2014-08-16, 15:34
Medlem
Fris avatar
Som vanlgit kommer Anders Borg att forklara hur haftigt det ar att betala skatt och lova att aldrig nagonsin sanka nagon skatt. Sen kommer vansterpamparna att hata honom for att han har kopierat och genomfort deras politik, utan att de far personligen cashar hem hans statsradslon. Svensk ekonomisk "debatt" handlar bara om det.
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Ska bli skoj. Gillar Borg och Carl B Hamilton.
Ja, just det. Greve professorn Hamilton. Hans forslag om att infora kris-euron, det som skapat en uppsjo av snabbvaxande nya anti-etablissemangspartier over hela Europa de senaste aren, lar vinna manga roster till Folkpartiet och borgarna overhuvudtaget...
Senast redigerad av Fri 2014-08-16 kl. 15:37.
Citera
2014-08-16, 20:23
Medlem
longbow4ys avatar
Hoppas SD representanten tar upp frågan hur mycket invandringen belastar statsbudgeten, kommunernas och landstingens budgetar totalt utifrån Statsministerns klargörande att vi nu får räkna med stora extrakostnader för invandringen.
Kräv besked vad kostnaden är och vad extra kostnaden är.

Svarar han en siffra som är i rätt härad skall man sätta det i relation med andra utgifter.
Vill Borg inte uppge rätt siffra beror det på att antingen att han inte vet eller inte vill ge en siffra.

Svarar han inte på det eller en alldelses felaktig siffra kan SD sänka hela Alliansens tjafs om att de är bättre på ekonomi än S genom att säga att de inte har koll på ett av de största utgiftsområdena i budgeten.
Att säga att han inte vill ange är mer tjafsigt.
Bättre att visa Svenska folket att de har ingen jävla aning.

Show us the money Borg.
Citera
2014-08-16, 23:34
Medlem
Scherings avatar
Ser fram emot debatten. Har inte sett så mycket av Oscar Sjöstedt än men han framstår som kunnig, vettig och trevlig. Frågan är hur fan han kom på idén att gå med i SD
Citera
2014-08-17, 09:49
Medlem
JustZlatans avatar
Nu är det dags för Oscar Sjöstedt att briljera och efter gårdagens erkännande från Ruinfeldt kan det inte vara svårt.
Citera
2014-08-17, 10:57
Medlem
Som Sverigevän förväntar jag mig att SD går rejält på offensiven nu.
Det gäller från och med denna debatt.
Jag förväntar mig att partiet kommunicerar Sveriges helt ohållbara situation och jag förväntar mig att partiet utkräver det ansvar av de som ansvariga äro för Sveriges helt ohållbara situation.

Jag förväntar mig siffror och jag förväntar mig att storleken på dessa klargörs på ett tydligt sätt för medelsvensson och jag förväntar mig att konsekvenserna för Sverige angående massinvandringens kostnader åskådliggörs på ett för väljaren begripligt sätt.

Kör hårt SD!
Citera
2014-08-17, 11:01
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Som Sverigevän förväntar jag mig att SD går rejält på offensiven nu.
Det gäller från och med denna debatt.
Jag förväntar mig att partiet kommunicerar Sveriges helt ohållbara situation och jag förväntar mig att partiet utkräver det ansvar av de som ansvariga äro för Sveriges helt ohållbara situation.

Jag förväntar mig siffror och jag förväntar mig att storleken på dessa klargörs på ett tydligt sätt för medelsvensson och jag förväntar mig att konsekvenserna för Sverige angående massinvandringens kostnader åskådliggörs på ett för väljaren begripligt sätt.

Kör hårt SD!

Tror SD kommer snacka lite a-kassa typ. Att deras valstrategi inte byggde på att åskådligöra den skadliga massinvandringen tyder bara på hur menlösa de är.
Citera
2014-08-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Tror SD kommer snacka lite a-kassa typ. Att deras valstrategi inte byggde på att åskådligöra den skadliga massinvandringen tyder bara på hur menlösa de är.

Grejen är ju att utvecklingen varit bekväm för partiet såsom den varit.
SD har inte behövt anstränga sig något nämnvärt,det ökande väljarstödet har tickat in ändå.
Att inte fullt ut utnyttja den nya situationen i svensk politik nu skulle dock betraktas som ett stort svek av partiets sympatisörer.
Någon måste göra ett ärligt försök att rädda nationen.Ibland handlar det om så grundläggande saker.
Citera
2014-08-17, 11:51
Medlem
Smackbangs avatar
Mycket märkligt att Reinfeldt dagen innan denna debatt plötslig bekännt att invandring kostar pengar.

Finns det en dold splittring mellan Reinfeldt och Borg och med detta utspel vill han sticka kniven i ryggen på Anders Borg?

Förmodligen sitter ledningen för SD och finslipar mängder med dräpande frågor.

Reinfeldt har gett SD och Oscar Sjöstedt ammunition för att fullständigt krossa Borg och övriga politikerna på ekonomidebatten.
Senast redigerad av Smackbang 2014-08-17 kl. 12:03.
Citera
2014-08-17, 13:39
Medlem
SD-Kalles avatar
Enligt Sverigedemokraterna på twitter har SVT valt att inte överhuvudtaget ta upp gårdagens nyhet från Reinfeldt. Det vill säga att det inte finns något som helst reformutrymme på grund av invandringspolitiken. Debatten ska tydligen handla om andra saker.
Citera
2014-08-17, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Enligt Sverigedemokraterna på twitter har SVT valt att inte överhuvudtaget ta upp gårdagens nyhet från Reinfeldt. Det vill säga att det inte finns något som helst reformutrymme på grund av invandringspolitiken. Debatten ska tydligen handla om andra saker.

Så de ska prata om massa saker som troligen inte har någon betydelse i slutändan, för allt kommer ändå vändas upp och ner när man drar in invandringskostnaden. Känns seriöst!
Citera
2014-08-17, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle

Eftersom det inte finns något som helst reformutrymme tack vare den helt bisarra massinvandringspolitiken så påverkar givetvis detta varje ekonomisk fråga.
Att SVT vill ljuga och förvanska sanningen vet vi ju alla sedan länge.
Det åligger SD att påpeka massinvandringens massiva negativa ekonomiska konsekvenser.
Hur skall DDRTV kunna stoppa det i direktsändning..skall de handgripligen stoppa en strumpa i SDs företrädares mun?

Det åligger ICKE SVT att på sådant sätt censurera politisk debatt.

SVT bluffar stort och SD skall givetvis syna den oschyssta bluffen varje gång det finns skäl till det.

När det gäller ekonomiska frågor finns det skäl precis hela tiden.

Dags för SD att börja agera som det stora parti de kommer att bli.Då låter man inte censorer hållas.
Citera
2014-08-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Så de ska prata om massa saker som troligen inte har någon betydelse i slutändan, för allt kommer ändå vändas upp och ner när man drar in invandringskostnaden. Känns seriöst!

Det går helt enkelt inte.
Fritt blås och öppna spjäll för SD.
Finns inte en chans för SVT att undertrycka sanningen,om SD inte tillåter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in