2020-03-06, 17:57
  #11293
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
-Du pratade precis om fattigdom och att behöva välja mellan att jobba på skitig fabrik 12 timmar om dagen och att sälja sin kropp.

Beror på vårat ekonomiska system ser inte att det kommer att ändras någon gång snart. De kan välja mellan att sälja sex eller ha ett vanligt arbete. Alla de jag träffat har bott själva och frilansat jobbat ibland och ibland sålt sex.

-När du pratar om egna behov ja absolut.

Hade du läst mina tidigare inlägg så hade du vetat att jag inte pratar i om mig i första hand. Har mer sex en de flesta helt utan köp.

-Kommer alltid finnas folk som mår dåligt, i en demokrati får man göra så gott man kan.

Exakt, finna lösningar som funkar för så många som möjligt.

-Ok. Vem köper du då?

De gånger jag gjort det har jag haft långvarig kontakt med kvinnorna i fråga. Genom tex facebook eller andra sidor. För min del har det mestadels varit Thailand. Den jag känt längst tid har jag känt sedan 2013 prata med henne senast idag. Känner henne väl.

-Tror du kvinnlig hypergami var starkare förr när kvinnor tjänade jättedåligt, inte fick ärva, osv jämfört med nu? Tror du kvinnor i låglöneländerna tänker mer på mannens inkomst än kvinnorna i höglöneländerna?

Kvinnlig hypergami är en del av kvinnlig sexualitet. De tänder helt enkelt inte på män som de anser ligga under deras rang. Detta är ett lika stort samhällsproblem som att män kanske är en smula översexuella. För när andelen kvinnor med makt och pengar ökar, minskar barnafödandet vilket i sin tur dödar länders ekonomi.

Historisk sett kan man tävla om vem vem som hade det sämst. Eller så inser man att. Alla människor hade det tuft och de regler som fans då var skapade utifrån det. Att jobba i gruvor under dåliga förhållanden skickas ut i värdelösa krig mm var inte heller någon dans på rosor.

-Nej inte bemärkelsen parbildning, mer om casual sex.
-Vad har det med prostitution att göra?

Allt för hade kvinnlig och manlig sexualitet varit mer lika hade detta problem inte existerat överhuvudtaget.

Citat:
-Beror på vårat ekonomiska system ser inte att det kommer att ändras någon gång snart.

Håller med. Det är helt uppenbart att kvinnor och män från höglöneländerna utnyttjar detta för att tillfredsställa sina sexuella behov på bekostnad av låglöneländernas barn och ungdomar.

Citat:
-De kan välja mellan att sälja sex eller ha ett vanligt arbete. Alla de jag träffat har bott själva och frilansat jobbat ibland och ibland sålt sex.

Ja så kan prostitution också se ut.

Citat:
-Hade du läst mina tidigare inlägg så hade du vetat att jag inte pratar i om mig i första hand. Har mer sex en de flesta helt utan köp.

Ja ok, kan hålla med om att det handlar om biologi till viss del när vi pratar om dessa sexköpande män och kvinnor. Till största delen handlar det om egoism enligt mig.

Citat:
-Exakt, finna lösningar som funkar för så många som möjligt.

Ja vad som är bäst för samhället i stort, som ju består av många fler än dessa sexköpande män och kvinnor.

Citat:
-De gånger jag gjort det har jag haft långvarig kontakt med kvinnorna i fråga. Genom tex facebook eller andra sidor. För min del har det mestadels varit Thailand. Den jag känt längst tid har jag känt sedan 2013 prata med henne senast idag. Känner henne väl.

Ok.

Citat:
-Kvinnlig hypergami är en del av kvinnlig sexualitet. De tänder helt enkelt inte på män som de anser ligga under deras rang. Detta är ett lika stort samhällsproblem som att män kanske är en smula översexuella. För när andelen kvinnor med makt och pengar ökar, minskar barnafödandet vilket i sin tur dödar länders ekonomi.

Ok för det första så finns det fler män än kvinnor som inte vill ha barn. Män skaffar barn senare än kvinnor, inte bara pga biologiska skillnader osv. Att det föds färre barn idag har med många olika saker att göra. Man kan inte bara skylla på eventuell kvinnlig hypergami.

För det andra så kan kvinnor tända på vemsomhelst om det bara handlar om ons eller kk osv. Det är när det handlar om familjebildning som kvinnor OCH män börjar leta lite noggrannare. Tex så brukar långtidsarbetslösa psykiskt sjuka män och kvinnor gå bort.

I övrigt är landet till övervägande del fullt av manliga arbetare som lever i familjer med kvinnliga arbetare. Alltså helt vanliga "Svenssons". Alltså INTE 50 shades of grey - människor.

Citat:
-Historisk sett kan man tävla om vem vem som hade det sämst. Eller så inser man att. Alla människor hade det tuft och de regler som fans då var skapade utifrån det. Att jobba i gruvor under dåliga förhållanden skickas ut i värdelösa krig mm var inte heller någon dans på rosor.

Absolut, jag skrev inget om detta, men jag håller med, alla hade det tufft.

Citat:
-Allt för hade kvinnlig och manlig sexualitet varit mer lika hade detta problem inte existerat överhuvudtaget.

Frågan är hur samhället ska inrättas. Alla män köper inte sex, inte ens majoriteten. Alla kvinnor köper inte sex, inte ens majoriteten. I en demokrati är det majoriteten som bestämmer, majoriteten i detta fall köper inte sex och vill kanske således inte ha bordeller och sexturism och import av utländska sexarbetare en masse för att tillfredsställa marknaden.
Citera
2020-03-06, 18:48
  #11294
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
-Håller med. Det är helt uppenbart att kvinnor och män från höglöneländerna utnyttjar detta för att tillfredsställa sina sexuella behov på bekostnad av låglöneländernas barn och ungdomar.

Tycker det inte är utnyttjande om av egen fri vilja, väljer det ena över det andra. Tex kvinnan jag prata med tidigare idag. Har haft flera andra jobb text manikyr, hotel receptionist det sistnämnda var på ett ganska fint hotel. Frågade henne varför hon inte stanna där. Hon svara att hon fick för dåligt betalt och hon gillar inte att passa tider. Sen så tycker jag att vi kan hålla barn utanför den här diskussionen.

Citat:
-Ja ok, kan hålla med om att det handlar om biologi till viss del när vi pratar om dessa sexköpande män och kvinnor. Till största delen handlar det om egoism enligt mig.

Det handlar om att stilla ett behov om att må bra. Under rätt omständigheter tar ingen skada.

Citat:
-Ok för det första så finns det fler män än kvinnor som inte vill ha barn. Män skaffar barn senare än kvinnor, inte bara pga biologiska skillnader osv. Att det föds färre barn idag har med många olika saker att göra. Man kan inte bara skylla på eventuell kvinnlig hypergami.

Visste du att Sverige är en av världens singeltätaste länder och att i stort sätt hela västvärlden lider av befolkningsbrist. I alla fall för att upprätthålla ekonomin. Parbildning har gjorts sjukt svårt i dessa länder och det är inte bara hypergami. Men det är en stark delorsak. En annan delorsak är bristen av förståelse för biologi och det hat som spys ut mot män dagligen.

Citat:
-För det andra så kan kvinnor tända på vemsomhelst om det bara handlar om ons eller kk osv. Det är när det handlar om familjebildning som kvinnor OCH män börjar leta lite noggrannare. Tex så brukar långtidsarbetslösa psykiskt sjuka män och kvinnor gå bort.

Enligt min erfarenhet stämmer inte detta. Kvinnor vill i regel inte ens ha engångsligg med så kallade loosers.

Citat:
-I övrigt är landet till övervägande del fullt av manliga arbetare som lever i familjer med kvinnliga arbetare. Alltså helt vanliga "Svenssons". Alltså INTE 50 shades of grey - människor.

En vanlig arbetare är också en inkomst. Hypergami är hierarkisk kvinnor ser gärna att deras män tjänar lika mycket eller mer. Men inte mindre.

Citat:
-Frågan är hur samhället ska inrättas. Alla män köper inte sex, inte ens majoriteten.

Men väldigt många fler än vad de flesta inser. Det är i regel inget man pratar om.

Citat:
-Alla kvinnor köper inte sex, inte ens majoriteten.

De flesta kvinnor har fri tillgång till sex. Bara att fixa konto på valfri sexkontaktsida. Min fru har konto på en så jag vet vad jag pratar om.

Citat:
-I en demokrati är det majoriteten som bestämmer, majoriteten i detta fall köper inte sex och vill kanske således inte ha bordeller och sexturism och import av utländska sexarbetare en masse för att tillfredsställa marknaden.

