2011-03-14, 20:20
Medlem
Scaevolas avatar
Produkt: Thunder Frosted Portion
Finns som:Portion, har ingen aning om Thunder lös existerar
Smakar: Mint och endast mint
Pris:Undertecknad fick ge 99 :- för en stock på den lokala tobaksaffären.
Betyg: Helt klart en 5:a.

/Scaevola!
Citera
2011-03-14, 20:32
Medlem
hejaklacksledares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mellan2och18tecken
någon som har recension på general silver? är den lik vanlig general?

Smakar grus! Har vid ett par tillfällen fått silver i stället för orginal och jag hade väldigt mycket hellre pillat in en kronan. Så dålig var den..
Citera
2011-03-14, 22:49
Medlem
-flame4fame-s avatar
Namn: General Ekstra Sterk

Pris: Taxfree-priser, den gången den fanns i Sverige låg den väl runt 45 kr på Seven.

Beskrivning: Den enda snusen jag smakat som bränner till rejält, härdad som man är. Smaken räcker inte lika länge som en vanlig white dock. Den är dock helt klart värd att testa, den är inte äckligt stark utan på ett bra sätt.

Betyg: 4/5

Namn: General Sterk

Pris: Se ovan. Denna har jag dock aldrig sett i Sverige utan bara på taxfree.

Beskrivning: Är ingen större skillnad på denna och general white, den bränner inget men man känner en viss ökad styrka. Samt att den känns lite syrligare, om jag nu använder ordet rätt här. Liiiite åt rapé-hållet om ni fattar men inte mycket.

Betyg: 4/5 eftersom jag trots allt är inne på general white nu. Och att det är mer nikotin i denna. Plus för att det är en balanserad prilla också.
Citera
2011-03-15, 21:47
Bannlyst
Odens snus måste fan ta mig vara äckligare att ha i munnen än vad en 55årig finskans fitta smakade på Ålandsfärjan för några år sedan.
Inte undra på att den kostar 18 spänn men hur kan snus vara såhär jävla fruktansvärt äckligt.
Vill man sluta snusa - börja snusa Oden!
Citera
2011-03-15, 23:41
Medlem
lamajägarns avatar
Måste ju slå ett slag för Offroad portion orginal

Smak: Har väll inget vidare smaksinne att skryta med men tycker den smakar som granit eller grov ungefär.

Pris: under 20kr/dosa (22,6g snusbolaget)

Skulle fått en 5a om dosan var utrustad med bjudlock
Citera
2011-03-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamajägarn
Måste ju slå ett slag för Offroad portion orginal

Smak: Har väll inget vidare smaksinne att skryta med men tycker den smakar som granit eller grov ungefär.

Pris: under 20kr/dosa (22,6g snusbolaget)

Skulle fått en 5a om dosan var utrustad med bjudlock

Offroad lös smakar kolporterade blommor med en bismak av gödsel. Den testgruppen som gav tummen upp för detta snuset borde fan brinna i helvetet.
Citera
2011-03-19, 13:51
Medlem
Tojjbojjs avatar
Dags för mitt bidrag.

Produkt: General Snus (Lös)
Finns som:Lös, Portion, White och Long
Smakar: Pepprig,salt med en hint av fräsch citrus till en början men ger en besk eftersmak vilket inte får mig att vilja peta in en till efter den första. Frän doft. Inte ett snus jag kan sträcksnusa då jag upplever att det sliter på tandköttet hårt.
Pris:Mellan 44-49kr
Betyg: 1/5 - Den första prisen initiellt ger jag 4/5 om man haft ett uppehåll från den ett tag. Vacker design på dosan.

Produkt: Ettan (Lös)
Finns som:Lös, Portion, White
Smakar: Trevlig rökig tobakssmak och man förstår varför detta snus är så pass populärt som det är. Snäll mot truten. Snuset tappar för min del däremot då det ger en fadd eftersmak och snuset är lite för finmalet.
Betyg: 3/5 - Detta snus är värd en lätt 4/5 i betyg som inkörningsnus. Snygg Design på dosan.

