2021-11-01, 14:27
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Din urusla engelska när du ska försöka flasha med engelska klyschor. "Are" inte "is". Okunnighet som tror sig kunna utge sig för att vara kunnighet. Du vet, Dunning-Kruger-effekten lol...ett trött begrepp som endast enfaldiga youtube- och facebookexperter använder för att de tror det låter akademiskt när de använder den termen som annars skyrs som elden i den akademiska världen.

Monkees: Fullständigt irrelevant för min poäng som vore uppenbar för ett barn. Byt ut monkees mot t.ex. Pink Floyd då, så eliminerar vi dina barnsligt genomskinliga försök att undvika ämnet genom irrelevanta teknikaliteter. Nej, inte en människa hade tyckt det var banbrytanke konst om ett förband till Hendrix hade lirat hans set innan han gick upp och lirade samma set, det är pinsamt att du ens låtsas tro det, lilla vän

Du kanske skulle ta och mocka i ditt eget stall först? Man kan inte vara okunnighet. Diverse felstavningar ovanpå det. Pinsamt värre.
Citera
2021-11-01, 14:33
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
På hans FB-sida skriver han att allt är medias och giriga gubbars fel
Hans schism med advokaterna eller vad är medias och giriga gubbars fel?
Citera
2021-11-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Hans schism med advokaterna eller vad är medias och giriga gubbars fel?

Citat:
"Senaste nytt från Jantemecca. I brist på bättre sysselsättningen har lokaltidningen jagat den gamle cirkushästen igen. Ur Wahlbecks memoarer kan vi läsa. Mes-karmat fortsätter bland giriga Zinkgubbar och träck. Den ene är snålare än den andre från släktingar till ryggdunkare och banker. Detta är konst och filosofi på hög nivå. När prestigen går dig åt huvudet och sladderkärringen tar över då betalar du heller för att sänka än att hjälpa och skapa liv, men vem är du då ? Exakt ! Herre giv mig styrka att kontrollera mitt förakt."

"Den ene är snålare än den andre från släktingar till ryggdunkare och banker. "

Han har alltså försökt låna från banker, vänner och familj och alla säger nej?
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-11-01 kl. 15:54.
Citera
2021-12-15, 11:43
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Peter Wahlbeck i ett 37 min långt ursinnigt utspel: "Det är oförskämt att kalla vaccinkritiker för konspirationsteoretiker”

https://newsvoice.se/2021/12/peter-wahlbeck-vaccinkritiker-konspirationsteoretiker/

Fullständigt geni eller galen foliehatt, döm själva!

Själv tycker jag Peter visar prov på civilkurage!
Citera
2021-12-15, 15:24
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Peter Wahlbeck i ett 37 min långt ursinnigt utspel: "Det är oförskämt att kalla vaccinkritiker för konspirationsteoretiker”

https://newsvoice.se/2021/12/peter-wahlbeck-vaccinkritiker-konspirationsteoretiker/

Fullständigt geni eller galen foliehatt, döm själva!

Själv tycker jag Peter visar prov på civilkurage!
Wahlbäck kan vinka adjö till sin karriär som komiker, ingen kommer boka en antivaxxare. Sådana konspirationsteoretiker vet man aldrig vad de kan ta sig till. Helt plötsligt kanske han börjar prata om judar och förneka förintelsen, och så är hela den kvällen förstörd.
Nej, säkrast att inte boka Wahlbäck i framtiden.
Sedan borde vaccinpass för att få uttala sig i media också vara ett krav, så att ingen antivaxxare som Wahlbäck råkar slinka in någonstans och få mediautrymme. Tur att de inte släpper fram honom i Ring P1!
Viruset är livsfarligt! Folk DÖR! Vaccinationstäckningen måste upp NU! ALLA SKALL MED!
Var källkritisk! Sök verifierad och faktagranskad information på Folkhälsomyndighetens och MSBs respektive hemsidor.
Senast redigerad av Mr.Woods 2021-12-15 kl. 15:44.
Citera
2021-12-15, 16:17
Medlem
OnkelDoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Wahlbäck kan vinka adjö till sin karriär som komiker, ingen kommer boka en antivaxxare. Sådana konspirationsteoretiker vet man aldrig vad de kan ta sig till. Helt plötsligt kanske han börjar prata om judar och förneka förintelsen, och så är hela den kvällen förstörd.
Nej, säkrast att inte boka Wahlbäck i framtiden.
Sedan borde vaccinpass för att få uttala sig i media också vara ett krav, så att ingen antivaxxare som Wahlbäck råkar slinka in någonstans och få mediautrymme. Tur att de inte släpper fram honom i Ring P1!
Viruset är livsfarligt! Folk DÖR! Vaccinationstäckningen måste upp NU! ALLA SKALL MED!
Var källkritisk! Sök verifierad och faktagranskad information på Folkhälsomyndighetens och MSBs respektive hemsidor.

Du kanske skulle lyssna på vad han säger. Du är ju en produkt av vad han kritiserar.
Är du emot alla åsikter som inte överensstämmer med vad msm och etablissemanget tycker?
Du är en folkfiende och antagligen vänsterliberal.
Citera
2021-12-15, 16:47
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelDoffe
Du kanske skulle lyssna på vad han säger. Du är ju en produkt av vad han kritiserar.
Är du emot alla åsikter som inte överensstämmer med vad msm och etablissemanget tycker?
Du är en folkfiende och antagligen vänsterliberal.
Har du läst min posthistorik?
Kan jag ha varit lite ironisk?

Atr du tog mitt inlägg seriöst visar dock på hur illa ställt det är. Tror Wahlbäck tyvärr kommer få se sig bli undanstädad.
Man får absolut inte ifrågasätta corona-religionen!
Citera
2021-12-15, 17:09
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Har du läst min posthistorik?
Kan jag ha varit lite ironisk?

Atr du tog mitt inlägg seriöst visar dock på hur illa ställt det är. Tror Wahlbäck tyvärr kommer få se sig bli undanstädad.
Man får absolut inte ifrågasätta corona-religionen!

Haha, jag noterade direkt vad det handlade om! Dräpande ironi/sarkasm.
Och tyvärr har du nog rätt, Wahlbeck kommer nog få mycket begränsat utrymme(om något alls) i vanlig media, och företags-giggen kommer säkert också lysa med sin frånvaro nu när alla (större) företag är "Woke". Wahlbeck kommer dock alltid ha den spirituella anden på sin sida, varför egentligen ingenting kommer rå på honom.

PW hatade media långt innan det var coolt att kritisera MSM. På 90-talet gjorde han "Kalender-fur-alle" där Master-Duck ledde ett uppdrag att tvinga in Gud i mediavärlden! Haha, vilken skön humor! Master-Duck samlade till briefing-möte i ett klassrum med ett ihopsamlat (mycket brokigt) team, där han deklarerade uppdragets 'main task': "With humour, fantacy, knowledge and love, WE WILL FORCE GOD INTO THE MEDIA WORLD, that is our purpose, nothing else. Have I made myself clear? WE WILL FORCE GOD INTO THE MEDIA WORLD!"

Riktigt härlig genial Wahlbeck-humor.

https://www.youtube.com/watch?v=fBPgJYKL4CY
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-12-15 kl. 17:25.
Citera
2021-12-15, 17:13
Medlem
Är det någon som svävar mellan geni eller vansinnig så är det PW...Mycket på gränsen..
Citera
2021-12-15, 17:23
Moderator
Mr.Woodss avatar
Wahlbäck har gjort en oerhört målande och rolig ståupp där han jämför Sverige och Danmark, någon som vet om den finns att se någonstans på nätet? Jag kan inte hitta den.
Citera
2021-12-15, 17:28
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Wahlbäck har gjort en oerhört målande och rolig ståupp där han jämför Sverige och Danmark, någon som vet om den finns att se någonstans på nätet? Jag kan inte hitta den.

Är det denna du tänker på?

https://www.youtube.com/watch?v=93kU1KTiZ4E

Riktigt bra!
Citera
2021-12-15, 17:35
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Är det denna du tänker på?

https://www.youtube.com/watch?v=93kU1KTiZ4E

Riktigt bra!