2018-09-26, 19:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vem sa att du ska tycka så?

Tänka sig lilla lotion, att det har jag tänkt ut alldeles själv. Grunderna till åsikten står att läsa i några inlägg tidigare om du nån gång orkat bemöda din hjärna med att läsa och svara på ett iallafall lite givande sätt.

Har du överhuvudtaget en åsikt om någonting?
Citera
2018-09-26, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Prostituerade är väldigt ärliga åtminstone. Finns ju partyorterhoror som är värre.

Japp, jag föredrar helt klart de som iallafall står upp för att de inte gillar det och inte försöker 'smöra' med torskarna. Det är ärligt. Sedan så har vi de som du nämner på andra ändan skalan, de som ska vara 'party' och hänga på de som har pengar och bjuder. Vidrigast av alla.
Citera
2018-09-26, 22:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Just do it. Inte en fråga som är värt att ens diskuteras faktiskt, det är helt klart att alla sidor debatterar främst från egenintresse. Sådana frågor är tämligen ointressanta att diskutera.

Fråga alltså inte för lov från våra prästerliga feminister, att fråga om lov är att erkänna makt. Själva den här diskussionens existens där män sänker sig till nivån av småpojkar inför deras mammor som frågar om lov om det som självklart de ska få göra ifall de känner sig för att göra.

Jag lovar att staten inte är så mäktig att du har mycket att förlora på att bara gå ut och göra det, men diskussionen kan inte vinnas men det sägs ju att män får orgasmer i valfri thaisalong i detta land varje kvart, och de smarta thailändskorna får rädda familjen i Thailand och köpa lyx till sig själv på köpet, mannen går hem avslappnad efter långa dagar på jobbet. Win-win.

Frågan kan däremot inte diskuteras med moraltanter, det förstår ju män från länder i exempelvis Sydeuropa där alla köper sex (oavsett ifall det är lagligt eller ej), man har sitt lilla roliga och sedan diskuteras det inte som en stor jävla moralfråga. Det här med sexköp är fan sorglig som moraldiskussion.
Citera
2018-09-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Just do it. Inte en fråga som är värt att ens diskuteras faktiskt, det är helt klart att alla sidor debatterar främst från egenintresse. Sådana frågor är tämligen ointressanta att diskutera.

Fråga alltså inte för lov från våra prästerliga feminister, att fråga om lov är att erkänna makt. Själva den här diskussionens existens där män sänker sig till nivån av småpojkar inför deras mammor som frågar om lov om det som självklart de ska få göra ifall de känner sig för att göra.

Jag lovar att staten inte är så mäktig att du har mycket att förlora på att bara gå ut och göra det, men diskussionen kan inte vinnas men det sägs ju att män får orgasmer i valfri thaisalong i detta land varje kvart, och de smarta thailändskorna får rädda familjen i Thailand och köpa lyx till sig själv på köpet, mannen går hem avslappnad efter långa dagar på jobbet. Win-win.

Frågan kan däremot inte diskuteras med moraltanter, det förstår ju män från länder i exempelvis Sydeuropa där alla köper sex (oavsett ifall det är lagligt eller ej), man har sitt lilla roliga och sedan diskuteras det inte som en stor jävla moralfråga. Det här med sexköp är fan sorglig som moraldiskussion.

Skulle män tycka att det var okey för deras fruar/flickvänner att sälja sex tro?
Citera
2018-09-26, 23:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Även sorgligt att män är så sorgliga att de köper sex. Det är nog till och med sorgligare än diskussionen.
Citera
2018-09-26, 23:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Skulle män tycka att det var okey för deras fruar/flickvänner att sälja sex tro?

Kvinnor är smartara än män i det här avseendet. Säljer de sex eller har sålt sex går de inte ut och gör det till en stor moralisk fråga av det och de är ofta extremt diskreta om deras hemliga liv.

Människor har olika behov, och många kan inte få utlopp för det eller kontrollera det och går då bakvägen för att få saker genom en och annan uppoffring, män offrar lite av sin självbild som erövrare och riktig man varje gång han måste betala för sex, kvinnor offrar antagligen delar av hennes mer romantiska bild av Världen och sig själv varje gång hon väljer att sälja sin kropp för att få pengar. Så går det. Upp till individen att ta dessa beslut, och jag kan förstå att några kvinnor verkligen kan behöva göra den uppoffringen (för att tex kombinera mex studier och större drömmar) och ensamma män därute som är i "spelets avlopp" kan behöva få känna sig som män och få kontakt med andra könet genom artificiella medel.

Sådana strider ska givetvis försigå inom varje individ, givetvis är det inte en stor samhällsdebatt där vi ska behöva leka moralens väktare genom statliga strukturer åt var individ.

Alla vet att sexköp på något sätt rör sig bort från några slags ideal som individer bär på, ingen pojke drömmer att bli en tragisk sexköpare och ingen kvinna drömer om att prostituera sig. Verkligheten blir något annat än de drömt om och de rör sig bort från deras personliga ideal för att få det bästa deal de kan få i livet. Inget som staten ska lägga sig i.
Citera
2018-09-26, 23:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Japp, jag föredrar helt klart de som iallafall står upp för att de inte gillar det och inte försöker 'smöra' med torskarna. Det är ärligt. Sedan så har vi de som du nämner på andra ändan skalan, de som ska vara 'party' och hänga på de som har pengar och bjuder. Vidrigast av alla.

Snyltare kallas det. Viss skillnad från prostitution.

Och - hur fan kan man vilja ha sex med någon som öppet visar att den inte vill? Förklara gärna det för mig för det övergår mitt förstånd.
Hur kan man ens bli upphetsad?
Citera
2018-09-26, 23:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kvinnor är smartara än män i det här avseendet. Säljer de sex eller har sålt sex går de inte ut och gör det till en stor moralisk fråga av det och de är ofta extremt diskreta om deras hemliga liv.

Människor har olika behov, och många kan inte få utlopp för det eller kontrollera det och går då bakvägen för att få saker genom en och annan uppoffring, män offrar lite av sin självbild som erövrare och riktig man varje gång han måste betala för sex, kvinnor offrar antagligen delar av hennes mer romantiska bild av Världen och sig själv varje gång hon väljer att sälja sin kropp för att få pengar. Så går det. Upp till individen att ta dessa beslut, och jag kan förstå att några kvinnor verkligen kan behöva göra den uppoffringen (för att tex kombinera mex studier och större drömmar) och ensamma män därute som är i "spelets avlopp" kan behöva få känna sig som män och få kontakt med andra könet genom artificiella medel.

Sådana strider ska givetvis försigå inom varje individ, givetvis är det inte en stor samhällsdebatt där vi ska behöva leka moralens väktare genom statliga strukturer åt var individ.

Alla vet att sexköp på något sätt rör sig bort från några slags ideal som individer bär på, ingen pojke drömmer att bli en tragisk sexköpare och ingen kvinna drömer om att prostituera sig. Verkligheten blir något annat än de drömt om och de rör sig bort från deras personliga ideal för att få det bästa deal de kan få i livet. Inget som staten ska lägga sig i.

Nu är det ju dock så att det inte alls bara är "spelets avlopp" som köper sex utan alla möjliga sorters män. Där faller det resonemanget till stor del.
Citera
2018-09-26, 23:20
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Även sorgligt att män är så sorgliga att de köper sex. Det är nog till och med sorgligare än diskussionen.

Alla kan inte vara vinnare i "spelet" och bland förlorare är inte alla särskilt stoiska utav sig. Vidare finns givetvis vinnare i spelet som vill leva så stort att de även kan köpa sig sex när de känner sig för en annan typ av krydda (typ Leo Dicaprio i Wolf of Wallstreet).

Livet är ganska sorgligt när man ser vad som försigår bakom ridån, hur kvinnor använder sig av sex för att få makt och gratis prylar, hur män låter sig bli slavar för sina sexuella impulser. Allt detta är tragiskt, och inte upphör det att vara tragiskt efter att mannen fått upplopp över de begär som naturen tvingat på honom.

Botemedlet kanske är att sitta i någon buddistisk kloster och äta ris och glömma allt vad sex heter, vad vet jag? Jag tycker att sådana tragedier i alla fall är något som var man och kvinna ska strida med de själva om, staten vet inte vad som är bäst för någon. Jag kan tänka mig att några mäns liv är så tragiska att deras moment med en prostituerad som låtsas le åt dem, istället för att ensam sitta och runka sig till sömns, den låtsasleende kvinnan kan vara det närmaste sådana män kan komma lycka eller någon magi i deras vardag? Och vad är mest tragisk för en ung kvinna: att jobba i Mcdonalds 8 timmar per dag jämfört med att sälja sin kropp någon gång varje helg?

Det är inte upp till mig att lösa sådana ekvationer, det är upp till varje individ. Finns inga universella svar på sådana frågor, frågar du Alexander Bard så hade han världens äventyr när han var ung och reste omkring och sålde sin kropp åt andra män. Några människor är kinky och söker allt som går tvärtemot "lagom" och grå vardagsliv. Vad är rätt? Ingen vet, minst av allt staten.
Citera
2018-09-26, 23:22
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Det äckliga är mentaliteten hos männen.
För att de gillar att älska med kvinnor?

Hur är det fatt egentligen?
Citera
2018-09-26, 23:29
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Nu är det ju dock så att det inte alls bara är "spelets avlopp" som köper sex utan alla möjliga sorters män. Där faller det resonemanget till stor del.

Det gör egentligen inte vilka sorts män som håller på med det. Män med stor aptit, deprimerade loners, osv.

Hedonistiska män med stor aptit i livet, som kan erövra kvinnor, kan ju dessutom vara desto roligare för den prostituerade att handskas med. Så det hela blir mindre tragiskt och mer en rolig och lättsam trip för alla involverade.

I Sverige är det ju en jävla patetisk samhällsdebatt där allt handlar om hur synd det är om olika grupper och alla ska producera snyfthistorier. Människor vill tillslut leva, och olika saker innefattas i vad det innebär att leva för olika människor.

Hedonisten får tillslut betala dyrt för sitt leverne också, medan moralisten som gör allt till moralfrågor inte ens vet vad det innebär att leva. Det är inte upp till mig att avgöra vem som har rätt eller fel i dessa frågor, var och en ska få begå de misstag som de senare får betala för, ifall det nu inte är så att individen som "syndar" går emot någon annan människas vilja i sitt agerande.

Jag köper nu själv inte sex, även ifall jag varit i flertalet stripklubbar (ifall det nu räknas som något). Däremot så experimenterar jag som fan med psykedeliska droger, något som staten också vill lägga sig i. Det är väl inte upp till någon annan än mig själv hur jag vill experimentera med mitt liv? Tänker inte gå och fråga staten eller moralister om lov, tänker bara köpa detskit just jag behöver och leva livet efter egna moraliska kompass och inte statens kompass.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2018-09-26 kl. 23:35.
Citera
2018-09-26, 23:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
För att de gillar att älska med kvinnor?

Hur är det fatt egentligen?

Älska är att ta i när vi pratar om att köpa sex. Jag har redan listat flera anledningar varför det är illa. Främst är det den enastående förmågan att fullständigt stänga av att kvinnan mest troligt överhuvudtaget inte är intresserad av att ha sex med mannen i fråga. Det är egoistiskt och empatilöst. Det är ingen trevlig mentalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in