2011-08-23, 19:32
Medlem
antagligen fel tråd men jag testar

har kollat runt lite på olika internetshoppar men kan inte bestämma mig för vilken jag skall bli kund på. de jag kollat in och fått feeling av är snus2, snusbolaget, northerner och snusworldwide. någon som har testat dessa/någon av?
Citera
2011-08-23, 20:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnut
antagligen fel tråd men jag testar

har kollat runt lite på olika internetshoppar men kan inte bestämma mig för vilken jag skall bli kund på. de jag kollat in och fått feeling av är snus2, snusbolaget, northerner och snusworldwide. någon som har testat dessa/någon av?

Om jag vore du hade jag kört med Snusbolaget, tillitsfulla och bra service. Snus2 var bra en gång i tiden men sedan kom det fram här på Flashback att dom inte var så bra som väntat trots allt. Har i och för sig aldrig haft problem som kund hos någon av onlinebutikerna men kör där du känner dig säkrast och där som priset är mest attraktivt.
Citera
2011-08-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Om jag vore du hade jag kört med Snusbolaget, tillitsfulla och bra service. Snus2 var bra en gång i tiden men sedan kom det fram här på Flashback att dom inte var så bra som väntat trots allt. Har i och för sig aldrig haft problem som kund hos någon av onlinebutikerna men kör där du känner dig säkrast och där som priset är mest attraktivt.
okej tack! det jag är mest orolig över är om man får torrt snus. men de butikerna ovan kanske sänder ut så enorma mängder att de har nytt i lager hela tiden...
Citera
2011-08-24, 16:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnut
okej tack! det jag är mest orolig över är om man får torrt snus. men de butikerna ovan kanske sänder ut så enorma mängder att de har nytt i lager hela tiden...

Ingen fara med att få hem torrt snus, inte ifrån Snusbolaget i alla fall. Har alltid fått färskt snus ifrån båda butikerna men har hört att folk fått torrt snus ifrån Snus2 ibland.
Citera
2011-08-26, 10:28
Medlem
CTCs avatar
General - Green Harvest LTD ED en ny snus från General som tillverkas av tobak som inte har besprutats med bekämpningsmedel, och är ekologiskt odlat (är väl fler kriterier än inga bekämpningsmedel antar jag)
Smak: Påminner om Generals vanliga White portion fast lite mindre lakrits-karaktär och något mindre tobaksmak, kan inte bestämma smaken förrän jag smakat lös (om den finns), då vit portion smakar mindre. Suttar lite extra på den så kommer General vit-smaken fram.

Betyg: 3,5. Då den smakar som vanliga general, som är en 240-snus som funkar. Blev inte överdrivet positivt överraskad, men helt klart kan jag tänka mig att köpa denna istället för vanliga, då det endå stödjer hållbart lantbruk (har inte kollat om det stämmer, men gillar idén) så kan inte styrka fakta men gillar tanken.
Citera
2011-08-26, 11:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CTC
General - Green Harvest LTD ED

Har sett att Pressbyrån marknadsför snuset, vad kostar en dosa ungefär? Antar att den är dyrare än vanliga Generalen?
Citera
2011-08-26, 14:15
Medlem
Rakiis avatar
Produkt: Granit vit
Finns som: Portion
Smakar: Inte mycket alls, påsarna är snustorra och rinner ingenting även fast det är ett whitesnus. Då det väl börjar rinna om man fuktar prillan med vätska eller tungan så kommer smaken lakrits och tobak. Otroligt smaklöst snus och inte alls i närheten av vad den vanliga Graniten smakar.
Betyg: 1 / 5
Pris: 30 kronor på lokala Coop
Citera
2011-08-26, 15:55
Medlem
Fick smaka ett hemgjort snus idag av en polare.

Produkt: Prillan Snussats
Finns som: Snussats. Går att göra som lös, white och vanlig portion om man så vill.
Smakar: Denna som jag fick smaka var osmaksatt och smakade m.a.o tobak.
Betyg: 4/5
Pris: 299:- för en sats som räcker till 55 dosor. Dvs ca 5:-/dosan.
Övrigt: Måste provas!

+ : Smakar suveränt, Rätt lik General lös i smaken. Bra konsistens, lättknådat. Hade prillan inne i drygt en halvtimme innan den började vandra.

- : Blir nog inte bra alla gånger, Har inte provat att göra eget men ska göra det någon gång i framtiden.
Senast redigerad av sammlund 2011-08-26 kl. 16:35.
Citera
2011-08-26, 18:51
Medlem
CTCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har sett att Pressbyrån marknadsför snuset, vad kostar en dosa ungefär? Antar att den är dyrare än vanliga Generalen?

56 spänn kostade eländet på statoil...
Citera
2011-08-26, 23:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CTC
56 spänn kostade eländet på statoil...

Då antar jag att snuset kostar i runda slängar lika mycket på Pressbyrån.
Citera
2011-08-27, 11:41
Medlem
linjalvaxts avatar
Produkt: Ettan portion
Finns som: Portion, lös och white.
Smakar: Svårt att sätta fingret på, men den smakar förträffligt. Luktar lite jord, det kanske ger någon slags ledtråd till hur den ska smaka.
Betyg: 4/5. Nästan full pott på den. Den borde vara värd 5 men priset drar ner den.
Pris: 37kr där jag oftast handlar.
Citera
2011-08-27, 12:04
Medlem
RealBengaloReals avatar
Någon som vet om en billigare variant men som har samma smaksättning som Göteborgs rape ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in