Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
-Har inte sett någon misär.
Du pratade precis om fattigdom och att behöva välja mellan att jobba på skitig fabrik 12 timmar om dagen och att sälja sin kropp.
-Har mycket med biologi att göra.
När du pratar om egna behov ja absolut.
-Där folk mår dåligt?
Kommer alltid finnas folk som mår dåligt, i en demokrati får man göra så gott man kan.
-Fel gissat.
Ok. Vem köper du då?
-Ja
Tror du kvinnlig hypergami var starkare förr när kvinnor tjänade jättedåligt, inte fick ärva, osv jämfört med nu? Tror du kvinnor i låglöneländerna tänker mer på mannens inkomst än kvinnorna i höglöneländerna?
-Nej inte bemärkelsen parbildning, mer om casual sex.
Vad har det med prostitution att göra?
-Du pratade precis om fattigdom och att behöva välja mellan att jobba på skitig fabrik 12 timmar om dagen och att sälja sin kropp.
Beror på vårat ekonomiska system ser inte att det kommer att ändras någon gång snart. De kan välja mellan att sälja sex eller ha ett vanligt arbete. Alla de jag träffat har bott själva och frilansat jobbat ibland och ibland sålt sex.
-När du pratar om egna behov ja absolut.
Hade du läst mina tidigare inlägg så hade du vetat att jag inte pratar i om mig i första hand. Har mer sex en de flesta helt utan köp.
-Kommer alltid finnas folk som mår dåligt, i en demokrati får man göra så gott man kan.
Exakt, finna lösningar som funkar för så många som möjligt.
-Ok. Vem köper du då?
De gånger jag gjort det har jag haft långvarig kontakt med kvinnorna i fråga. Genom tex facebook eller andra sidor. För min del har det mestadels varit Thailand. Den jag känt längst tid har jag känt sedan 2013 prata med henne senast idag. Känner henne väl.
-Tror du kvinnlig hypergami var starkare förr när kvinnor tjänade jättedåligt, inte fick ärva, osv jämfört med nu? Tror du kvinnor i låglöneländerna tänker mer på mannens inkomst än kvinnorna i höglöneländerna?
Kvinnlig hypergami är en del av kvinnlig sexualitet. De tänder helt enkelt inte på män som de anser ligga under deras rang. Detta är ett lika stort samhällsproblem som att män kanske är en smula översexuella. För när andelen kvinnor med makt och pengar ökar, minskar barnafödandet vilket i sin tur dödar länders ekonomi.
Historisk sett kan man tävla om vem vem som hade det sämst. Eller så inser man att. Alla människor hade det tuft och de regler som fans då var skapade utifrån det. Att jobba i gruvor under dåliga förhållanden skickas ut i värdelösa krig mm var inte heller någon dans på rosor.
-Nej inte bemärkelsen parbildning, mer om casual sex.
-Vad har det med prostitution att göra?
Allt för hade kvinnlig och manlig sexualitet varit mer lika hade detta problem inte existerat överhuvudtaget.