2007-03-03, 23:21
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Var på Norra brunn förra året när den där psykobruden dök upp där, blev lätt kalabalik!
Berätta mer detaljerat , tack !
Citera
2007-03-04, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
Berätta mer detaljerat , tack !

Stalkern gick upp på scen och började berätta någon kärleksförklaring. Till en början tog Peter det ganska soft och käftade lite med henne, några vakter kom och satte henne tillbaka på hennes plats, funkade väl i ca. 10 minuter.

Sen började hon helt sonika att strippa framför scen och hon berättade hur mycket hon älskade honom. Wahlbeck började då smäda henne och kvinnan reagerade med att ömsom, för att använda kvällstidningsvokabulärer, dödshota honom och ömsom ösa kärleksförklaringar. Det var svårt att avgöra om det hela var upplagt eller om det verkligen var en stalker med tanke på Wahlbecks skruvade humor.
Nå väl, när kvinnan var nästan naken kom vakterna och brottade ner henne samtidigt som Wahbeck höll hov på scen och skrattade och skämtade om stalkerkvinnan, kallde henne för idiotjävel, psykfall osv. Det hela slutade med att fruntimret kastades ut på gatan huvudet före. Efter det bankade hon på dörren i säkert en halvtimma och skrek; Jag älskar dig Peter! En synnerligen underhållande afton! En av de bättre på brunn!
Javisst ja, har för mig att polisen kom och plockade upp tanten.
Citera
2007-03-04, 21:00
Medlem
Kalla Kåres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsedestroyer
Jag har blivit trakaserad av honom en hel kväll, han tjatade om Sverigedemokraterna, gjorde Hitler-hälsning så fort han såg mig, gapade och skrek kom med gliringar, lämnade en inte ifred osv osv.
Jag sade uttryckligen till honom att han hade ett sällskap med vänner som han borde ägna uppmärksamhet åt istället för att förpesta min tillvaro.
Uppenbarligen så gick han igång ännu värre på det, till slut så fick han väldigt ont i sin näsa när vi möttes på toaletten.
Han och hans sällskap lämnade kort därefter krogen, han kanske förstod varför jag ledsnade då det ej vart någon somhelst form av rättsliga efterräkningar.

Wahlbeck lider av blödarsjuka så om det du beskriver stämmer fick han antagligen bråttom till sjukhuset eller medicinen.
Citera
2007-03-04, 22:02
Medlem
henjses avatar
Wahlbeck satt i fängelse (för vapenvägran har jag för mig) och ett par veckor innan han skulle inställa sig kom han med taxi till anstalten och började springa längs staketet. Nattvakterna (som förmodligen satt och halvsov) masade sig till slut ut och fick tag i honom. Han var rejält påverkad av något.

Detta hörde jag när jag under en sommar var semestervikarie på den aktuella anstalten.

Vilka eventuella rättsliga påföljder ovanstående äventyr fick är jag osäker på.
Citera
2007-03-05, 03:45
Medlem
Det värsta med Peter Walhbeck förutom det faktumet att han är jävligt tråkig är att han skrattar mer åt sina egna skämt än publiken när han köra stand-up jävligt oproffsigt, men det tycker väl säkert han är en skön osvenskgrej som det tydligen är så bra att vara...

Sen stör jag mig nå fruktansvärt på att han alltid ska köra rutiner där han pratar med invandrarbrytning...
Är det något försök till att verka så jävla fördomsfri?
Jag skulle om jag vore invandrare bli jävligt sur om det kommer upp någon fjant som börjar driva med invandrarbrytning när han inte är invandrare skulle kännas som ett hån.

Nä hur någon kan anställa honom för att köra stand-up utanför Halland är ett mysterium..
Citera
2007-03-05, 04:04
Bannlyst
Å härregud vad mycket skitsnack det cilkulerar i denna tråden, man blir ju illamående!

Ha alla åsikter ang Peter ni vill, jag kan även erkänna att han inte är så rolig ibland, men att han skulle vara kolatorsk och käka på Mcdonalds och på något sätt "lotsas" vara vegetarian medans han i all hemlighet äter kött? Tillåt mig små-le. Är det någon som är vegetarian (lakto-vegan som han är) så är det Peter.

