2019-10-31, 14:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag håller inte med. Det är inte rimligt att oskyldiga drabbas. Varför ska en person ta ansvar för någonting som en annan person gör?

Därför att samhället inte anser att det är något speciellt allvarligt.
Citera
2019-10-31, 14:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Så, vad är argumentet till att dela in efter kön och inte efter parti?
På så sätt undviker man att oskyldiga drabbas nämligen, verkar konstigt att du inte vill orsaka så lite allmän skada som möjligt.

Det är skillnad på att bli våldtagen av en person av samma kön än en person av motsatt kön t.ex. och dessutom har män helt andra värderingar än kvinnor, vi accepterar inte MENA-invandring som kvinnor gör.
Citera
2019-10-31, 14:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hennes studie gäller finska prostituerade dvs. personer som har tillgång till det finska socialförsäkringssystemet och alltså själva kan välja att sälja sex eller välja ett arbete, hon har inte med några kvinnor från Rumänien, Moldavien, Nigeria eller annat fattigt land utan tillgång till det sociala skyddsnätet i Finland

1) Jag har redan postat exempel på att kvinnor i Rumänien har massor med jobb att välja bland.

2) Menar du att kvinnor väljer att sälja sex för att de inte har tillgång till socialt skyddsnät?

3) Hur är det då med alla kvinnor i UK och Tyskland som horar?
Citera
2019-10-31, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag har redan länkat till Löfvens uttalande om "Mitt Europa bygger inga murar" och det har han ännu inte tagit avstånd ifrån.

Angående de stängda gränserna borde du kolla upp hur många som kommit in efter det och hur många PUT som har delats ut efter det. Det är skillnad på ord och handling.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Alla som är vakna känner till detta men inte de som slagit dövörat till och vägrar ta in fakta.

Stefan Löfven har sagt många saker, nu senast att svenskt flyktingmottagande måste halveras. Men det är som du säger det är skillnad på ord och handling. "Mitt Europa bygger inga murar" var ju också bara ord som yttrades i samband med att andra länder i EU behövde ta större ansvar och hjälpa till.

Hur många PUT delades ut efter att gränsen stängdes? Var kan jag hitta information om det?

Sista stycket. Alla de män och kvinnor som tycker att det är en bagatell att bli våldtagen menar du? Hur ska våldtäktsmännen veta vem de kan våldta? Ska de som röstat på att det är en bagatell att bli våldtagen, enligt dig, ska de gå med någon symbol på kläderna eller liknande?

De kvinnor och män som röstat på SD tycker, enligt dig, att det är hemskt att bli våldtagen så de borde ju få slippa.
Senast redigerad av Jenny9 2019-10-31 kl. 14:55.
Citera
2019-10-31, 14:48
Medlem
Citat:
Ja, det måste vara det som det handlar om.
70% av befolkningen är då enligt skribenten psykiskt sjuka eftersom det är 70% som är för den lag vi har
Citera
2019-10-31, 14:51
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
70% av befolkningen är då enligt skribenten psykiskt sjuka eftersom det är 70% som är för den lag vi har

Då är det alltså 70% av befolkningen det ska vara bötesbelopp på att våldta.
Citera
2019-10-31, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Nej, inte den typen av mörkläggning. Vi kan ta den där gymnasielagen (eller vad den nu kallas för) där C angav att det handlar ju enbart om 3000 personer. Så folk tänker ju att 3000 är inte så många. Men vid närmare granskning har migrationsverket räknat på att ca 24000 personer kommer att komma till Sverige pga anhöriginvandring mm. Detta rapporterades ytterst snabbt, inga politiker ifrågasattes. Politikerna idag fortsätter att mantra in 3000 personer. Det är ju en variant av mörkläggning.

Och i och med att man gått på val med att ha en massa undantag och inte ha lagt fram några som helst förslag om vad som ska gälla när nuvarande undantagslag går ut, så är det öppna gränser. Vi kommer ta emot ca 76000 personer i år från andra länder. Om inte det är öppna gränser, vad är?

Fast nu kommer vi jättelångt ifrån det ursprungliga resonemanget.

Jag gör det enkelt.

Vet du varför 29% av de röstberättigade kvinnorna röstade på tex Socialdemokraterna 2018? Inga spekulationer eller gissningar.
Citera
2019-10-31, 15:02
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det står som sagt inget i lagen om att det inte får vara trevligt. