2019-10-31, 13:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, så stå för din åsikt då utan att skylla på ”kvinnor” när det är din egen åsikt du ger uttryck för i demokratins namn.

Du har verkligen fått mig att tänka om Och serverat goda argument för att våldtäkt på dig ska legaliseras.

Jag står upp för min åsikt kära du och det är att demokrati ska råda, folket ska få det de vill ha!

Kvinnorna vill ha massinvandring av MENA-män vilket leder till många fler våldtäkter. Då kan man sedan inte hävda att det ska vara brottsligt när det är önskvärt.
Citera
2019-10-31, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag står upp för min åsikt kära du och det är att demokrati ska råda, folket ska få det de vill ha!

Kvinnorna vill ha massinvandring av MENA-män vilket leder till många fler våldtäkter. Då kan man sedan inte hävda att det ska vara brottsligt när det är önskvärt.
Japp, således bör våldtäkt på dig legaliseras. Det har jag kommit fram till efter dina mycket övertygande inlägg.
Citera
2019-10-31, 13:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Japp, således bör våldtäkt på dig legaliseras. Det har jag kommit fram till efter dina mycket övertygande inlägg.

Ja när det är frivilligt och önskvärt bör det inte klassas våldtäkt ens, rätt självklart eller hur?
Citera
2019-10-31, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) För att du måste,

a) hitta en kvinna att tvinga

b) transportera henne.

c) vakta henne

d) hora ut henne

e) betala för alla omkostnader

f) riskera att åka fast och hamna i fängelse

2) Allt det här^ är mycket mer jobb än att skaffa kvinnor som horar helt frivilligt. Då kan du fortfarande tjäna pengar och behöver inte riskera fängelse.

3) Det finns massor med kvinnor som horar helt frivilligt, mkay? Så det finns inget behov av att tvinga nån.

Det har visst prioritet eftersom det är ett PK brott.

Men nu pratar vi om sexhandel i Europa.

Sex är sex oavsett om det är frivilligt, tvång, eller nåt annat. Det är inte fysiskt annorlunda för att man sätter en annan etikett på det.

Hur kan du då veta hur våldtäkt upplevs av kvinnor?

I princip alla undersökningar om vad kvinnor tänder på har horande som en av de största.

Men allt sex blir frivilligt om mannen sätter på tillräckligt länge.
Vilka undersökningar visar att prostituerade tänder på vad de gör var finns undersökningarna som visar att prostituerade njuter av att ha sex mängder av ggr varje dag vecka efter vecka med okända män.

Du vet att fantasier är just fantasier och inget man verkligen vill uppleva att rollspela att man är en hora som ens man köpt innebär inte att man vill ha sex mot betalning med Kent, John, Tomas,Allan och Jakob på måndag och med 5 nya män på tisdag
Citera
2019-10-31, 13:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vilka undersökningar visar att prostituerade tänder på vad de gör var finns undersökningarna som visar att prostituerade njuter av att ha sex mängder av ggr varje dag vecka efter vecka med okända män.

1) Här är ett exempel,

Citat:
According to Finnish researcher Anna Kontula, this approach invalidates
the Finnish sex workers’ own experiences and their efforts to control their own lives.
It also completely bypasses the issue of how successfully some sex workers are able
to manage their lives, their customers, and even the enjoyment they derive out of
selling their sexual services. There has been a desire to invalidate this perspective so
that the carefully constructed image of a victim would not come into question.
Are sex workers really able to enjoy the sex they have with their clients? It seems to be
so. A large part of the sex workers interviewed by Anna Kontula reported having orgasms
in their work. Some sex workers reported feeling sexual pleasure in nearly all client
encounters. Some women had simply decided to use their clients to satisfy themselves
sexually and viewed clients as something that was there just to serve the prostitute’s
needs.

2) Att horor har sex "mängder av ggr varje dag vecka efter vecka med okända män" är din egen sexfantasi.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du vet att fantasier är just fantasier och inget man verkligen vill uppleva att rollspela att man är en hora som ens man köpt innebär inte att man vill ha sex mot betalning med Kent, John, Tomas,Allan och Jakob på måndag och med 5 nya män på tisdag

1) Så du erkänner att det är något som du själv tänder på?

