Citat:
Ursprungligen postat av
Svart-Skalle
Vad hände egentligen med Peter Wahlbeck. Han försvann från TV-rutan bara, en dag. Var det PK-maffian som sänkte honom?
Läs tråden, så fattar du. Han är svår att jobba med, och hans humor är inte tillräckligt bra tillräckligt ofta för att det ska vara värt risken att ha med honom i TV när hans hit/miss-ratio bara ökat de senaste fem-tio åren eller vad det nu kan vara. Han var med i senaste säsongen av Släng dig i brunnen, på inspelningsdagarna hade de av förklarliga skäl ett tajt schema där varje komiker fått 15 minuter (tror jag det var, länge sen jag hörde om den här grejen). Han drog över rejält, och ändå var det som väl kom med i programmet genomkasst.
Det hjälper ju honom inte heller att han är politiskt inkorrekt till den milda grad att han sprider antisemitiska konspirationsteorier och annat bullshit på sin facebooksida och drar rejält rassiga och kvinnoförnedrande skämt på scen alldeles för ofta när han får en spot numera. Hade hans humor funkat så hade han fortfarande blivit bokad eller kunnat dra ut på turné själv, pengar luktar som bekant inte. Men de som gillar hans nuvarande humor verkar inte särskilt många eller betalningsvilliga, för annars ser jag inte varför han är pank och skuldsatt upp till öronen med det kändisskapet och den komiska talang han ändå har i botten.