2006-10-19, 20:24
Medlem
Ockelbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellHell
Tre ankare är underskattat........blabla
Ja det är det, jag är annars inget fan av white men just Tre ankare är mumma.
Blev faktiskt så sugen när jag läste ditt inlägg att jag va tvungen och åka till kiosken och köpa en dosa.
Citera
2006-10-20, 11:04
Medlem
Madchilds avatar
Produkt: Diplomat Portion (white).
Finns som: Lös, portion.
Smakar: Inte mycket. Luktar och smakar the. Ingen tobaks- eller snussmak. Riktigt torr och trist prilla, rinner inte en gnutta, vilket iofs vissa anser som positivt.
Betyg: 1/5
Pris: 28 kronor

Som tur var blev jag bjuden på en dosa, för detta kommer jag inte betala pengar för. Smaklöst och dyrt i en prålig plåtburk. Rekommenders ej, iaf inte white varianten.
Citera
2006-10-20, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnusarN^
Någon som provat LD salmiak? Jag har fått för mig att det borde vara skitgött, i mina snusrus har jag fått för mig att det borde smaka som att lägga en lakrits-Gott&Blandat under läppen.
Stämmer det?.

Nej det stämmer inte ! det är ett riktigt sliskigt snus gott i början men man ledsnar fort precis som på alla andra salmiak snus sorter
Citera
2006-10-21, 19:43
Medlem
Här har ni en länk me massa snus! Många snusorter finns där som aldrig jag har sett!

http://www.northerner.com/html/snus.html
Citera
2006-10-23, 19:04
Medlem
Diamond_Dogs avatar
Guldplatsen:
General (portion & bak) Det jag snusar till 90% - Helt perfekt smak. Hur ska jag förklara smaken? Är inte bra på sånt, men jävligt gött e det iallefall!

Silverplatsen:
Grov (portion & bak) Helt ok! Gött för det smakar typ bara tobak, men General e godare.

Bronsmedaljen:
Catch Licorice white portion (Lakrits) (portion) Köper en dosa nån gång ibland, kan va gött me lite variation! Inget jag skulle kunna snusa för jämnan men nån gång e det gött!
Citera
2006-10-25, 16:46
Medlem
Kardus Premium Blend All Lamina

KARDUS, finns bara som lös (tror jag).

På dosan står det "Den enda person i världen som skär Kardus tobak har titeln skärmästare. Han vrider skärmaskinens vred rätt, så att skärmånen stämmer på hundradelen av en nillimeter".

Absolut det godaste snus som jag provat, smakar lite russin och påminner mycket om "Red man" som är tuggtobak både i smaken och i konsistensen.

Tyvärr så kostar det 30-40:- men det är värt att prova!
Citera
2006-10-29, 10:47
Medlem
KUSEs avatar
Någon som har snusat Camel? den ska finnas i tre smaker nämligen Original,Spice och Frost.

bild:http://graphics.nytimes.com/images/2006/08/09/business/09camel600.jpg
Citera
2006-10-29, 13:09
Medlem
Livingstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n1kk3
Här har ni en länk me massa snus! Många snusorter finns där som aldrig jag har sett!

http://www.northerner.com/html/snus.html

Tack som fan, n1kk3, för den länken! Nu har jag hittat en massa skit som inte har provats förut!

Någon som har upplevt Gotlandssnuset?
Citera
2006-10-30, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livingston
Tack som fan, n1kk3, för den länken! Nu har jag hittat en massa skit som inte har provats förut!

Någon som har upplevt Gotlandssnuset?
Ja gotlands snuset är helt ok, även om min personliga favorit är och alltid kommer vara Orginalet ljunglöfs no 1.
Ålands snus däremot är det jävligaste jag varit med om, smaken var okej men läppen försvann. Så jävla starkt, efter en 15min lossnade en skinn flik stor som skåne från min läpp. Och polarns började skrumpna
Citera
2006-10-31, 15:40
Medlem
slime666s avatar
skulle bara säga att alla som tycker att catch
och sån annan smaksatt skit är jätte gott och
tycker att äkta snus som t.ex. grov och general
smakar skit är kärringar. Såna personer som
"snusar" smaksatt skit eller mini borde inte få
kallas snusare. det är bara kärringar som
regelbundet intar snusliknande godis som sägs
innehålla nikotin bara för att dom vill vara coola
och kalla sig själva snusare.
Citera
2006-10-31, 16:07
Medlem
slime666s avatar
Man får la änna lägga in en recension också istället för att bara klaga på alla fjollsnusare
Produkt: Skruf stark portion (vet inte om den finns som bak)
Smak: Äkta tobaksmak som riktigt snus ska smaka.
Pris: ungefär 25 som dom flesta
Betyg: 4/5
Övrigt: som namnet antyder är den stark och det är inte bara smaken utan även nikotinhalten som är stark (bra att veta för fjortisar som bara är ute efter en nikotinkick). Helt enkelt ett gott snus som tillfredställer nikotinbehovet lagom mycket
Citera
2006-10-31, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slime666
skulle bara säga att alla som tycker att catch
och sån annan smaksatt skit är jätte gott och
tycker att äkta snus som t.ex. grov och general
smakar skit är kärringar. Såna personer som
"snusar" smaksatt skit eller mini borde inte få
kallas snusare. det är bara kärringar som
regelbundet intar snusliknande godis som sägs
innehålla nikotin bara för att dom vill vara coola
och kalla sig själva snusare.

Nu får du ta och lugna ner dig va.
Kommer du precis från FragBite eller Lunarstorm eller?
Vi som snusar kärringsnus vet mycket väl att sådana som vill kalla sig för snusare tycker så om oss, men oftast skiter vi fullständigt i vad du tycker eftersom att man ska snusa för att det är gott och inte av någon annan anledning.

Något som du inte verkar göra eftersom att du måste visa för alla här att du snusar grov.

Bara så att du vet är General också smaksatt, enligt alla sidor som säljer General så är den smaksatt med citrus eller bergamotte eller vad det heter (myggmedel enligt mig) och enligt innehållsdeklarationen så är den smaksatt med koksalt.
Det gör dig till en sådandär "fruktansvärd kärringsnusare", eller hur?

Jag ber om ursäkt till resten av FlashBacks tobakssektion eftersom att jag kom så off-topic. Jag skall återgälda det med en recension av Lucky Strike och Granit, om jag inte redan gjort Granit, när jag tagit mer än en prilla

M.v.h SnusarN^ som älskar Catch Eucalyptys över allt annat som bara köpte LS för att han ville ha en plåtdosa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in