2014-08-17, 14:29
Medlem
Situationen är så unikt gynnsam för SD att det är helt irrelevant vad övriga partier säger.
Kommunicerar bara SD sanningen med TV tittarna så är den omedelbara succen ett faktum.
Inget av de övriga partierna eller SVT kan göra något som helst åt den saken.

Allt SD behöver göra är att säga sanningen till tittarna.
That is it..game over för övriga.
Det skall väl SD kunna klara av?
Citera
2014-08-17, 14:45
Medlem
Det intressanta blir vad Löfven säger. Det kan avgöra Sveriges framtid. Följande alternativ ser jag framför mig:

1. Jag delar inte statsministerns syn på budgetläget. Sverige kan i nuvarande statsfinansiella situation öka statsskulden något. Vi har råd med både välfärdssatsningar och flyktinghjälp.

2. Det här förändrar naturligtvis utrymmet för våra satsningar. Vi måste sätta oss ner och se över vårt valmanifest och vi kommer återkomma i frågan.

3. Socialdemokraterna har alltid varit solidariska med människor på flykt, men jag vill vara tydlig med att vi först och främst ser till de svenska skattebetalarna.

Jag tror på alternativ 1. Kan även tänka mig alternativ 2. Om alternativ 3 slår in så tror jag Socialdemokraterna får egen majoritet.
Citera
2014-08-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Det intressanta blir vad Löfven säger. Det kan avgöra Sveriges framtid. Följande alternativ ser jag framför mig:

1. Jag delar inte statsministerns syn på budgetläget. Sverige kan i nuvarande statsfinansiella situation öka statsskulden något. Vi har råd med både välfärdssatsningar och flyktinghjälp.

2. Det här förändrar naturligtvis utrymmet för våra satsningar. Vi måste sätta oss ner och se över vårt valmanifest och vi kommer återkomma i frågan.

3. Socialdemokraterna har alltid varit solidariska med människor på flykt, men jag vill vara tydlig med att vi först och främst ser till de svenska skattebetalarna.

Jag tror på alternativ 1. Kan även tänka mig alternativ 2. Om alternativ 3 slår in så tror jag Socialdemokraterna får egen majoritet.

Håller med dig.
Sossarna har allt som i en liten ask om de bara vill föra en förnuftig och NORMAL invandringspolitik..en sådan som Ingvar Carlsson stod för kan de ju dra till med.
Sossarna skulle säkra regeringsmakten för lång tid framöver bara de ville föra en invandringspolitik som ALLA andra med Sverige jämförbara länder redan gör sedan länge.

Ändå..ändå kommer de inte att utnyttja det veritabla politiska guldläget.

Bisarroworld.Sverige är abnormt.
Citera
2014-08-17, 16:19
Medlem
SmokeOns avatar
Här är en direktlänk till sändningen som börjar klockan 20.00

http://www.svtplay.se/video/2241492/val-2014-ekonomidebatt-med-eftersnack
Citera
2014-08-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen

Svaret är ju självklart: Alt. 4. Alliansen har sänkt skatterna med 130 miljarder. Vi är inte främmande för att eventuellt se över detta för att säkerställa en human politik och fungerande välfärd.

Jag tror inte de förlorar så mycket väljare på detta. Många inom vänstern är verkligen inte främmande för att höjda skatter så länge de kan motiveras med något de brinner för.
Citera
2014-08-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
Svaret är ju självklart: Alt. 4. Alliansen har sänkt skatterna med 130 miljarder. Vi är inte främmande för att eventuellt se över detta för att säkerställa en human politik och fungerande välfärd.

Jag tror inte de förlorar så mycket väljare på detta. Många inom vänstern är verkligen inte främmande för att höjda skatter så länge de kan motiveras med något de brinner för.

Ja, alternativ 4 är också möjligt. Ska erkänna att jag missade det.
Citera
2014-08-17, 17:13
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Enligt Sverigedemokraterna på twitter har SVT valt att inte överhuvudtaget ta upp gårdagens nyhet från Reinfeldt. Det vill säga att det inte finns något som helst reformutrymme på grund av invandringspolitiken. Debatten ska tydligen handla om andra saker.

Förmodligen lär SD:s representant ta upp det ändå och flika in hur övriga partier ska finansiera sitt valfläsk framöver när det uppenbarligen inte finns något utrymme för det samt hur de ska finansiera det underskott på 48 miljarder kr som migrationsverket uppger att de har.
Citera
2014-08-17, 17:17
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Enligt Sverigedemokraterna på twitter har SVT valt att inte överhuvudtaget ta upp gårdagens nyhet från Reinfeldt. Det vill säga att det inte finns något som helst reformutrymme på grund av invandringspolitiken. Debatten ska tydligen handla om andra saker.

Tar de inte upp det där lär de definitivt göra det i Agenda som sänds samtidigt i SVT2 (21:15-22:00):

Citat:
Duell mellan statsminister Fredrik Reinfeldt (M) och partiledare Stefan Löfven (S) om jobben och ungdomsarbetslösheten. Är det mer humant att hjälpa syriska flyktingar i grannländerna än att ge dem en fristad i Sverige? Reportage från Libanon och intervju med Jimme Åkesson (SD) om Sverigedemokraternas flyktingpolitik. Extremistgruppen ISIS lockar unga arga män från hela världen med sofistikerade värvningsvideor.
Citera
2014-08-17, 17:52
Medlem
timmmys avatar
Spännande debatt ikväll, men vad idiotiskt att det krockar med Agenda. Hur tänkte svt där?
Citera
2014-08-17, 18:38
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Spännande debatt ikväll, men vad idiotiskt att det krockar med Agenda. Hur tänkte svt där?
Fanns tyvärr inte plats i tablån. http://www.tv.nu/
Handlar iofs bara om 15 minuters överlapp, men i alla fall.
Citera
2014-08-17, 18:42
Medlem
Jag är nog väldigt orolig för hur SDs oerfarna debattör ska klara motståndet. Anders Borg m.fl. är väldigt duktiga debattörer. Det kan ju omöjligen vara så att de inte visste att denna debatt var dagarna efter Reinfeldts tal .. så något lär deras spin-doctors ha förberett.
Citera
2014-08-17, 19:14
Medlem
Munchen79s avatar
Sju partier kommer stå och bråka om i vilken riktning vi ska vända det sjunkande skeppet om dom får styra det. Ett parti kommer peka på elefanten i rummet och ifrågasätta om vi inte istället ska laga det enorma hålet i botten på skeppet. Detta kommer leda till att dom kallas extremister och populister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in