2023-12-11, 18:00
Medlem
Skulle inte förvåna mig om det inte var pga publikens ogillande som showen bröts utan för att arrangören fick PK-panik, typ: "Nej herregud tänk om det kommer fram att vi tillåtit rasistisk- och sexistisk humor på vårt evenemang? Det är bäst vi bryter så det inte skrivs illa om oss i media!"
Citera
2023-12-11, 18:07
Medlem
Jag försvarar på intet vad han nu sagt för dumt på showen eller hans tro på olika tokiga konspirationer men ... i grunden är han en väldigt rolig och begåvad stand-up-komiker - ja, en av de bästa i Sverige. Så tråkigt att han inte kan vara schysst och respektful och be om ursäkt till dem han sårat.
Citera
2023-12-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är bara tokerier för NPCer. Wahlbeck kan tänka själv och det är främmande för er NPCer

Han är alldeles för intelligent för att bry sig om vad totalt värdelösa NPCer tycker om honom.

Han bryr sig inte om vad de få fansen han har kvar tycker heller bör tilläggas. Att han gjort sig omöjlig bland sina kollegor och att ingen någonsin vill jobba med honom mer är ju känt sedan länge och att han numera är djupt skuldsatt och efter detta kommer ännu fler att vägra ta i både hans standup och hans konst eftersom det vore ekonomiskt självmord att förknippas med honom, men att ha den attityden han har mot sina egna fans är totalt oförlåtligt.

Det senaste försvarstalet han körde nu angående senaste fadäsen att han minsann kört detta på sååååå många ställen och folk kommer fram och säger efteråt att det var "det bästa de hört" och liknande är bara det sista skriket från fullblodsnarcissisten. Peter... det var över 30 år sen du körde förbi Pizzeria Pingvin, idag är du inte ens betrodd med ett körkort. Du har själv lagt ut hur ingen vill boka dig och du startade en insamling till din egen födelsedag. Var är de här ryggdunkarna som tycker du är så jävla bra? Dem har du med bett dra åt helvete och kallat för nollor.

Det går inte att göra sig ovän med ALLA bara för att man ska spatsera fram att här kommer jag och skiter i allt jag är unik. Har slutat räkna till diverse avhyvlingar han har slängt iväg mot folk som uppenbarligen gillat honom med kommentarer som "jag skiter väl i vad du säger, det är ingen som bryr sig om vad du säger du är ingen" medans de 6 kommentarerna på hans bonkers-inlägg förvandlas till 5 och sen blir 2... en karriär sen 80-talet och därmed vet nästan hela befolkningen över 30 vem du är pga hur medieklimatet såg ut, ändå finns det inte mer än en handfull som bryr sig om vad du har att säga längre, en av tre är fans och resterande är folk som vill se vad har nu tokstollen sagt.

Projiceringen är så uppenbar den kan bli.

Jag tycker det är så jävla uppenbart narcissistiskt, ena sekunden är det David Icke-konspirationer om ödlor sen är det gammaldags vänster-tugg alá Olle Sarri i filmen Tillsammans med sojakorv och i nästa tror han att han ska rentvå sig själv när han druckit lite och ställa sig att gapa på Jimmy Åkesson vid något folkparks-tal. Nu kommer pöbeln att boka mig igen när de ser att jag är god! De är så jävla lättlurade! Jag kan inte förklara bort det med att han är en konstnärssjäl och hela det där köret mer, han är bara helt enkelt sjuk i huvudet och inte värd att försvara längre. Han har ingen annan än sig själv att skylla för sin undergång. Lovar att dra igång min Heja Björn-DVD efter han begått sitt oundvikliga vansinnesdåd, det är numera hans uppfattning om vad "gå till historien" innebär.
Citera
2023-12-11, 18:50
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Konsten är fri så länge den passar in i pk-etablissemanget!

Eller så är PW helt enkelt en egocentrisk bråkstake som inte går att samarbeta med.

Standupp är givetvis konst, men det är samtidigt en affärsverksamhet. Om en person är för jobbig att arbeta med och gör publiken missnöjd, så är det färre arrangörer som kommer att anlita personen.

Ungefär som att en hockeymatch generellt drar mer folk än en poesiafton på Polska för personer med ADHD...

//FCR
Citera
2023-12-11, 18:58
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Snurrat genom tråden, men inte kunnat finna exempel på något av de skämt som dragits (någon här måste ju varit där kan jag tycka).