Majoriteten är matade med mycket falsk information. Skulle informationen balanseras skulle opinionen förmodligen ändras.
__________________
Senast redigerad av I don't care 2020-03-06 kl. 19:16.
Citera
2020-03-06, 19:46
  #11295
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
-Håller med. Det är helt uppenbart att kvinnor och män från höglöneländerna utnyttjar detta för att tillfredsställa sina sexuella behov på bekostnad av låglöneländernas barn och ungdomar.

Tycker det inte är utnyttjande om av egen fri vilja, väljer det ena över det andra. Tex kvinnan jag prata med tidigare idag. Har haft flera andra jobb text manikyr, hotel receptionist det sistnämnda var på ett ganska fint hotel. Frågade henne varför hon inte stanna där. Hon svara att hon fick för dåligt betalt och hon gillar inte att passa tider. Sen så tycker jag att vi kan hålla barn utanför den här diskussionen.


-Ja ok, kan hålla med om att det handlar om biologi till viss del när vi pratar om dessa sexköpande män och kvinnor. Till största delen handlar det om egoism enligt mig.

Det handlar om att stilla ett behov om att må bra. Under rätt omständigheter tar ingen skada.

-Ok för det första så finns det fler män än kvinnor som inte vill ha barn. Män skaffar barn senare än kvinnor, inte bara pga biologiska skillnader osv. Att det föds färre barn idag har med många olika saker att göra. Man kan inte bara skylla på eventuell kvinnlig hypergami.

Visste du att Sverige är en av världens singeltätaste länder och att i stort sätt hela västvärlden lider av befolkningsbrist. I alla fall för att upprätthålla ekonomin. Parbildning har gjorts sjukt svårt i dessa länder och det är inte bara hypergami. Men det är en stark delorsak. En annan delorsak är bristen av förståelse för biologi och det hat som spys ut mot män dagligen.


-För det andra så kan kvinnor tända på vemsomhelst om det bara handlar om ons eller kk osv. Det är när det handlar om familjebildning som kvinnor OCH män börjar leta lite noggrannare. Tex så brukar långtidsarbetslösa psykiskt sjuka män och kvinnor gå bort.

Enligt min erfarenhet stämmer inte detta. Kvinnor vill i regel inte ens ha engångsligg med så kallade loosers.

-I övrigt är landet till övervägande del fullt av manliga arbetare som lever i familjer med kvinnliga arbetare. Alltså helt vanliga "Svenssons". Alltså INTE 50 shades of grey - människor.

En vanlig arbetare är också en inkomst. Hypergami är hierarkisk kvinnor ser gärna att deras män tjänar lika mycket eller mer. Men inte mindre.


-Frågan är hur samhället ska inrättas. Alla män köper inte sex, inte ens majoriteten.

Men väldigt många fler än vad de flesta inser. Det är i regel inget man pratar om.

-Alla kvinnor köper inte sex, inte ens majoriteten.

De flesta kvinnor har fri tillgång till sex. Bara att fixa konto på valfri sexkontaktsida. Min fru har konto på en så jag vet vad jag pratar om.

-I en demokrati är det majoriteten som bestämmer, majoriteten i detta fall köper inte sex och vill kanske således inte ha bordeller och sexturism och import av utländska sexarbetare en masse för att tillfredsställa marknaden.

Majoriteten är matade med mycket falsk information. Skulle informationen balanseras skulle opinionen förmodligen ändras.

-Tycker det inte är utnyttjande om av egen fri vilja, väljer det ena över det andra. Tex kvinnan jag prata med tidigare idag. Har haft flera andra jobb text manikyr, hotel receptionist det sistnämnda var på ett ganska fint hotel. Frågade henne varför hon inte stanna där. Hon svara att hon fick för dåligt betalt och hon gillar inte att passa tider. Sen så tycker jag att vi kan hålla barn utanför den här diskussionen.

Vi kan ju vara överens om att de flesta människor inte vill sälja sina kroppar till gagn för andras sexuella behov, detta skrev till och med trådens sexsäljare om. Är det då inte konstigt att så många människor från fattiga låglöneländer säljer sex och då framförallt till människor från höglöneländerna? Och tycker du inte att det är en form av utnyttjande? Ett utnyttjande av situationen när människor från höglöneländerna köper och tillfredsställer sina sexuella behov med människor från låglöneländerna? Eller är det slumpen menar du? Annars hade ju de inhemska prostituerade räckt till i Tyskland eller hur? Om ingen "valde" utifrån fattigdom/svält osv. Jag menar hade man inte velat utnyttja situationen för sina egna behov så finns det ju många hjälporganisationer man hade kunnat skänka pengar till.

