2023-12-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Jag vill ju se detta.
Det är fan komik på hög nivå ju.
Peter Wahlbeck säger rasistiska skämt. Igen. Hahaha.

Legend

Publiken på julshowen i Eksjö var en katastrof. Peter fick aldrig en chans i o m alla vid borden pratade oavbrutet som om de inte insåg att Peter kommit ut på scenen. Så det var kört från början.
Peter körde mest gammalt material.
Att han lackade ur var ju bara kul.
Tål inte Eksjö mer än så här? Jösses!
Citera
2023-12-11, 21:40
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Är han bekräftat en alkis? Ses han ute på krogar i byn där han bor, var bor han förresten?

Jag har sett honom full och något vidare ölsinne har karln inte, total jävla urspårning…

Det har nog inte blivit bättre med åren
Citera
2023-12-11, 21:42
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Peter har varit Sveriges bästa ståuppkomiker.

Sorry nej. Aldrig.

Punkt.
Citera
2023-12-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Sorry nej. Aldrig.

Punkt.
Jo. Punkt. Då räknar jag inte med Robert Gustafsson.
Kanske inte bästa men roligaste.
Citera
2023-12-11, 22:02
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Vet vi att det var ett vegetariskt julbord, eller är det bara någon som trott att det var så?

Vegetariskt julbord blir lite som vegetarisk kebab, det går inte riktigt ihop.
Det är snarare barn som kan skratta åt hans skämt och hans närvaro. Lite som att asgarva när någon sätter sig på en pruttkudde, och skriker negrer är svarta för de är så smutsiga, hahahaha.

"Korpral Nisse ” hänger ” med Leif Mannerström idag. Vegetarisk julbord i Eksjö på stor julgala i 3 dagar."
Foto på facebook
Citera
2023-12-11, 22:07
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Division64
Publiken på julshowen i Eksjö var en katastrof. Peter fick aldrig en chans i o m alla vid borden pratade oavbrutet som om de inte insåg att Peter kommit ut på scenen. Så det var kört från början.
Peter körde mest gammalt material.
Att han lackade ur var ju bara kul.
Tål inte Eksjö mer än så här? Jösses!
Jo det är väl jesusland i mörkaste Småland.
Kan tänka mig att dessa bönder inte är så väldigt "kontinentala" direkt heller.
Att Wahlbeck flippar är ju inte så att man gör ett kors i taket.
Haha.
Ser det framför mig.
"Nu ska de jävlarna få stand up comedian"
Citera
2023-12-11, 22:17
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vamosalaplaja
Det centrala är ju vad han sagt för att bedöma om det var en överreaktion eller ej.
Jag har aldrig varit på en standup utan ett sexistiskt skämt eller att man kommenterar publiken. Konstigt att Fredrik Andersson fortfarande får uppträda isåfall. Och skämten i public service kan vara otroligt grova. Innan vi vet var han sa så lutar det åt att folk med sympatier vänster ut fått reda på att Wahlbeck bla rör sig i alt media kretsar och skall bestraffas för detta.

Jo, fast det blir lite konstigt om man i en kapitalistisk affärsverksamhet påstår att publiken och kunderna har fel, och att de MÅSTE gilla och köpa skräpet som man vill trycka ner i halsen på dem...

Om publiken inte gillar PW, så gillar de inte honom. Och då är det en illa ide för affärsidkare att anlita skräpet.

MEN, då får ju iochförsig Peter Wahlbecks sanna idoler och patroner desto mer tid av honom för sig själva! De kan mer än gärna anordna privata sittningar där de kan sitta och tokskratta när PW säger "prutt" och "fis" och "grisjude" i sina fina privata salonger!

//FCR
Citera
2023-12-11, 22:32
Medlem
Kommer nån ihåg när han var pris i Robinson på svt-tiden? Vinnande laget var väl inte helt överlyckliga direkt, förväntade sig nog lite mat och så får de en så kallad komiker som belöning.

Kan det ha varit 1999? Vill minnas att det var rätt pinsam stämning då skämten inte flög direkt.
Citera
2023-12-11, 22:37
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Jo. Punkt. Då räknar jag inte med Robert Gustafsson.
Kanske inte bästa men roligaste.

Vilka fler än Robert Gustafsson räknar du inte med? Typ alla?

PW har alltid varit pinsam. Ett exempel på vad stand up INTE är.

Punkt.!

PS, någon som har koll på hans schema så man kan kolla live hur pinsam han är?
Citera
2023-12-11, 23:10
Medlem
Jag har läst 25 sidor nu och min sammanfattning.

Har han retad upp nån bög till överstelöjtnant på ett julbord i Eksjö för personal på Ing 2, genom att dra ett skämt om nåns pattar.
Citera
2023-12-11, 23:19
Medlem
Autobahn76s avatar
Jag har träffat Peter ett par ggr och han är absolut ingen rasist. Självupptagen och pratar för mycket ja men ingen dödsknarkarnazist. Det är helt befängt. Det här enormt efterblivna PK-tramset måste väl för fan få ett slut någon gång?
Citera
2023-12-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
https://www.smt.se/2023-12-11/militarchef-stoppade-skandalshowen-gav-medalj-till-wahlbeck

"Redan på torsdagskvällen förra veckan höll Peter Wahlbeck ett uppträdande inför Ing 2-personalen i Olsbergs arena. Även detta väckte starka reaktioner bland besökarna och slutade med att regementschefen Per Åkerblom agerade personligen.

– Det var mitt sätt att markera mot den enskilde, säger han."
Man får rejäla kapten Klänning-vibes... 😅
Senast redigerad av KingKong90 2023-12-11 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in