• 1
  • 2
2014-08-10, 17:57
Medlem
Härom dagen gick jag förbi 2 personer som satt i en trappa här på Söder, tjejen i sällskapet hade redan framåtlutat "somnat", killen bredvid satt framåtböjd på väg in i samma "sömn". Förstår ju självklart att dessa två hade pundat...och det är låååååångt ifrån första gången jag ser sånt här...så nu till mina funderingar...vad är det för drog dem tar som gör att man blir såhär???? Vad är det liksom som händer??? Är detta alltså ett trevligt "rus", att ta sin sil (?) och sen somna i de mest knasiga situationer som helst. Sover dessa personer??? Är dem alls medvetna om det som sker runtomkring??? Hur mår man efteråt, när man "vaknar"???

Kanske inte ens går att svara på mina funderingar...tänkte att ngn på Flaschback borde ha, i alla fall litet, hum om detta!?! Eller?
Citera
2014-08-10, 18:03
Bannlyst
Skulle chansa på horse.
Citera
2014-08-10, 18:04
Medlem
VVeeDs avatar
De "noddar", finns inget bättre.
Citera
Medlem
Heroin, eller andra opiater/opioider. De vilar bara lite..
Citera
Medlem
FashionMonsters avatar
Opioider/opiater?
Brukar somna in ganska gott på dom och drömma sig väck, tror att man träffar personer bara man blundar o.s.v. fast de är då inuti huvudet.

Trodde tråden skulle handla om flashbackmissbrukare
Citera
2014-08-10, 18:07
Bannlyst
Satt dom något i den här stilen, ?

00:30
Citera
2014-08-10, 18:09
Medlem
hahahaha...japp, det gjorde dem
Citera
2014-08-10, 18:11
Medlem
Men är det alltså ett schysst tillstånd....som man vill till, även om man inte är missbrukare...fast alla kanske är missbrukare som "horsar" eller ???
Citera
2014-08-10, 18:30
Medlem
MagicMacks avatar
Finns inget bättre
Citera
2014-08-10, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicMack
Finns inget bättre

Förklara gärna...vad är det som händer? Sover man? Hur mår man efteråt? Såååå nyfiken
Citera
2014-08-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chris10ania
Förklara gärna...vad är det som händer? Sover man? Hur mår man efteråt? Såååå nyfiken

Det är ju nästan som att snooza på morgonen, driftar lite mysigt in och ut. Du lär väl läsa här om du är intresserad (FB) FAQ: Heroin (diacetylmorfin)
Citera
2014-08-10, 18:46
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chris10ania
Härom dagen gick jag förbi 2 personer som satt i en trappa här på Söder, tjejen i sällskapet hade redan framåtlutat "somnat", killen bredvid satt framåtböjd på väg in i samma "sömn". Förstår ju självklart att dessa två hade pundat...och det är låååååångt ifrån första gången jag ser sånt här...så nu till mina funderingar...vad är det för drog dem tar som gör att man blir såhär???? Vad är det liksom som händer??? Är detta alltså ett trevligt "rus", att ta sin sil (?) och sen somna i de mest knasiga situationer som helst. Sover dessa personer??? Är dem alls medvetna om det som sker runtomkring??? Hur mår man efteråt, när man "vaknar"???

Kanske inte ens går att svara på mina funderingar...tänkte att ngn på Flaschback borde ha, i alla fall litet, hum om detta!?! Eller?
Narkomaner eller alkoholister, kvittar vilket. Det du ser är den tragiska konsekvensen av missbruk. Har man hamnat där är det liksom inget "roligt" längre. När man vaknar börjar den eviga jakten på mer. Som missbrukare skriker kroppen efter mer, man mår fruktansvärt dåligt. Så dåligt att en "vanlig" människa inte kan förstå. Detta tillstånd är inget att skratta åt eller se ner på, dessa människor är sjuka i sitt missbruk och behöver hjälp. Tyvärr är det så att många inte orkar eller förmår bryta sig ur. Ett fåtal klarar det och blir ofta en mycket stark och ärlig människa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in