Kollar man på exempelvis lite äldre R8

r så finns det ''ganska'' så billiga sådana. En Audi R8 4,2 FSI Quattro R Tronic från 2008 finns det exempelvis i tiotal av på blocket, där flertalet ligger runt 500.000 spannet. För det första undrar jag om det är värt att köpa en sådan bil? De har inte många mil på nacken och jag undrar vad som egentligen drar ned priset till 500.000? Jag är införstådd att om bilen är nyinköpt för en mille så kommer den ju droppa ned till 500 lax, men så fort låter otroligt. Särskilt med tanke på att det är en sjukt eftertraktad R8.
Hursomhelst så undrar jag, om man skulle investera i en sådan här bil, så skulle jag givetvis göra det på lång sikt. En sådan här bil skulle jag säkert kunna köra runt i minst 5-6 år, utan att klaga. Sedan har jag en del undanstoppade pengar från ungdomen som jag själv tjänat, för att vara mer precis runt 150-200 lax. Det är i sig en ganska bra bit av kostnaden för en R8 och jag undrar således om det hade varit värt att köpa en sådan bil? Eller kommer det bli för dyrt med lån, försäkringar och dyl.? Är inte så insatt i ämnet men älskar verkligen sportbilar. Tack