• 1
  • 2
2014-08-11, 20:34
Medlem
Arthass avatar
Detta tycker jag var ett intressant fall:

http://www.expressen.se/nyheter/word...dnappa-flicka/
http://z.cdn-expressen.se/images/201...6f3/645@70.jpg

Vem har inte småraggat i Wordfeud eller andra onlinespel/chattsidor? Kanske till och med träffat någon. Denna gång höll det på att gå illa:
Ung svensk kvinna bestämmer sig för att träffa en till synes färgglad amerikan. De träffas ett par gånger och kanske fanns en romans innan han återvände hem? Tjejen började sedan gymnasiet och intresset för amerikanen svalnade och där tar alla normala sagor slut. Det visar sig dock att mannen är kränkt och vill hämnas för denna diss - Resa till Sverige för planerad kidnappning, mordplaner och inbrott hos familjen där mannen efter kan gripas.

Vem är gärningsmannen? Opixlade bilder?
Är det ett rimligt straff?
Vad tycker ni allmänt om denna historia?
Citera
2014-08-11, 20:39
Medlem
Pompadourens avatar
så där går det när man beblandar sig med negrar
Citera
2014-08-11, 20:40
Medlem
NEXUS100s avatar
http://www.thelocal.se/20140811/amer...stalking-swede
Citera
2014-08-11, 20:41
Medlem
OvissFramtids avatar
haha sjukt. Att folk småraggar på WF är ju känt. Bara man har en hyffsad profilbild skriver alla olika typer av människor till en. Har t.ex. som ung kille fått meddelande från 40 åriga kvinnor (1 träffade jag, dock inget intimt), unga fjortisar, bögar, sist men inte minst är att jag legat med en som jag träffa via det spelet. Folk använder det i andra syften än spelet i sig, med andra ord man måste vara försiktig där. Som på alla andra ställen...
Citera
2014-08-11, 22:03
Medlem
eireanns avatar
Någon som kan få tag på fup?
Citera
2014-08-12, 18:46
Medlem
CarolynHaxs avatar
Jag tycker också att det är ett fascinerande fall.

Sen undrar jag om det blivit någon missuppfattning vad gäller terminologin. Killen är alltså dömd för försök till olaga frihetsberövande. Nu vill åklagaren skärpa till försök till människorov.

Då säger killens advokat: "Vi vill få åtalet ogillat, men vi skulle kunna köpa att det rör sig om försök till grov stöld."

Så vitt jag vet är det bara saker som kan stjälas?
Citera
2014-08-12, 19:05
Medlem
eller så luras advokaten lite med sin klient (alt. av klienten beordrad till att) och försöker hävda "plea bargain", vilket inte är möjligt i svensk lag.

dvs gå med på att dömas för något mindre straffvärt och slipp åtal gällande något annat med högre straffvärde.
Senast redigerad av pagamama 2014-08-12 kl. 19:07.
Citera
2014-08-12, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pompadouren
så där går det när man beblandar sig med negrar

ska vi sätta hundra spänn på att amerikanen är blekfet, vit/kaukasisk man från medelklass på östkusten med en bokstavskombination i sin sjukjournal sedan tidigare och inte mycket erfarenhet av andra könet, samt att han röstar antingen mycket höger eller "libertarian"?
ungefär som du då.
Citera
2014-08-12, 19:28
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pagamama
ska vi sätta hundra spänn på att amerikanen är blekfet, vit/kaukasisk man från medelklass på östkusten med en bokstavskombination i sin sjukjournal sedan tidigare och inte mycket erfarenhet av andra könet, samt att han röstar antingen mycket höger eller "libertarian"?
ungefär som du då.

Du menar att Expressen har brunpixlat bilden på ren jävelskap?
Citera
2014-08-12, 20:08
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
eller så luras advokaten lite med sin klient (alt. av klienten beordrad till att) och försöker hävda "plea bargain", vilket inte är möjligt i svensk lag.

dvs gå med på att dömas för något mindre straffvärt och slipp åtal gällande något annat med högre straffvärde.

Men att kalla ett kidnappningsförsök för grov stöld är väl ändå lite magstarkt?
Citera
2014-08-12, 20:17
Medlem
Citat:
ungefär som du då.
Det kan vi göra, men det vore fusk från min sida då jag sett den pixlade bilden och redan vet att GM är neger.
Citera
2014-08-12, 20:33
Medlem
Arthass avatar
Verkar omöjligt att hitta någon media i fallet förutom de artiklar från AB, Expressen och the local.
Borde inte USA-media vara lite mer på detta fall?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in