Citat:
Ursprungligen postat av
loveitorhateit
Självklart kan man investera i bilar. Nu är just kanske inte detta bilköp en bra sådan.
Ränta på lån, försäkring, service & diverse andra reperationer faller väl även på en Porsche?
Sen är det enklare att hitta reservdelar till en Audi än en Porsche i detta avlånga land.
Visst kan man investera i en bil, t.ex gamla Merca-cabbar ses oftast som en bra investering men nu tänkte jag mer på de bilarna TS kollar på, formulerade mig väldigt dåligt.
Sedan tror jag att det är lättare att hitta delar till en äldre Porsche än en R8, begagnat och nytt, dessutom billigare.
Våran familj ägde en Audi A8 för några årssedan och det var ingen billig historia, delar till A4/A6, ja de vanliga modellerna finns det ju mängdvis med tillgängliga delar till men när det blir de lite ovanligare bilarna hos Audi så blir det sinnessjukt dyrt, en A6 kostar snarlikt lika mycket som en V70 i underhåll och det gör inte en A8, bara stor, klumpig och dyr, har självklart ingen erfarenhet utav R8 men skulle verkligen inte tro att det är billigare med tanke på att A8:an är bra mycket vanligare än en R8:a
Grejjen med äldre Porschar är ju att de redan sjunkit väldigt kraftigt och går att hitta en fin för 150 000 och är ändå relativt moderna bilar, om du säljer den om 7 år så kanske du får 110 000 för den medans om du köper en R8 för 500 000kr och sedan säljer den om 7 år så kanske du bara får 350 000.