jag att påsen skulle vara perforerad likt den vanliga, det var den inte. I vanliga Skåne vit får man en trevlig smak av skogsbär, den här smakar ingenting. Skulle lika gärna kunna ha en pappersbit inne. För det andra luktar den inte likadant. Den vanliga luktar fantastisk, den här luktar som vilket snus som helst. Rekommenderar er till att hålla er till den vanliga, Lundgrens Skåne vit.

Betyg: 2,5/5

Pris: 129 kr för ett 5-pack (25,8 kr/dosa) Köpt på Snusbolaget.se
Citera
2017-05-08, 12:06
Medlem
SystembolagetAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morstov
Lundgrens Skåne Slim Vit

Finns som: Slim White portion

Smak: Besviken, Lundgrens Skåne vit är mitt favoritsnus men den här levde inte upp till den vanliga. För det första antog jag att påsen skulle vara perforerad likt den vanliga, det var den inte. I vanliga Skåne vit får man en trevlig smak av skogsbär, den här smakar ingenting. Skulle lika gärna kunna ha en pappersbit inne. För det andra luktar den inte likadant. Den vanliga luktar fantastisk, den här luktar som vilket snus som helst. Rekommenderar er till att hålla er till den vanliga, Lundgrens Skåne vit.

Betyg: 2,5/5

Pris: 129 kr för ett 5-pack (25,8 kr/dosa) Köpt på Snusbolaget.se

Du har en poäng må jag medge. "Besviken" är nog den bästa beskrivningen av smaken jag hört än så länge.
Citera
2017-05-10, 23:32
Medlem
Produkt: General Classic White
Smakar: Bergamott, lite inslag av citrus och peppar
Betyg: 5/5
Pris: 42kr

Vad kan man säga? Denna tillsammans med Ettan White är enligt mig snusets Rolls Royce.
Citera
2017-05-10, 23:43
Medlem
Arlorks avatar
Jag har gått från portion till lös. Det började med att jag var tvungen att snusa dubbel för att hålla abstinensen borta. Men det hjälpte inte. Så jag bestämde mig för att snusa lös istället. Nu har jag provat mig fram, och Ettan har blivit min favorit. Kostar 54 kronor där jag köper den. Lite salt smak precis som portion. Jämfört med ex GR och Grov så tycker jag att konsistensen är bättre. Håller sig under läppen utan att lösas upp särskilt snabbt.

Skruf stark lös är också fin. Tyvärr får jag inte tag på den. Men som sagt, tummen upp för Ettan lös. Håller ett bra tag.
Citera
2017-05-17, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arlork
Jag har gått från portion till lös. Det började med att jag var tvungen att snusa dubbel för att hålla abstinensen borta. Men det hjälpte inte. Så jag bestämde mig för att snusa lös istället. Nu har jag provat mig fram, och Ettan har blivit min favorit. Kostar 54 kronor där jag köper den. Lite salt smak precis som portion. Jämfört med ex GR och Grov så tycker jag att konsistensen är bättre. Håller sig under läppen utan att lösas upp särskilt snabbt.

Skruf stark lös är också fin. Tyvärr får jag inte tag på den. Men som sagt, tummen upp för Ettan lös. Håller ett bra tag.
Vilka lös har du testat? Se mitt nästa inlägg i denna tråd: (FB) Den stora snusrecensionstråden
Senast redigerad av BlodigTampong 2017-05-17 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in