2023-12-11, 19:54
Medlem
Det centrala är ju vad han sagt för att bedöma om det var en överreaktion eller ej.
Jag har aldrig varit på en standup utan ett sexistiskt skämt eller att man kommenterar publiken. Konstigt att Fredrik Andersson fortfarande får uppträda isåfall. Och skämten i public service kan vara otroligt grova. Innan vi vet var han sa så lutar det åt att folk med sympatier vänster ut fått reda på att Wahlbeck bla rör sig i alt media kretsar och skall bestraffas för detta.
Citera
2023-12-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Är Peter psykisk frisk eller lider han av någon NPF diagnos?
Han har de senaste åren börjat kännas mer och mer som Jonas Inde.
Känns extremt labil och verkar inte alltid själv vara medveten om vad han säger och gör.
Det är som att han pratar hit o pratar dit utan att säga någonting egentligen. Ingår till viss del i "sanningsrörelsen" (dom som har upplevt ljuset och sanningen)
Citera
2023-12-11, 19:58
Medlem
Citat:
Är Peter psykisk frisk eller lider han av någon NPF diagnos?
Han har de senaste åren börjat kännas mer och mer som Jonas Inde.
Känns extremt labil och verkar inte alltid själv vara medveten om vad han säger och gör.

Han har ju varit helt öppen med att han blivit brunsmetad, anklagad för att vara antisemit, konspirationsterotekier mm och ställd i kylan. Det är klart att det är pressande och psykiskt påfrestande att bli utfryst i det här mediaklimatet. Speciellt när det mesta han uttalat sig om varit relevant och visat sig stämma med tiden.

Det är ju fler än han som man tagit heder och ära av under den här galna tiden av politisk korrekthet och hyckleri, det är nog ganska många som fått lida och mått väldigt dåligt psykiskt pga det. Men beaktat det tycker jag ändå han verkar vara vid gott mod, många hade nog gått under för mindre.
Citera
2023-12-11, 20:02
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Peter har varit Sveriges bästa ståuppkomiker.

Det må vara hänt, men 20-30 år gamla meriter sätter inte mat på bordet idag. Han var riktigt rolig för 20-30 år sedan när han underhöll den ironiska generationen med sitt ståuppande, ZTV-hyss och annat.

Skulle verkligen vilja se en hel show med honom idag för att avgöra om han har nåt kvar i sig. Får intrycket av att han försöker vara den han var förr medans både han och omvärlden för länge sedan förändrats.

Vi som skrattade och tyckte Peter var jävligt rolig är idag 40-50 år. Att försöka underhålla de yngre (och äldre) idag med något som bara en generation uppskattat för 25 år sen håller inte. Kan tänka mig det skulle vara som om jag ska kolla en Stefan & Krister-show med firman och sen blir S&K aggressiva när vi inte skrattar åt deras usla buskis och förutsägbara upplägg.
Citera
2023-12-11, 20:05
Medlem
https://www.smt.se/2023-12-11/militarchef-stoppade-skandalshowen-gav-medalj-till-wahlbeck

"Redan på torsdagskvällen förra veckan höll Peter Wahlbeck ett uppträdande inför Ing 2-personalen i Olsbergs arena. Även detta väckte starka reaktioner bland besökarna och slutade med att regementschefen Per Åkerblom agerade personligen.

– Det var mitt sätt att markera mot den enskilde, säger han."
Citera
2023-12-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det må vara hänt, men 20-30 år gamla meriter sätter inte mat på bordet idag. Han var riktigt rolig för 20-30 år sedan när han underhöll den ironiska generationen med sitt ståuppande, ZTV-hyss och annat.

Skulle verkligen vilja se en hel show med honom idag för att avgöra om han har nåt kvar i sig. Får intrycket av att han försöker vara den han var förr medans både han och omvärlden för länge sedan förändrats.

Vi som skrattade och tyckte Peter var jävligt rolig är idag 40-50 år. Att försöka underhålla de yngre (och äldre) idag med något som bara en generation uppskattat för 25 år sen håller inte. Kan tänka mig det skulle vara som om jag ska kolla en Stefan & Krister-show med firman och sen blir S&K aggressiva när vi inte skrattar åt deras usla buskis och förutsägbara upplägg.
Det är väl så att olika tider kräver olika humor. Han får väl ändra innehållet men behålla det tekniska utförandet. Svårare idag när alla har tillgång till allt och kan jämföra.
Citera
2023-12-11, 20:17
Medlem
Citat:
https://www.smt.se/2023-12-11/militarchef-stoppade-skandalshowen-gav-medalj-till-wahlbeck

"Redan på torsdagskvällen förra veckan höll Peter Wahlbeck ett uppträdande inför Ing 2-personalen i Olsbergs arena. Även detta väckte starka reaktioner bland besökarna och slutade med att regementschefen Per Åkerblom agerade personligen.

– Det var mitt sätt att markera mot den enskilde, säger han."

Överstelöjtnant är väl så långt ifrån hans utpekade batikhäxor det går att komma lol
Citera
2023-12-11, 20:17
Medlem
Citat:
Det är väl så att olika tider kräver olika humor. Han får väl ändra innehållet men behålla det tekniska utförandet. Svårare idag när alla har tillgång till allt och kan jämföra.
Det är inte innehållet som är Wahlbecks stora problem, det är han själv.

Många komiker skulle kunna dra samma skämt, utan att de skulle bli lika plumpa och pinsamma som när Wahlbeck drar dem. Det är helt enkelt honom det är fel på.
Citera
2023-12-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det är inte innehållet som är Wahlbecks stora problem, det är han själv.

Många komiker skulle kunna dra samma skämt, utan att de skulle bli lika plumpa och pinsamma som när Wahlbeck drar dem. Det är helt enkelt honom det är fel på.
Konstigt att han får uppdrag då
Citera
2023-12-11, 20:31
Medlem
Citat:
Konstigt att han får uppdrag då
Diskussionen nu ploppade upp för att han fick gå av scenen och blev utbytt resterande uppträdanden.

Har även för mig att jag i tråden läst att han beklagar sig för att han inte anlitas så mycket.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-12-11 kl. 20:36.
Citera
2023-12-11, 20:44
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Jag vill ju se detta.
Det är fan komik på hög nivå ju.
Peter Wahlbeck säger rasistiska skämt. Igen. Hahaha.

Legend
Citera
2023-12-11, 21:28
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Det va länge sedan numera han bara en avdankad halvalkis.
Är han bekräftat en alkis? Ses han ute på krogar i byn där han bor, var bor han förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in