Jag tänker så här, om det stämmer att det är ett vegetariskt julbord (oförenligt att använda dessa ord i samma mening) så hade jag och många med mig skippat det julbordet. De som ändå gick är nog de som är känsligast och mest PK. Och där vägs varje ord på silvervåg.

Annars (rent generellt) så har jag en känsla av att han tappat "det" sedan länge. Det var väl nyligen antivax exempelvis.

Men oavsett vilket, ett exempel på skämt så man skulle kunna få en bättre förståelse för om det var publiken som var överkänslig eller om det var han som gick helt bananas vore på sin plats.
Ett skämt skall ha varit ngt om Nobel och så få somalier med pris. Känns rätt B, få somalier har väl hunnit få rätt utbildning i universitetet o vidare forskning.
Citera
2023-12-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Jag försvarar på intet vad han nu sagt för dumt på showen eller hans tro på olika tokiga konspirationer men ... i grunden är han en väldigt rolig och begåvad stand-up-komiker - ja, en av de bästa i Sverige. Så tråkigt att han inte kan vara schysst och respektful och be om ursäkt till dem han sårat.

Så du tycker inte Nujen o resten av PK stjärnorna också skall be om ursäkt eller e det dom driver med mer ok för dig?
Eller handlar dom om vem man driver med o hur i din värld?
Citera
2023-12-11, 19:16
Medlem
Peter har varit Sveriges bästa ståuppkomiker.
Citera
2023-12-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Skulle du själv ha njutit av att bli hånad av Wahlbeck eller nån liknande tölp?

Jag har blivit det av en kollega till honom i ett liknande sammanhang och den gången var det faktiskt på riktigt ganska kul. Sen får man väl ta det lite granna kan jag tycka, det ingår lite i formatet. Dom som är rutinerade är nog ganska duktiga på att läsa av vilka som inte bryter ihop också.

Men visst lite problematiskt kan det vara, det kan jag delvis hålla med om.

Citat:
Killen visar ju helt ohämmat att han är ett avskum.

Citat:
Störd jävla gammal bonntölp är han.

Citat:
Gubbjäveln är en sjuk tölp.

Citat:
Idag äcklas jag av det unkna gamla patrasket.

Citat:
Rätt sätt att blåsa Peter vore att först säga att han är fin och sen slå in skallen på honom - det hade han säkert gillat... Han är ett mänskligt avskrap - men visst går det att hånskratta åt sådana..

Det Peter håller på med är ju ändå en västanvind i jämförelse med vad du sitter och skriver.

Vad skulle du själv känna om någon skrev om att slå in skallen på dig?
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-12-11 kl. 19:42.
Citera
2023-12-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Så du tycker inte Nujen o resten av PK stjärnorna också skall be om ursäkt eller e det dom driver med mer ok för dig?
Eller handlar dom om vem man driver med o hur i din värld?

Jag vet inte ens vad konflikten handlar om, men om han gjort ett övertramp mot någon enskild stackare i publiken så kan det ju vara bra att be om ursäkt. Det handlar inte om pk eller inte pk. Tycker det finns en skillnad mellan att driva mer generellt om fenomen och grupper i samhället än att gå på någon enskild i publiken. Det är givetvis en balansgång, och som publik till stand-up får man ju räkna med ett och annat, men övertramp mot en enskild är inte alltid nödvändigtvis av godo. T.ex. var jag på en stand-up där "komikern" höll på med lyteskomik och härmade en utvecklingsstörd. Det var i min värld inte så fräscht eller roligt. Och ingen annan skrattade heller.
Hänger du med på vad jag menar?
Citera
2023-12-11, 19:42
Medlem
När han skrek "Håll käften" 6-8 ggr till en del av publiken pga att de tappade intresset o lyssna pga ett kasst uppträdande.....så då blev jag lite chockad....Han avslutade sedan med meningen -"Jag bara skojade"...men det kan jag garantera att han inte gjorde....Han hittade väl fattningen under sina avgrundsvrål ....sen var det god natt på riktigt...
Citera
2023-12-11, 19:48
Medlem
Är Peter psykisk frisk eller lider han av någon NPF diagnos?
Han har de senaste åren börjat kännas mer och mer som Jonas Inde.
Känns extremt labil och verkar inte alltid själv vara medveten om vad han säger och gör.
Citera
2023-12-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Peter har varit Sveriges bästa ståuppkomiker.

Det va länge sedan numera han bara en avdankad halvalkis som knappast får någon att skratta längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in