Han är säkert snart bortglömd, mig veterligen så skyrs han som pesten av alla klubbar och teatrar...
Du verkar sitta inne med mycket information du. Mig veterligen är han en av Sveriges mest anlitade ståuppkomiker, genomförde bland annat en stor Riksteatern-turné tillsammans med Henrik Schyffert häromåret. Till det kan läggas boken "Bok für alle" och tv-serien "Bank für alle" som visades i SVT. Bortglömd? Det är väl mest din småskurna missunnsamhet som önskar att så vore fallet.
För några år sedan var ag var på bio med en kompis och skulle se "The man who wasn't there". Salongen var väldigt glest befolkad.
In kommer Peter Wahlbeck och sätter sig precis framför mig... sedan sitter han och skrattar AS-HÖGT åt i princip allt i hela filmen (av vilket mycket inte är direkt "kul", även om det är "svartsynt-kul" - sån humor som det liksom ingår att man inte rågarvar åt).
Jävligt bra gjort, anser jag! Kungligt roligt. För mig var han en ännu störe behållning än filmen den kvällen.
Haha! Fan va skönt att du uppskattade det och såg det roliga i det! Mer människor som du!
Jag har blivit trakaserad av honom en hel kväll, han tjatade om Sverigedemokraterna, gjorde Hitler-hälsning så fort han såg mig, gapade och skrek kom med gliringar, lämnade en inte ifred osv osv.
Jag sade uttryckligen till honom att han hade ett sällskap med vänner som han borde ägna uppmärksamhet åt istället för att förpesta min tillvaro.
Uppenbarligen så gick han igång ännu värre på det, till slut så fick han väldigt ont i sin näsa när vi möttes på toaletten.
Han och hans sällskap lämnade kort därefter krogen, han kanske förstod varför jag ledsnade då det ej vart någon somhelst form av rättsliga efterräkningar.
Du verkar sitta inne med mycket information du. Mig veterligen är han en av Sveriges mest anlitade ståuppkomiker, genomförde bland annat en stor Riksteatern-turné tillsammans med Henrik Schyffert häromåret. Till det kan läggas boken "Bok für alle" och tv-serien "Bank für alle" som visades i SVT. Bortglömd? Det är väl mest din småskurna missunnsamhet som önskar att så vore fallet.
Ledordet är "häromåret".
Hur är hans renommé i nutid? Du verkar ju ha information...eller gäller det bara juratiden?
Jag har blivit trakaserad av honom en hel kväll, han tjatade om Sverigedemokraterna, gjorde Hitler-hälsning så fort han såg mig, gapade och skrek kom med gliringar, lämnade en inte ifred osv osv.
Jag sade uttryckligen till honom att han hade ett sällskap med vänner som han borde ägna uppmärksamhet åt istället för att förpesta min tillvaro.
Uppenbarligen så gick han igång ännu värre på det, till slut så fick han väldigt ont i sin näsa när vi möttes på toaletten.
Han och hans sällskap lämnade kort därefter krogen, han kanske förstod varför jag ledsnade då det ej vart någon somhelst form av rättsliga efterräkningar.
Det man inte har i huvudet får man ha i händerna...
har träffat honom tre gånger genom gemensamma bekanta och PW dör om han inte är universums medelpunkt hela tiden. Xtremt jobbig typ. Gigantiskt dåligt ölsinne, käftar och skäller på allt och alla. Knark vet jag inget om men PW har tillräcklig hybris för att bli torsk på sig själv.
som sagt, jag har bra koll på artistvärlden i Sverige och herr Wahlbeck är inte populär, nästan i klass med herr Beltran, nä herr Beltran är nog i en klass för sig, ingen vill ta i peddo aset med tång i Svedala...
För er som undrar vad han håller på med just nu så kan jag berätta att han skulle ha varit med på något jippo för miljöpartiet i Malmö i fredags 2006-09-01.
Om han var där eller eller ställde in vet jag ej då jag själv inte var där å tittade på.