2) Självklart vill alla kvinnor ha sex mot betalning. Varför skulle de inte vilja det?
Citera
2019-10-31, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag vet inte hur många kvinnor som känner till detta. Det är nog ingen som känner till detta. Men effekterna av alla undantag, amnestier mm har lyfts fram i media. Man har presenterat de verkliga effekterna, man har påvisat politikernas lögner. Ändå har ju just kvinnor röstat på dessa partier. Då finns det två alternativ. Antingen har man noll koll på vad som händer politiskt i Sverige, och därmed noll koll på vad man röstar. Det andra alternativet är att man har koll på vad som händer, och man röstar då medvetet på dessa öppna gränser och dess konsekvenser.

Vad menar du med effekterna? Kriminaliteten?

Du sa innan att det "fortfarande väller in folk". Men att det pågår en mörkläggning, med hjälp av polis och SÄPO får man ju då anta.

"Det är nog ingen som känner till detta" skriver du. Hur kan man då rösta på det? Det kanske var "trygghetsprogrammet" folk röstade på och inte "öppna gränser" som inget av partierna gick till val på.
Citera
2019-10-31, 14:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag vet inte om du syftar på mig, men när jag var singel raggade jag på de jag blev attraherad av, jag väntade inte på att bli neggad eller något liknande. I övrigt är det inte så många män bland nordeuropéer (utseendet jag tänder på) som är dryga machomän, tack och lov. Det fanns det gott om i till exempel Mexiko när jag var där runt 20. Jag blev så jäkla avtänd och hängde uteslutande med de andra européerna och (nord)amerikanerna.

Syftade på kvinnor generellt. Har ett par exempel på detta i min familj bland annat. En kvinnlig släkting, vänster, feminist, sd-hatare som alltid ondgjort sig över machomän och machokultur. Plötsligt träffar hon en inskränkt rörmokare, snygg och med enligt henne "odrägligt självförtroende". Väldigt manschauvinistisk, homofobisk, rasistisk etc. Raka motsatsen mot hennes värderingar. Men han var stor stark alfa som hade många av game-teknikerna naturligt, samt bra ekonomi och fint hus. Och hon var kär och hade "träffat rätt".

Ok, Då skiljer du dig från de flesta andra tjejer, för de raggar inte, utan väntar på att bli neggade eller liknande. Eller så här, de kan gå fram och säga hej men sen förväntar de sig att mannen tar över. Har hänt mig många gånger.

Citat:
Som sagt, vad är en dominant machopersonlighet enligt dig? Hur är en sådan man?

Ungefär som han min kvinnliga släkting träffade.
Citat:

Vet du vem Vincent Cassel är? Det är en fransk skådespelare, som egentligen är ful som stryk, men som utstrålar manlighet. Inte överlägsenhet, inte dryghet, inte mashismo. Han har bara en sexig tilldragande utstrålning som tog honom mycket längre än bara hans utseende någonsin skulle göra. Egentligen är det fel att kalla det specifikt för "manlighet" för jag har sett många kvinnor som också har "det". Jag tror det är intelligens blandat med en stark sex appeal.

Så ful var han inte. Men visst, det finns väl olika former av karisma antar jag. Finns ju många biffiga korkskallar som drar hem nya kvinnor hela tiden också.

Citat:
Varför fick han inreseförbud från fem länder? För att han förespråkade mordförsök som raggningsmetod?

För att han förespråkade ett dominant och aggressivt beteende, inom rimliga gränser. Han tog förstås inte riktiga strypgrepp.

Citat:

Här kommer det intressanta enligt mig. De här "The Game" killarna jobbade stenhårt på sig själva. De började styrketräna, klä sig annorlunda, började använda linser istället för glasögon. Framförallt jobbade de på sin utstrålning och personlighet, de såg till att skaffa sig "det" som de alldeles riktigt inte föddes med. Jag såg Neil Strauss i en intervju några år efter The Game, han utstrålade självsäkerhet, han pratade med lugn och sansad röst, bjöd på sig själv, såg bra ut. En helt annan människa än den gråa osäkra musen han var från början. De gick all in och han "fick" inte bara sex, han förändrades, hela hans liv förändrades.

Ja så är det. Ändå orsakade boken moralpanik. "Fula nördar som samlas på mörka internetforum för att lära varandra tekniker för att manipulera tjejer, fy!" Typ så är den allmänna bilden. Idag kopplas PUA-forumen också ihop med terrorism och kvinnohat, när den väl tas upp i mainstreammedia.

