Resultat: Kommer du fortsätta ladda ner efter årsskiftet?
Nej
33,33%
5 röster
Ja
66,67%
10 röster
  • 1
  • 2
2003-06-17, 14:57
Medlem
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,320894,00.html :!:

Citat:
De oerhört populära filbytarprogrammen förbjuds från årsskiftet och rätten att kopiera cd och dvd-filmer för eget bruk minskas.

Hur kan regeringen förbjuda fildelningsprogrammen? Det cirkulerar även lagliga saker där! Även om det är en befängd idé att förbjuda nedladdning av film och musik så slår det här ALLT som regeringen tidigare har gjort i idioti :!:

Citat:
- Vi har inte gjort det här för att tillgodose de stora skivbolagen. Det handlar i grund och botten om att behålla den tidigare synen på upphovsrätt

Javiiiiiisst...

Frågan är hur de tänker övervaka det här, en tanke är att ISPerna skulle anmäla till polisen OM de skulle ge resurser till att övervaka all trafik. Å andra sidan är det frågan om ISPerna skulle göra det här eftersom det skulle vara ett givet faktum att de skulle förlora kopiösa mängder kunder - att ladda ner piratkopior är ju själva grejen med bredband. [/b]
Citera
2003-06-17, 15:40
Medlem
De Larges avatar
Det här förändrar ingenting, folk kommer fortsätta som förr, jag med.
Citera
2003-06-17, 15:58
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Det här förändrar ingenting, folk kommer fortsätta som förr, jag med.

Precis. Stängs Kazaa ner, kommer bara något annat istället.
Citera
2003-06-17, 16:19
Awaiting Email Confirmation
Shejk Linuss avatar
Jag skulle inte kalla det idioti. Det är en gest. Regeringen vill visa att de står på de rikas sida. Ju mer partiet går till höger desto lättare blir det att locka över högerväljarna och behålla makten.
Citera
2003-06-17, 16:51
Medlem
Vilka exakt är dessa högermänniskor som vill förbjuda fildelning? Lustigt, jag har aldrig träffat några.

Antagligen tillkom det efter påtryckningar fån skivbolagen.
Citera
2003-06-17, 17:06
Medlem
Cineastens avatar
Jävla trams. Med tanke på alla de miljarder som skivbolagen tjänar borde de vara glada att vi köper skivor och filmer överhuvudtaget. Särskilt som priserna är så höga.

Det lustiga i sammanhanget är att kopierar man och sprider upphovsrättskyddat material så kan man få fängelse och dryga böter, men sparkar man ihjäl en försvarslös bäbis eller rycker handväskan av en gammal kärring så att hon trillar och bryter nacken är straffet inte särskilt högt. Var finns logiken?
Citera
2003-06-17, 17:43
Medlem
Dietymans avatar
Pallar inte skriva eller kopiera text från annat forum

http://www.forumhuset.net/forum/viewtopic.php?t=7971
Citera
2003-06-17, 17:45
Medlem
Jag har alltid funderat över varför jag måste köpa en fysisk CD eller DVD och betala för dess tillverkning, frakt osv, när jag bara kan skaffa själva musiken direkt.

Varför inte tillåta nerladdning av DivX filmer till halva DVDns pris, t.ex? Som det är nu så föredrar ju folk nerladdade gratis filmer framför dyra DVD-skivor.
Citera
2003-06-17, 17:55
Medlem
Dietymans avatar
Eller varför inte införa detta systemet???

En synn likt det gamla. Där internet jämställs med radio. Där du kan kan sända ut musike filmer mm,,, sedan skulle man kunna ha en viss avgift för att sända ut det hela. Exempelvis, mjukvaru/musik/film industrin i Sverige är värd 200 kr per svensk och månad avgiften blir 200 kr per svensk per månad för att fritt få kopiera vad man vill i form av film program och spel ( detta gäller då privatperson) pengarna går då liksom STING pengarna till upphovsrättsinnehavaren och dessa får lika mycket pengar som idag men folket får mer för pengarna. Dvs folket tjänar på det och upprättinnehavarna förlorar inget. Detta skulle då även kunna centraliseras med dvs servrar som har allt så att man snabbt och lät kan tanka ned vad man vill ha.

Grejen är ju den som sagt,,, att om jag köper en skiva ( per månad) för 200 kr eller ger 200 kr till upprätshov så gör det ingen skillnad mer än för mig då jag istället får allt vad jag vill ha.

Givetviss är kombinationen feghet och dummhet hos våra inkompetenta politiker anledning att sådan här effektivitet inte kommer tillstånd. Därför bör ni läsa om alternativ liksom i min tråd alternativ till dagens parlamentarism. Så att vik kan njuta av fördelarna av ett kompetent styre lojalt ( till folket ) styre
Citera
2003-06-18, 12:43
Medlem
Rubbermans avatar
Bah, jävla sosse-dravvel att förbjuda nedladdning från nätet.

Hur fan ska det gå till egentligen med kontrollen. Ska polisen komma och knacka på hos alla som har bredband och be att få titta på datorn.

Nä fy fan vilket jävla samhälle som börjar ta form.

Jag kommer att köra stenhårt med dc... Fan jag ska till och med skaffa en extra hd med myyycckkket plats.

Har regeringen verkligen inget bättre för sig?
Citera
2003-06-18, 12:55
Medlem
Samma sak här... Fast jag kör med Kazaa, så får man inga "varningar" från copyright-nazister
Citera
2003-06-18, 15:05
Medlem
http://www.skinadde.info.se/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem