2021-01-29, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Niels Jensen släppte en gång en video där han dansar omkring i ett fält. Videon är tagen precis efter att han hade köpt 1 000 psilocybinsvampar av Peter som hade plockat dem i Halmstad och åkt till Stockholm för att dels konsumera och dels sälja. Peter gillar flumdroger då och då, kanske lite amfetamin ibland för att det är en klassisk Halmstaddrog (typiskt i olidligt trista småstäder) men jag tycker inte man kan säga att han är knarkare eller har drogproblem.

Han knarkar, men han är ingen knarkare?

Åhå.

Annars tycker jag hans totala foliehatteri stämmer bra överens med amfetaminparanoia, och att svamparna har gjort honom så openminded att hjärnan ramlade ur.
Citera
2021-01-29, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aGNostradamus
Han knarkar, men han är ingen knarkare?

Åhå.

Annars tycker jag hans totala foliehatteri stämmer bra överens med amfetaminparanoia, och att svamparna har gjort honom så openminded att hjärnan ramlade ur.

Japp, han har inga beroendeproblem såvitt jag vet.
Citera
2021-01-29, 13:03
Bannlyst
Citat:
Japp, han har inga beroendeproblem såvitt jag vet.

Han kanske var paranoid och körd i huvudet ändå, redan innan han knarkade?
Citera
2021-01-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aGNostradamus
Han kanske var paranoid och körd i huvudet ändå, redan innan han knarkade?

Det känns som du förväxlar mig med någon som försvarar honom men då har du hamnat väldigt fel. Jag har redan förklarat att jag misstänker någon form av psykisk sjukdom eller psykisk ohälsa. Han har varit sådan sedan jag lärde känna honom som 20-åring. Han har alltid varit en provokatör, men poängen med att vara en provokatör är att man ska vara ute efter att provocera till eftertanke. Han provocerar bara för att skapa bråk eller för att få uppmärksamhet, enligt mina erfarenheter.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-01-29 kl. 13:23.
Citera
2021-01-29, 13:35
Bannlyst
Citat:
Det känns som du förväxlar mig med någon som försvarar honom men då har du hamnat väldigt fel. Jag har redan förklarat att jag misstänker någon form av psykisk sjukdom eller psykisk ohälsa. Han har varit sådan sedan jag lärde känna honom som 20-åring. Han har alltid varit en provokatör, men poängen med att vara en provokatör är att man ska vara ute efter att provocera till eftertanke. Han provocerar bara för att skapa bråk eller för att få uppmärksamhet, enligt mina erfarenheter.

Tror jag reagerade mest på att man kan knarka utan att vara knarkare. Det håller jag inte riktigt med om. Däremot kan jag gå med på att man kan knarka (en tid, begränsad mängd) utan att bli beroende.
Citera
2021-01-30, 00:17
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Niels Jensen släppte en gång en video där han dansar omkring i ett fält. Videon är tagen precis efter att han hade köpt 1 000 psilocybinsvampar av Peter som hade plockat dem i Halmstad och åkt till Stockholm för att dels konsumera och dels sälja. Peter gillar flumdroger då och då, kanske lite amfetamin ibland för att det är en klassisk Halmstaddrog (typiskt i olidligt trista småstäder) men jag tycker inte man kan säga att han är knarkare eller har drogproblem.

Tycker nästan ännu bättre om Wahlbeck efter att jag läste det där.
Citera
2021-02-17, 20:06
Medlem
Heh han är då inte mycket till förhandlare...rättegången där han stämdes på 2 mille fick avbrytas flera ggr för att han var så upprörd att han anklagades för att vara skyldig 2 mille. Lyckligtvis kunde de komma överens om att det inte behövdes vidare rättsliga förhandlingar och de kunde göra upp i godo...deras privata förhandling landade i att Wahlbeck är skyldig honom 2 mille...skulle inte förvåna mig om han företrädde sig själv i rätten

https://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/peter-wahlbeck-och-stig-pohl-%C3%B6verens-om-miljonerna-1.37992505
Citera
2021-02-17, 20:16
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Heh han är då inte mycket till förhandlare...rättegången där han stämdes på 2 mille fick avbrytas flera ggr för att han var så upprörd att han anklagades för att vara skyldig 2 mille. Lyckligtvis kunde de komma överens om att det inte behövdes vidare rättsliga förhandlingar och de kunde göra upp i godo...deras privata förhandling landade i att Wahlbeck är skyldig honom 2 mille...skulle inte förvåna mig om han företrädde sig själv i rätten

https://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/peter-wahlbeck-och-stig-pohl-%C3%B6verens-om-miljonerna-1.37992505

Ja, det är ju inga struntsummor som P . Wahlbeck skall hosta upp. Han har ju enligt egna uppgifter varit nära personlig konkurs tidigare så hur skall han lösa detta?
Citera
2021-02-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Ja, det är ju inga struntsummor som P . Wahlbeck skall hosta upp. Han har ju enligt egna uppgifter varit nära personlig konkurs tidigare så hur skall han lösa detta?

Han och Runar borde starta upp nåt tillsammans. Typ en kosmisk qanon-kyrka för gamla ensamstående miljonärskor som prisar solen och våren
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-02-17 kl. 23:12.
Citera
2021-03-27, 19:43
Medlem
Svart-Skalles avatar
Vad hände egentligen med Peter Wahlbeck. Han försvann från TV-rutan bara, en dag. Var det PK-maffian som sänkte honom?
Citera
2021-03-27, 20:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du tänker antalgigen på Wahlbäcks sågning av Fredrik Wikingsson ? Wahlbeck erkände iaf att det berodde på Wikingssons svartbruna hår. Wahlbeck har aldrig gillat mörkhårigt folk, men det har ju inte svenska folket heller gjort.

Eller så ljög PW, många narcissister och personer med antisocial personlighetsstörning blir personligen djupt kränkta av andras framgångar, eller bara att någon är nöjd med sin tillvaro. Fast de saknar sjukdomsinsikt och hittar därför på löjliga orsaker för att rättfärdiga deras omotiverade utbrott och gnäll.
Citera
2021-03-29, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svart-Skalle
Vad hände egentligen med Peter Wahlbeck. Han försvann från TV-rutan bara, en dag. Var det PK-maffian som sänkte honom?

Läs tråden, så fattar du. Han är svår att jobba med, och hans humor är inte tillräckligt bra tillräckligt ofta för att det ska vara värt risken att ha med honom i TV när hans hit/miss-ratio bara ökat de senaste fem-tio åren eller vad det nu kan vara. Han var med i senaste säsongen av Släng dig i brunnen, på inspelningsdagarna hade de av förklarliga skäl ett tajt schema där varje komiker fått 15 minuter (tror jag det var, länge sen jag hörde om den här grejen). Han drog över rejält, och ändå var det som väl kom med i programmet genomkasst.

Det hjälper ju honom inte heller att han är politiskt inkorrekt till den milda grad att han sprider antisemitiska konspirationsteorier och annat bullshit på sin facebooksida och drar rejält rassiga och kvinnoförnedrande skämt på scen alldeles för ofta när han får en spot numera. Hade hans humor funkat så hade han fortfarande blivit bokad eller kunnat dra ut på turné själv, pengar luktar som bekant inte. Men de som gillar hans nuvarande humor verkar inte särskilt många eller betalningsvilliga, för annars ser jag inte varför han är pank och skuldsatt upp till öronen med det kändisskapet och den komiska talang han ändå har i botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in