Citat:
Prostitution är något annat, och det har vi mer eller mindre redan avhandlat. Du vet redan varför människor kan tänkas vara emot det.

Jag har befunnit mig i Tyskland den här veckan. Första besöket sedan jag började läsa/skriva i den här tråden. Det är verkligen omöjligt att se någon som helst form av misär. Tjejerna är glada, ler, dansar och skrattar. De verkar ha rätt kul på jobbet, utan större ansträngning, de bjuds på drinkar, de tjänar mycket pengar. Ja, jag vet inte. Kanske (troligen) är dessa en mer frigjord typ av kvinnor än andra.

Citat:
Jag hör vad du säger.

Men var det inte du som skrev för ett tag sen att du var tillsammans med en snygg strippa?

Inte tillsammans men träffats några gånger. Häromveckan, efter att vi inte setts eller hörts på några dagar, skrev hon och sa att hon önskar sig en klocka som kostar 5000 kr. "If you pay this for me you can have my pussy, what do u think?"
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-10-31 kl. 14:19.
Citera
2019-10-31, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Här är ett exempel,

2) Att horor har sex "mängder av ggr varje dag vecka efter vecka med okända män" är din egen sexfantasi.

1) Så du erkänner att det är något som du själv tänder på?

2) Självklart vill alla kvinnor ha sex mot betalning. Varför skulle de inte vilja det?
Hennes studie gäller finska prostituerade dvs. personer som har tillgång till det finska socialförsäkringssystemet och alltså själva kan välja att sälja sex eller välja ett arbete, hon har inte med några kvinnor från Rumänien, Moldavien, Nigeria eller annat fattigt land utan tillgång till det sociala skyddsnätet i Finland
Citera
2019-10-31, 14:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jo jag var inte inställd på någon indelning alls från början utan betraktade folket som en enhet men ipsi fick mig att tänka om med ett övertygande inlägg. Det är mycket stora skillnader på värderingar hos män och kvinnor och de skillnaderna bara ökar så det känns relevant. Dessutom har vi valhemlighet och kan inte utgå från vad enskilda individer har röstat på men däremot kan vi utgå från vad könsgrupperna önskar.

Jag håller inte med. Det är inte rimligt att oskyldiga drabbas. Varför ska en person ta ansvar för någonting som en annan person gör?
Citera
2019-10-31, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad menar du med effekterna? Kriminaliteten?

Du sa innan att det "fortfarande väller in folk". Men att det pågår en mörkläggning, med hjälp av polis och SÄPO får man ju då anta.

"Det är nog ingen som känner till detta" skriver du. Hur kan man då rösta på det? Det kanske var "trygghetsprogrammet" folk röstade på och inte "öppna gränser" som inget av partierna gick till val på.

Nej, inte den typen av mörkläggning. Vi kan ta den där gymnasielagen (eller vad den nu kallas för) där C angav att det handlar ju enbart om 3000 personer. Så folk tänker ju att 3000 är inte så många. Men vid närmare granskning har migrationsverket räknat på att ca 24000 personer kommer att komma till Sverige pga anhöriginvandring mm. Detta rapporterades ytterst snabbt, inga politiker ifrågasattes. Politikerna idag fortsätter att mantra in 3000 personer. Det är ju en variant av mörkläggning.

Och i och med att man gått på val med att ha en massa undantag och inte ha lagt fram några som helst förslag om vad som ska gälla när nuvarande undantagslag går ut, så är det öppna gränser. Vi kommer ta emot ca 76000 personer i år från andra länder. Om inte det är öppna gränser, vad är?
Citera
2019-10-31, 14:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det är 2019 och det finns fortfarande psyksjuka idioter som är för sexköpslagen. Det var ett misstag att släppa ut mongon. Ni måste verkligen hata konkurrens eller bara är för lata för att göra er snygga och trevliga. Det är så lätt.... så jävla gott är inte feta bakelser. Lär er av Babianen

Ja, det måste vara det som det handlar om.
Citera
2019-10-31, 14:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Så, vad är argumentet till att dela in efter kön och inte efter parti?
På så sätt undviker man att oskyldiga drabbas nämligen, verkar konstigt att du inte vill orsaka så lite allmän skada som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in