2015-02-21, 23:56
Medlem
Soxis avatar
Kapten lakrits

Gillar verkligen lakritssnus men denna var lite smaklös. 20 kr dosan och man får stora prillor. Jag ger den 2.5/5
Citera
2015-02-23, 21:06
Medlem
RonnyRasks avatar
Nick&Johnny's Red hot extra stark portion

Hittade den i kylen på någon kiosk. Dosan såg lite fräsig ut så jag köpte den. Ska tydligen va smak av chili och kanel, något som inte märks av alls. Tycker den påminner om en dålig sats Skruf. 48 kronor kostade den. Kan inte säga att det var direkt prisvärt.

Att den skulle vara extra stark märks inte heller. Men en en trevlig design på dosan är det allt!
Citera
2015-02-23, 21:10
Medlem
Bizmarcks avatar
Jag slog till på en burk med 500 st portionspåsar av märket Banèr. Kostade 230 spänn i min lokala tobaksaffär. Lite torra men tillsätter man några droppar vatten så smakar de bra.

http://fintsomsnus.se/portionssnus-original
Citera
2015-02-26, 01:11
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
produkt: knox blue white
finns som: vit portion
smak: enbär. väldigt lik rapé men lite strävare
betyg: 3.5/5
pris: betalade 28 kr på willys, finns för 199kr/stock på snus2

knox white är stapelsnus för mig men jag är inte helt nöjd med denna, ofrånkomligen måste den jämföras med rapé men den har något strävare (typiskt för skruf) och aningen syntetisk smak. tyckte den tappade enbärssmaken väl snabbt. men med välfyllda påsar och med lågt pris kan den faktiskt hota rapé

uppdatering efter tre-fyra dosor, köpte stocken nu när det är erbjudande:

den växer helt klart som budgetalternativ till rapé, sm får akta sig med sina rövarpriser. den syntetiska smaken jag beskrev tidigare känner jag inte alls nu. ser fram emot att/om den kommer som bakpaj
Citera
2015-02-26, 14:23
Medlem
Produkt: General variation smokey oak (portion, tror bara den finns som det)
Smakar: Som ett gammalt sketet stall luktar, dvs läder, hö och hästskit med en saltig smak av tobak som försvinner efter 20-30minuter och efterlämnar den lantliga smaken ensam sedan.
Betyg: 2/5
Pris: 47kr på coop

Produkt: Kronan original portion
Finns som: lös, portion, white.
Smakar: Lagom mild tobakssmak med något mindre sälta än t ex general (dvs helt ok i min mening), toner av viol och dill framträder ju längre den är inne.
Betyg: 4/5
Pris: 33kr på coop
Senast redigerad av Steeeff 2015-02-26 kl. 14:30.
Citera
2015-02-27, 22:10
Medlem
JiseOnes avatar
Produkt: General licorice portion
Finns som: Portion
Smakar: Salmiak som övergår i mer klassisk "generalsmak"
Betyg: 4/5 - Älskar lakrits, dock tycker jag inte LD och andra billiga märken gör jobbet. Blir dock ingen vana, lakrits blir snabbt "tråkigt" i längden. Finns ej heller på färjan, därifrån jag brukar få vanlig general till ett lite billigare pris.
Pris: 44:- på Willys.
Citera
2015-03-05, 18:17
Medlem
Första inlägget, nu kör vi

Produkt: Knox blue white
Finns som: Portion
Smakar: Är ingen storsnusare av Göteborgs rapé men tycker smaken är nästintill identisk.
Betyg: 5/5
Pris: 27 kr/st eller 22 kr/st i stock.
Stora, bekväma, välfyllda prillor (kan vara jag som vant mig vid Kalibers pytteprillor ). Härlig doft. Stilren dosa.
Har inget att klaga på.
Citera
2015-03-09, 10:41
Medlem
megasinned1s avatar
Produkt: LD Orginal portion
Finns som: Portion och lös
Smakar: En bra ordentlig smak som vanliga sorters snus ska smaka, rinner doc lite mer än övriga sorter som, ettan. Jag rekommenderar att testa.
Betyg: 3/5
Pris: 22-25
Övrigt: Bra kvalitet för priset.
Citera
2015-03-10, 20:31
Medlem
Tojjbojjs avatar
Produkt: Skruf Extra Stark Lös
Finns som: Portion och Lös
Smakar: Smakar som ett standard snus, närmast General i smaken skulle jag säga och något godare faktiskt.
Betyg: 5/5 - Ett lite fuktigare snus som håller sig färskt längre än sin konkurrent SM´s produkter.
Pris: 469:- /Stock på Snus2.se
Citera
2015-03-13, 13:56
Medlem
TheEducatedFools avatar
Gick in i ICA och hittade ett väldigt unikt snus jag inte sett förut. Dom sålde påsksnus! Det är också från Gotlandssnus, som bland annat brukar göra julesnuset som finns varje säsong.

Det speciella med påsksnuset är att det är med smak av apelsinchoklad. Jag blev extremt nyfiken och bestämde mig på att pröva detta.

Det första som slog mig var att snuset luktade penicillin med lite hint av apelsinchoklad. Förvånansvärt smakade det rätt bra!

Min subjektiva bedömning av denna snus är 3,75/5. Tre och en halv stjärna kändes för lågt, och fyra stjärnor kändes för högt, därav detta flummiga betyg.

Bild på dosan: http://i.imgur.com/Vg7sC7w.jpg
Citera
2015-03-13, 14:13
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEducatedFool
Gick in i ICA och hittade ett väldigt unikt snus jag inte sett förut. Dom sålde påsksnus! Det är också från Gotlandssnus, som bland annat brukar göra julesnuset som finns varje säsong.

Det speciella med påsksnuset är att det är med smak av apelsinchoklad. Jag blev extremt nyfiken och bestämde mig på att pröva detta.

Det första som slog mig var att snuset luktade penicillin med lite hint av apelsinchoklad. Förvånansvärt smakade det rätt bra!

Min subjektiva bedömning av denna snus är 3,75/5. Tre och en halv stjärna kändes för lågt, och fyra stjärnor kändes för högt, därav detta flummiga betyg.

Bild på dosan: http://i.imgur.com/Vg7sC7w.jpg
Fint att få en recension på detta snus! Ska köpa mig en dosa när jag tar mig till Lund nästa gång.
Kan tipsa snusare runt Lund att köpa sina tobaksvaror på Zigge Zigarett då personalen är jävligt trevlig och priserna brukar vara riktigt bra
Citera
2015-03-16, 19:26
Medlem
Produkt: Grov
Finns som: Portion.
Smakar: God salt med lite rökig tobaks smak. Bästa snuset på marknaden.
Betyg: 5/5
Pris: Runt 50 spänn per dosa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in