-Det handlar om att stilla ett behov om att må bra. Under rätt omständigheter tar ingen skada.

Du handlar kanske "fair-trade", hundratusentals andra gör det inte. Hur ska vi andra, majoriteten, som inte köper sex förhålla oss till detta tycker du? Hur ska man lagstifta kring detta?

-Visste du att Sverige är en av världens singeltätaste länder och att i stort sätt hela västvärlden lider av befolkningsbrist. I alla fall för att upprätthålla ekonomin.

Japp det visste jag. Många kvinnor och män väljer helt medvetet och genomtänkt bort barn idag när de får välja helt fritt. Live and let live säger jag. Jag tänker inte medverka i ett system som tvingar folk att skaffa barn.

-Parbildning har gjorts sjukt svårt i dessa länder och det är inte bara hypergami. Men det är en stark delorsak. En annan delorsak är bristen av förståelse för biologi och det hat som spys ut mot män dagligen.

Nej håller inte med, tvåsamhets/parbildningsnormen spys över oss med flera ton dagligen.

Kanske har hypergami med det att göra och där får man ju isåfall blanda in manlig hypergami.

Du menar hatet mot män som en del mediafeminister spyr ut?

-Enligt min erfarenhet stämmer inte detta. Kvinnor vill i regel inte ens ha engångsligg med så kallade loosers.

Stämmer inte med min erfarenhet. Har sett tjejer släpa hem både det ena och andra.

-En vanlig arbetare är också en inkomst. Hypergami är hierarkisk kvinnor ser gärna att deras män tjänar lika mycket eller mer. Men inte mindre.

Och så vill de flesta män också ha det.

-Men väldigt många fler än vad de flesta inser. Det är i regel inget man pratar om.

Men fortfarande inte majoriteten.

-De flesta kvinnor har fri tillgång till sex. Bara att fixa konto på valfri sexkontaktsida. Min fru har konto på en så jag vet vad jag pratar om.

Nu verkar ju många av dessa sexköpande kvinnor vilja ha mycket yngre män.

-Majoriteten är matade med mycket falsk information. Skulle informationen balanseras skulle opinionen förmodligen ändras.

Håller med om att det förekommer många motstridiga uppgifter och även falsk information. De flesta förstår nog i stora drag vad det handlar om ändå.
__________________
Senast redigerad av Jenny9 2020-03-06 kl. 19:49.
Citera
2020-03-06, 20:10
  #11296
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Nu verkar ju många av dessa sexköpande kvinnor vilja ha mycket yngre män.

Nu är vi ju inte direkt ungdomar längre men över 45 och under 50 i alla fall. Jag är två år äldre än frun. Hon får 10tal förfrågningar dagligen från yngre förmågor.

Jag har gjort ansträngningar på olika såna sidor totalt sett har det gett ett fåtal träffar. Var av två var tjejerna som egentlige var ute efter att sälja. Fast det inte var en sån sida. Thailändska kvinna som vilja ha Ikeamöbler. En Svensk tjej som hade problem att betala hyran och fråga om jag kunde hjälpa.

Problemet dels att det är långt färre kvinnor på dessa sidor överhuvudtaget. De som är där kan välja och vraka. Så håller man sig till sanningar har man en väldigt lite chans. Tröttna på detta och löste det på annat sätt.

Märkligaste stället jag lyckats få till en träff på var på Wordfeud vi träffades på ett hotel i Uppsala :P detta var helt utan pengar inblandat förutom att jag stod för dricka tilltugg och hotellrum.

Just nu på en sexdating-sida Stockholms län
Inloggade män: 1157st
Inloggade kvinnor: 58st
__________________
Senast redigerad av I don't care 2020-03-06 kl. 20:19.
Citera
2020-03-06, 21:05
  #11297
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Knappast va? Många elektriker som är gifta och har barn med sjuksköterskor, socionomer, pedagoger osv osv. Likaså fabriksarbetare, sopgubbar, vanliga tjänstemän, byggarbetare, grävmaskinister osv osv.

Den enda här som kallar alla kvinnor för horor är du, ren projicering från din sida kanske?

Hur många kvinnliga läkare är gifta med städare och sopåkare? Jag har inte sett någon. Kvinnors hypergami är ett vetenskapligt faktum. Det är också en av de grundläggande orsakerna till att prostitution existerar överhuvudtaget.
Citera
2020-03-06, 22:40
  #11298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hur många kvinnliga läkare är gifta med städare och sopåkare? Jag har inte sett någon. Kvinnors hypergami är ett vetenskapligt faktum. Det är också en av de grundläggande orsakerna till att prostitution existerar överhuvudtaget.
Hur många manliga läkare är gifta med städerskor eller med kvinnliga renhållningsarbetare jag har inte sett några sådana par
Citera
2020-03-06, 22:41
  #11299
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hur många manliga läkare är gifta med städerskor eller med kvinnliga renhållningsarbetare jag har inte sett några sådana par

Betydligt vanligare. I mitt yrke har jag sett åtskilliga av mina manliga kollegor som är ihop med ssk eller usk. En kvinnlig AT vill ha minst en ST. En ST vill ha en specialist. En specialist vill ha en chefsöverläkare.

Kvinnors hypergami är motorn bakom prostitutionen.
Citera
2020-03-07, 01:26
  #11300
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Nu är vi ju inte direkt ungdomar längre men över 45 och under 50 i alla fall. Jag är två år äldre än frun. Hon får 10tal förfrågningar dagligen från yngre förmågor.

Jag har gjort ansträngningar på olika såna sidor totalt sett har det gett ett fåtal träffar. Var av två var tjejerna som egentlige var ute efter att sälja. Fast det inte var en sån sida. Thailändska kvinna som vilja ha Ikeamöbler. En Svensk tjej som hade problem att betala hyran och fråga om jag kunde hjälpa.

Problemet dels att det är långt färre kvinnor på dessa sidor överhuvudtaget. De som är där kan välja och vraka. Så håller man sig till sanningar har man en väldigt lite chans. Tröttna på detta och löste det på annat sätt.

Märkligaste stället jag lyckats få till en träff på var på Wordfeud vi träffades på ett hotel i Uppsala :P detta var helt utan pengar inblandat förutom att jag stod för dricka tilltugg och hotellrum.

Just nu på en sexdating-sida Stockholms län
Inloggade män: 1157st
Inloggade kvinnor: 58st

De sexköpande kvinnorna (och männen) tänder kanske på att köpa någon och äga dem? Mänskliga svin kommer både som män och kvinnor.
Citera
2020-03-07, 01:33
  #11301
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hur många kvinnliga läkare är gifta med städare och sopåkare? Jag har inte sett någon. Kvinnors hypergami är ett vetenskapligt faktum. Det är också en av de grundläggande orsakerna till att prostitution existerar överhuvudtaget.

Hur många kvinnor är läkare?

Vi människor är förutsägbara, de flesta håller sig inom sin klass/lönegrupp.

Prostitution existerar eftersom det finns människor som du, inget annat, vad du än vill skylla det på så hänger det bara på människor som du. Människor som vill ha "variation", människor med noll inlevelseförmåga.
Citera
2020-03-07, 01:34
  #11302
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De sexköpande kvinnorna (och männen) tänder kanske på att köpa någon och äga dem? Mänskliga svin kommer både som män och kvinnor.

Inget jag känner igen mig i. Skulle det ändå vara så, ser jag inte riktigt problemet. Så länge det är samtyckande, vanlig sexuell fantasi åt båda hållen. Alltså många gillar känslan av att vara ägd för en stund och vissa kanske får en kick av det för en stund.
Citera
2020-03-07, 01:37
  #11303
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Inget jag känner igen mig i. Skulle det ändå vara så, ser jag inte riktigt problemet. Så länge det är samtyckande, vanlig sexuell fantasi åt båda hållen. Alltså många gillar känslan av att vara ägd för en stund och vissa kanske får en kick av det för en stund.

Ja så kan prostitution också se ut.
Citera
2020-03-07, 01:37
  #11304
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur många kvinnor är läkare?

Vi människor är förutsägbara, de flesta håller sig inom sin klass/lönegrupp.

Prostitution existerar eftersom det finns människor som du, inget annat, vad du än vill skylla det på så hänger det bara på människor som du. Människor som vill ha "variation", människor med noll inlevelseförmåga.

Det är kvinnors hypergami som ligger bakom mäns efterfrågan efter sexuella tjänster. När kvinnor bara vill ha högstatusmän, så blir andra män utan sex och kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in