Hu vad hemskt!! Kan berätta att ett liknande fall varit aktuellt i Finland och togs även upp i programmet Kotihälytys (där poliser berättar om de mest uppseendeväckande fall de varit med om och dessa är dramatiserade av skådespelare, så om någon kan finska så kolla programmet på nätet,
http://www.ruutu.fi/ohjelmat/poliisi...hella-kuolemaa).
Det var en ung flicka som träffat en kille på nätet och han skulle komma hem till henne på first date. En ca 25-årig finsk kille som ser ordentlig och snäll ut. Hon bodde i studentboende om jag förstod rätt så hon hade bestämt att hennes kompis i lägenheten brevid håller koll att allt är okej. Flera timmar går allt fint, kompisen träffar även killen vid något skede, sedan har de sms kontakt hon och flickan.
Sedan ser kompisen att killen går ut för att röka, och tar skype-kontakt med flickan. Just då kommer han in tillbaka och kompisen ser från live-sändning hur han attackerar flickan brutalt. Det ser så hemskt ut att hon inte tror att flickan kan överleva! Hon ringer polisen som kommer genast, men då är bara de två flickorna kvar (kompisen har tagit en kniv och gått och ringt på dörren och han har då lämnat platsen) och de beger sig ut för att leta efter gärningsmannen, men har nästan inga signalement och eftersom han var med bil tror de inte att de kan hitta honom mera i mörkret.
De rundar omkring i området tills den ena polisen plötsligt märker att en bil har immiga glas, och där hittar de honom!! Det värsta är att poliserna konstaterar att det kunde ha gått riktigt illa. Bilens baklucka var full med rep, olika slags knivar, starka tvättmedel, sopsäckar mm., dvs de ansåg att hans avsikt hade varit mord! Helt sjukt! En finsk man som såg snäll och ordentlig ut. Börjar inse vilka faror jag själv utsatt mig för i min ungdom......