Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jag vet inte om du syftar på mig, men när jag var singel raggade jag på de jag blev attraherad av, jag väntade inte på att bli neggad eller något liknande. I övrigt är det inte så många män bland nordeuropéer (utseendet jag tänder på) som är dryga machomän, tack och lov. Det fanns det gott om i till exempel Mexiko när jag var där runt 20. Jag blev så jäkla avtänd och hängde uteslutande med de andra européerna och (nord)amerikanerna.
Syftade på kvinnor generellt. Har ett par exempel på detta i min familj bland annat. En kvinnlig släkting, vänster, feminist, sd-hatare som alltid ondgjort sig över machomän och machokultur. Plötsligt träffar hon en inskränkt rörmokare, snygg och med enligt henne "odrägligt självförtroende". Väldigt manschauvinistisk, homofobisk, rasistisk etc. Raka motsatsen mot hennes värderingar. Men han var stor stark alfa som hade många av game-teknikerna naturligt, samt bra ekonomi och fint hus. Och hon var kär och hade "träffat rätt".
Ok, Då skiljer du dig från de flesta andra tjejer, för de raggar inte, utan väntar på att bli neggade eller liknande. Eller så här, de kan gå fram och säga hej men sen förväntar de sig att mannen tar över. Har hänt mig många gånger.
Citat:
Som sagt, vad är en dominant machopersonlighet enligt dig? Hur är en sådan man?
Ungefär som han min kvinnliga släkting träffade.
Citat:
Vet du vem Vincent Cassel är? Det är en fransk skådespelare, som egentligen är ful som stryk, men som utstrålar manlighet. Inte överlägsenhet, inte dryghet, inte mashismo. Han har bara en sexig tilldragande utstrålning som tog honom mycket längre än bara hans utseende någonsin skulle göra. Egentligen är det fel att kalla det specifikt för "manlighet" för jag har sett många kvinnor som också har "det". Jag tror det är intelligens blandat med en stark sex appeal.
Så ful var han inte. Men visst, det finns väl olika former av karisma antar jag. Finns ju många biffiga korkskallar som drar hem nya kvinnor hela tiden också.
Citat:
Varför fick han inreseförbud från fem länder? För att han förespråkade mordförsök som raggningsmetod?
För att han förespråkade ett dominant och aggressivt beteende, inom rimliga gränser. Han tog förstås inte riktiga strypgrepp.
Citat:
Här kommer det intressanta enligt mig. De här "The Game" killarna jobbade stenhårt på sig själva. De började styrketräna, klä sig annorlunda, började använda linser istället för glasögon. Framförallt jobbade de på sin utstrålning och personlighet, de såg till att skaffa sig "det" som de alldeles riktigt inte föddes med. Jag såg Neil Strauss i en intervju några år efter The Game, han utstrålade självsäkerhet, han pratade med lugn och sansad röst, bjöd på sig själv, såg bra ut. En helt annan människa än den gråa osäkra musen han var från början. De gick all in och han "fick" inte bara sex, han förändrades, hela hans liv förändrades.
Ja så är det. Ändå orsakade boken moralpanik. "Fula nördar som samlas på mörka internetforum för att lära varandra tekniker för att manipulera tjejer, fy!" Typ så är den allmänna bilden. Idag kopplas PUA-forumen också ihop med terrorism och kvinnohat, när den väl tas upp i mainstreammedia.
Citat:
Prostitution är något annat, och det har vi mer eller mindre redan avhandlat. Du vet redan varför människor kan tänkas vara emot det.
Jag har befunnit mig i Tyskland den här veckan. Första besöket sedan jag började läsa/skriva i den här tråden. Det är verkligen omöjligt att se någon som helst form av misär. Tjejerna är glada, ler, dansar och skrattar. De verkar ha rätt kul på jobbet, utan större ansträngning, de bjuds på drinkar, de tjänar mycket pengar. Ja, jag vet inte. Kanske (troligen) är dessa en mer frigjord typ av kvinnor än andra.
Citat:
Jag hör vad du säger.
Men var det inte du som skrev för ett tag sen att du var tillsammans med en snygg strippa?
Inte tillsammans men träffats några gånger. Häromveckan, efter att vi inte setts eller hörts på några dagar, skrev hon och sa att hon önskar sig en klocka som kostar 5000 kr. "If you pay this for me you can have my pussy, what do u think?"