Produkt: Röda Lacket (Lös)
Finns som:Lös, Portion, White?
Smakar: Faller mig inte alls i smaken då det inte smakar något annat än lite salt. På tok för finmalet, sliter hårt på tandköttet när man har en gummiboll fastklämd under läppen.
Betyg: 2/5 - Duger i krig. Designen är ju lite fräsig.

Produkt: Göteborgs Prima Fint (Lös)
Finns som:Lös
Smakar: Gräddig, len, söt och salt. Svårt att säga vad jag tycker om detta snus egentligen. Inte ett snus jag kan sträcksnusa då jag upplever en rundgång av gräddig sötma i munnen hela dagen. Sötman tar över mer och mer för var snus man tar. Och tok för finmalen men inte alls som Röda Lacket, ger ett mer fuktigt intryck.
Betyg: 2.5/5 - Börjar på en 4/5 men tappar under dagen. Jädra snygg design på dosan.

Produkt: Grovsnus (Lös)
Finns som:Lös, Portion, White och Svart
Smakar: Ett snus som faller mig i smaken, ger en stadig smak av tobak som håller i sig länge och när smaken börjar ge sig så lassar man bara in en ny och njutningskarusellen snurrar på igen. Ett snus jag sträcksnusar stock efter stock.
Betyg: 4.99/5 - Betyget tappar ytterst lite då designen på dosan är under all kritik. Ger intrycket att en bratz som förfasas över att snuset på fingrarna kladdar ner dennes iPhone skulle ha designat dosan.

Ska testa köra en dosa GB rape lös här framöver då jag inte riktigt kan dra mig till minnes hur detta snus smakar.

OffTop: Oavsett om du snusar mer eller mindre smaksatt snus, portion eller lössnus så vill jag bara säga det att världen är en färgglad plats där oliktänkande och uppskattningar skall värderas snarare än rivas. Snus är en fin svensk tradition, finns ett kulturarv att hämta i denna underbara produkt som kommer i många smaker och former. Som före detta storrökare på inaktiva 105kg men numera 75kg storsnusande livsnjutare kan jag inget annat göra än att prisa detta svenska arv. Jag har inte förlorat 2-3st välsmakande underbara cigaretter om dagen och sluppit undan dom resterande idiot cigaretterna man prompt skulle röka som i sin tur raserade andningsapparaten och fysik på många sätt. Jag har vunnit en livsnjutning som håller i sig dagarna ut i enda.
Citera
2011-03-19, 14:01
Medlem
Tojjbojjs avatar
Drog mig till minnes ett minne jag helst glömmer. Får en egen post då denna inte förtjänar att dela post med Groven, ettan, generalen etc..

Produkt: Gustavus (Lös)
Finns som:Lös, Portion, White?
Smakar: Rävgift! Känns som ett försök till att efterlikna BÅDE General och Groven men misslyckas fatalt. Man drar sig för att ens ta en snus efter ha öppnat dosan och åkt på en hurring av stark kemisk syntetisk lukt av..Urin? (ammoniak)
Pris: Vet inte, bryr mig inte...
Betyg: På följande skala |-5-4-3-2+-0+1+2+3+4+5| -4/+5 Design på dosan? Plast är ju kanske inte att föredra till lössnus...
Citera
2011-03-21, 13:10
Medlem
Produkt: Göteborgs Rapé
Finns som: Lös och portion.
Smakar: Rapé är som en blandning av enbär och tobak.
Betyg: 5!
Pris: 38-40 kr

Något som är lite konstigt är att när jag snusa så var Rapé det enda jag snusa. Nu när jag har slutat så tycker jag inte det är gott längre :S Om jag tar en snus nuförtiden föredrar jag General Original.
Citera
2011-03-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger
Odens snus måste fan ta mig vara äckligare att ha i munnen än vad en 55årig finskans fitta smakade på Ålandsfärjan för några år sedan.
Inte undra på att den kostar 18 spänn men hur kan snus vara såhär jävla fruktansvärt äckligt.
Vill man sluta snusa - börja snusa Oden!
Du har så rätt!
Citera
2011-03-21, 23:39
Medlem
Söker efter odens snus! någon mack/mat affär som har den? söker främst Canel
Citera
2011-03-23, 16:12
Medlem
Testa Lite snus från en liten aktör! Jakobsson´s snus (Kvalité) på www.snusbolaget.se eller www.snus2.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in