Jag jobbar för tillfället tillsammans med Peter i ett projekt och känner honom bra, så är det några frågor ni går omkring och bär på så ställ dom gärna.

Måste säga att man blir förjävla trött på er "ryggdunkar" typer som tror att ni vet något om en människa ni aldrig har träffat, Peter gillar att stå i centrum, men att han skulle vara torsk på kola det är så långt ifrån sanningen ni kan komma. Skärp till er för fan.

/ Fbåt
Citera
2007-03-05, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbåt
Å härregud vad mycket skitsnack det cilkulerar i denna tråden, man blir ju illamående!

Ha alla åsikter ang Peter ni vill, jag kan även erkänna att han inte är så rolig ibland, men att han skulle vara kolatorsk och käka på Mcdonalds och på något sätt "lotsas" vara vegetarian medans han i all hemlighet äter kött? Tillåt mig små-le. Är det någon som är vegetarian (lakto-vegan som han är) så är det Peter.

Jag jobbar för tillfället tillsammans med Peter i ett projekt och känner honom bra, så är det några frågor ni går omkring och bär på så ställ dom gärna.

Måste säga att man blir förjävla trött på er "ryggdunkar" typer som tror att ni vet något om en människa ni aldrig har träffat, Peter gillar att stå i centrum, men att han skulle vara torsk på kola det är så långt ifrån sanningen ni kan komma. Skärp till er för fan.

/ Fbåt

Vad trevligt då. Själv kan jag berätta att han en tid förföljde en mycket yngre fd flickvän och ringde hem till hennes föräldrar och var väldigt aggressiv.
Citera
2007-03-05, 07:28
Medlem
Peter är en av de största svenska komikerna eftersom han är så kompromisslös. De flesta andra är publikfriande, politiskt korrekta och hela tiden rädda för att gå över gränsen. Peter kör däremot hela vägen och inkluderar en fantastisk mimik och kroppsspråk så det blir en totalupplevelse av närmast utomjordiska dimensioner att se honom på scen. Större än livet självt. Larger than life, som vi säger i stand up-kretsar här Los Angeles.
Citera
2007-03-05, 10:45
Medlem
Ali Keiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
Det värsta med Peter Walhbeck förutom det faktumet att han är jävligt tråkig är att han skrattar mer åt sina egna skämt än publiken när han köra stand-up jävligt oproffsigt, men det tycker väl säkert han är en skön osvenskgrej som det tydligen är så bra att vara...

Sen stör jag mig nå fruktansvärt på att han alltid ska köra rutiner där han pratar med invandrarbrytning...
Jag skulle om jag vore invandrare bli jävligt sur om det kommer upp någon fjant som börjar driva med invandrarbrytning när han inte är invandrare skulle kännas som ett hån.

Nä hur någon kan anställa honom för att köra stand-up utanför Halland är ett mysterium..

Nej,tacka vet jag Özz och "Shaun da man" som bygger upp två timmar stand up på att köra kurdskämt. Oerhört kul i cirka 1 minut.
Citera
2007-03-05, 11:08
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porris

Det du säger är så jävla fel, fel fel. Bara invandrare har rätt att driva med invandrare. Men invandrarna får också driva med svenskar. Medans svenskar bara får driva med svenskar eller vaddå, var är det schysst?
Citera
2007-03-05, 11:32
Medlem
Al Gores avatar
För 3-4 år sedan körde jag min taxi längs skeppsbron när slottsvakten vinkar in mig.
Jag stannar och tre killar ur vakten kommer släpandes på en redlöst berusad och rejält sönderklöst PW.
Jag har ingen lust att köra honom då man inte vill ha en spya i baksätet men han lyckas krafsa upp en bunt hundralappar som skulle täcka resan och ev förorening.
Det visade sig att han varit på Cafe Opera och blivit osams med ett par grabbar som hoppat på honom, spöat upp honom lite och slängt honom i nåt taggigt buskage i närheten där han låg och skrek tills någon tipsade slottsvakten som kom och hjälpte honom upp
Citera
2007-03-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali Keith
Nej,tacka vet jag Özz och "Shaun da man" som bygger upp två timmar stand up på att köra kurdskämt. Oerhört kul i cirka 1 minut.

Antar att du är sarkastisk, Özz och Shaun är två av Sveriges dåligaste komiker och jag har inte mycket till övers för dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in