Citat:
-Du pratade precis om fattigdom och att behöva välja mellan att jobba på skitig fabrik 12 timmar om dagen och att sälja sin kropp.
Beror på vårat ekonomiska system ser inte att det kommer att ändras någon gång snart. De kan välja mellan att sälja sex eller ha ett vanligt arbete. Alla de jag träffat har bott själva och frilansat jobbat ibland och ibland sålt sex.
-När du pratar om egna behov ja absolut.
Hade du läst mina tidigare inlägg så hade du vetat att jag inte pratar i om mig i första hand. Har mer sex en de flesta helt utan köp.
-Kommer alltid finnas folk som mår dåligt, i en demokrati får man göra så gott man kan.
Exakt, finna lösningar som funkar för så många som möjligt.
-Ok. Vem köper du då?
De gånger jag gjort det har jag haft långvarig kontakt med kvinnorna i fråga. Genom tex facebook eller andra sidor. För min del har det mestadels varit Thailand. Den jag känt längst tid har jag känt sedan 2013 prata med henne senast idag. Känner henne väl.
-Tror du kvinnlig hypergami var starkare förr när kvinnor tjänade jättedåligt, inte fick ärva, osv jämfört med nu? Tror du kvinnor i låglöneländerna tänker mer på mannens inkomst än kvinnorna i höglöneländerna?
Kvinnlig hypergami är en del av kvinnlig sexualitet. De tänder helt enkelt inte på män som de anser ligga under deras rang. Detta är ett lika stort samhällsproblem som att män kanske är en smula översexuella. För när andelen kvinnor med makt och pengar ökar, minskar barnafödandet vilket i sin tur dödar länders ekonomi.
Historisk sett kan man tävla om vem vem som hade det sämst. Eller så inser man att. Alla människor hade det tuft och de regler som fans då var skapade utifrån det. Att jobba i gruvor under dåliga förhållanden skickas ut i värdelösa krig mm var inte heller någon dans på rosor.
-Nej inte bemärkelsen parbildning, mer om casual sex.
-Vad har det med prostitution att göra?
Allt för hade kvinnlig och manlig sexualitet varit mer lika hade detta problem inte existerat överhuvudtaget.
Beror på vårat ekonomiska system ser inte att det kommer att ändras någon gång snart. De kan välja mellan att sälja sex eller ha ett vanligt arbete. Alla de jag träffat har bott själva och frilansat jobbat ibland och ibland sålt sex.
-När du pratar om egna behov ja absolut.
Hade du läst mina tidigare inlägg så hade du vetat att jag inte pratar i om mig i första hand. Har mer sex en de flesta helt utan köp.
-Kommer alltid finnas folk som mår dåligt, i en demokrati får man göra så gott man kan.
Exakt, finna lösningar som funkar för så många som möjligt.
-Ok. Vem köper du då?
De gånger jag gjort det har jag haft långvarig kontakt med kvinnorna i fråga. Genom tex facebook eller andra sidor. För min del har det mestadels varit Thailand. Den jag känt längst tid har jag känt sedan 2013 prata med henne senast idag. Känner henne väl.
-Tror du kvinnlig hypergami var starkare förr när kvinnor tjänade jättedåligt, inte fick ärva, osv jämfört med nu? Tror du kvinnor i låglöneländerna tänker mer på mannens inkomst än kvinnorna i höglöneländerna?
Kvinnlig hypergami är en del av kvinnlig sexualitet. De tänder helt enkelt inte på män som de anser ligga under deras rang. Detta är ett lika stort samhällsproblem som att män kanske är en smula översexuella. För när andelen kvinnor med makt och pengar ökar, minskar barnafödandet vilket i sin tur dödar länders ekonomi.
Historisk sett kan man tävla om vem vem som hade det sämst. Eller så inser man att. Alla människor hade det tuft och de regler som fans då var skapade utifrån det. Att jobba i gruvor under dåliga förhållanden skickas ut i värdelösa krig mm var inte heller någon dans på rosor.
-Nej inte bemärkelsen parbildning, mer om casual sex.
-Vad har det med prostitution att göra?
Allt för hade kvinnlig och manlig sexualitet varit mer lika hade detta problem inte existerat överhuvudtaget.
Citat:
-Beror på vårat ekonomiska system ser inte att det kommer att ändras någon gång snart.
Håller med. Det är helt uppenbart att kvinnor och män från höglöneländerna utnyttjar detta för att tillfredsställa sina sexuella behov på bekostnad av låglöneländernas barn och ungdomar.
Citat:
-De kan välja mellan att sälja sex eller ha ett vanligt arbete. Alla de jag träffat har bott själva och frilansat jobbat ibland och ibland sålt sex.
Ja så kan prostitution också se ut.
Citat:
-Hade du läst mina tidigare inlägg så hade du vetat att jag inte pratar i om mig i första hand. Har mer sex en de flesta helt utan köp.
Ja ok, kan hålla med om att det handlar om biologi till viss del när vi pratar om dessa sexköpande män och kvinnor. Till största delen handlar det om egoism enligt mig.
Citat:
-Exakt, finna lösningar som funkar för så många som möjligt.
Ja vad som är bäst för samhället i stort, som ju består av många fler än dessa sexköpande män och kvinnor.
Citat:
-De gånger jag gjort det har jag haft långvarig kontakt med kvinnorna i fråga. Genom tex facebook eller andra sidor. För min del har det mestadels varit Thailand. Den jag känt längst tid har jag känt sedan 2013 prata med henne senast idag. Känner henne väl.
Ok.
Citat:
-Kvinnlig hypergami är en del av kvinnlig sexualitet. De tänder helt enkelt inte på män som de anser ligga under deras rang. Detta är ett lika stort samhällsproblem som att män kanske är en smula översexuella. För när andelen kvinnor med makt och pengar ökar, minskar barnafödandet vilket i sin tur dödar länders ekonomi.
Ok för det första så finns det fler män än kvinnor som inte vill ha barn. Män skaffar barn senare än kvinnor, inte bara pga biologiska skillnader osv. Att det föds färre barn idag har med många olika saker att göra. Man kan inte bara skylla på eventuell kvinnlig hypergami.
För det andra så kan kvinnor tända på vemsomhelst om det bara handlar om ons eller kk osv. Det är när det handlar om familjebildning som kvinnor OCH män börjar leta lite noggrannare. Tex så brukar långtidsarbetslösa psykiskt sjuka män och kvinnor gå bort.
I övrigt är landet till övervägande del fullt av manliga arbetare som lever i familjer med kvinnliga arbetare. Alltså helt vanliga "Svenssons". Alltså INTE 50 shades of grey - människor.
Citat:
-Historisk sett kan man tävla om vem vem som hade det sämst. Eller så inser man att. Alla människor hade det tuft och de regler som fans då var skapade utifrån det. Att jobba i gruvor under dåliga förhållanden skickas ut i värdelösa krig mm var inte heller någon dans på rosor.
Absolut, jag skrev inget om detta, men jag håller med, alla hade det tufft.
Citat:
-Allt för hade kvinnlig och manlig sexualitet varit mer lika hade detta problem inte existerat överhuvudtaget.
Frågan är hur samhället ska inrättas. Alla män köper inte sex, inte ens majoriteten. Alla kvinnor köper inte sex, inte ens majoriteten. I en demokrati är det majoriteten som bestämmer, majoriteten i detta fall köper inte sex och vill kanske således inte ha bordeller och sexturism och import av utländska sexarbetare en masse för att tillfredsställa marknaden.