Citat:
Ursprungligen postat av
chris10ania
Härom dagen gick jag förbi 2 personer som satt i en trappa här på Söder, tjejen i sällskapet hade redan framåtlutat "somnat", killen bredvid satt framåtböjd på väg in i samma "sömn". Förstår ju självklart att dessa två hade pundat...och det är låååååångt ifrån första gången jag ser sånt här...så nu till mina funderingar...vad är det för drog dem tar som gör att man blir såhär???? Vad är det liksom som händer??? Är detta alltså ett trevligt "rus", att ta sin sil (?) och sen somna i de mest knasiga situationer som helst. Sover dessa personer??? Är dem alls medvetna om det som sker runtomkring??? Hur mår man efteråt, när man "vaknar"???
Kanske inte ens går att svara på mina funderingar...tänkte att ngn på Flaschback borde ha, i alla fall litet, hum om detta!?! Eller?
Narkomaner eller alkoholister, kvittar vilket. Det du ser är den tragiska konsekvensen av missbruk. Har man hamnat där är det liksom inget "roligt" längre. När man vaknar börjar den eviga jakten på mer. Som missbrukare skriker kroppen efter mer, man mår fruktansvärt dåligt. Så dåligt att en "vanlig" människa inte kan förstå. Detta tillstånd är inget att skratta åt eller se ner på, dessa människor är sjuka i sitt missbruk och behöver hjälp. Tyvärr är det så att många inte orkar eller förmår bryta sig ur. Ett fåtal klarar det och blir ofta en mycket stark och ärlig människa.