Citat:
Ursprungligen postat av
Andraandningen
Det intressanta blir vad Löfven säger. Det kan avgöra Sveriges framtid. Följande alternativ ser jag framför mig:
1. Jag delar inte statsministerns syn på budgetläget. Sverige kan i nuvarande statsfinansiella situation öka statsskulden något. Vi har råd med både välfärdssatsningar och flyktinghjälp.
2. Det här förändrar naturligtvis utrymmet för våra satsningar. Vi måste sätta oss ner och se över vårt valmanifest och vi kommer återkomma i frågan.
3. Socialdemokraterna har alltid varit solidariska med människor på flykt, men jag vill vara tydlig med att vi först och främst ser till de svenska skattebetalarna.
Jag tror på alternativ 1. Kan även tänka mig alternativ 2. Om alternativ 3 slår in så tror jag Socialdemokraterna får egen majoritet.
Håller med dig.
Sossarna har allt som i en liten ask om de bara vill föra en förnuftig och NORMAL invandringspolitik..en sådan som Ingvar Carlsson stod för kan de ju dra till med.
Sossarna skulle säkra regeringsmakten för lång tid framöver bara de ville föra en invandringspolitik som ALLA andra med Sverige jämförbara länder redan gör sedan länge.
Ändå..ändå kommer de inte att utnyttja det veritabla politiska guldläget.
Bisarroworld.Sverige är abnormt.