Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-08, 19:44
  #1
Medlem
carlpetersen73s avatar
Ett par skulle fira sin två-årsdag med att äta på restaurang. De hade med sig sin dotter på två månader och blev nekade. Hurra säger jag. Har ätit på restaurangen i fråga och det är verkligen inget ställe jag skulle förvänta mig att få matron förstörd av en skrikande unge. Förstår inte varför de gråter ut, det är ingen rättighet att gå på lokal med sitt barn. Starkt av krögaren att ta hänsyn till de andra gästerna, blir ett besök där nästa gång jag är i Göteborg. http://www.expressen.se/gt/chloe-2-m...pa-restaurang/
Citera
2014-08-08, 19:59
  #2
Medlem
Förstår inte heller hur paret tänkte när de vände sig till media. Krögaren kan neka dig för att han tycker du luktar illa. Hans resturang, han väljer själv vem han vill servera.
Citera
2014-08-08, 20:01
  #3
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Vänta bara.
Snart startar alla lattemammor en Facebook-grupp och spyr ut sin ilska, i sann PK-anda.
Men bra av hovmästarinnan, Elisabet. Tycker att alla ska framföra sina hyllningar och stöd.
Citera
2014-08-08, 20:01
  #4
Medlem
pimmetjes avatar
Om det är en dyr restaurang så håller jag med.

Förresten så är det väldigt trevligt med ansvariga som blir intervjuade och som faktiskt håller fast vid att det som gjordes var rätt. Det känns som att nästan alla snyft-artiklar där någon ansvarig uttalar sig blir någon sorts ursäkt där ansvarig skyller på andra anställda.
Citera
2014-08-08, 20:10
  #5
Medlem
Finns inget värre än gråtande ungar på restaurang, helt klart rätt gjort! Speciellt efter att kollat på menyn och insett att de lätt kan sluta på en summa upp emot 400-500 kr per person med dryck och mat. Då slipper ja gärna en unge rätt i örat för att föräldrarna är efterblivna. De enda skulle väl vara att de kanske skulle kunnat skyltas med på hemsidan eller nått liknande, ser inget sådant vid en snabb koll.

Kan tänka mig ett besök på Dorsia efter att ha läst detta!
Citera
2014-08-08, 20:24
  #6
Medlem
Finns ju en anledning till att det finns charterresor till barnfria hotell..

.
Citera
2014-08-08, 20:34
  #7
Medlem
TrotsTrollets avatar
Åh... Om ändå... Fanskapet som körde bussen jag åkte med idag, kunde haft samma intellekt och klarsynthet... Åh stöööön...
__________________
Senast redigerad av TrotsTrollet 2014-08-08 kl. 20:38.
Citera
2014-08-08, 20:37
  #8
Medlem
Haha, vaffan en vit man som säger att dess vita barn blev diskriminerat. Han har tagit inspiration från alla vidriga babbar som får massa pengar från DO - tyvärr blir det inga för han är vit.

Kan faktiskt inte begripa varför det ska vara så viktigt att färdas långt för att gå på en lyxrestaurang när man har en 2-månaders bäbis. Jag har inte beträtt något matställe - inte ens Max, med min bäbis.

Troligen hade barnet börja gråta pga alla synliga och ljudliga intryck och andra gäster hade fått SIN kväll förstörd.

Jävla pikers.
Citera
2014-08-08, 20:54
  #9
Medlem
Förstår restaurangen och önskar att fler vågade göra så!

Hur många har inte fått en dyr middag som skulle avnjutas i god stämning, total sabbad av ett par med ett/flera barn som skriker, gråter eller springer omkring och föräldrarna skiter totalt i det?!
Citera
2014-08-08, 21:09
  #10
Medlem
Polyklorfenols avatar
Föräldrar tror att deras barn är underbara, fast omgivningen vill bara slå in skallen på de skrikande snorungarna.
Citera
2014-08-08, 21:31
  #11
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Om det är en dyr restaurang så håller jag med.

Förresten så är det väldigt trevligt med ansvariga som blir intervjuade och som faktiskt håller fast vid att det som gjordes var rätt. Det känns som att nästan alla snyft-artiklar där någon ansvarig uttalar sig blir någon sorts ursäkt där ansvarig skyller på andra anställda.
Inte yberdyr, men i övre spannet. De har satsat väldigt mycket på en skön upplevelse när man är där. Riktigt bra mat och personal i en speciell miljö. Håller med om att hon gjorde det bra som höll fast vid policyn, tror den publik de vänder sig till förstår och uppskattar.



Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Finns inget värre än gråtande ungar på restaurang, helt klart rätt gjort! Speciellt efter att kollat på menyn och insett att de lätt kan sluta på en summa upp emot 400-500 kr per person med dryck och mat. Då slipper ja gärna en unge rätt i örat för att föräldrarna är efterblivna. De enda skulle väl vara att de kanske skulle kunnat skyltas med på hemsidan eller nått liknande, ser inget sådant vid en snabb koll.

Kan tänka mig ett besök på Dorsia efter att ha läst detta!
Står på hemsidan. Kanske tillagt nu, men det är svårt att missa.
Citera
2014-08-08, 21:48
  #12
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Föräldrar tror att deras barn är underbara, fast omgivningen vill bara slå in skallen på de skrikande snorungarna.

Ja så är det. Tragiskt och komiskt samtidigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback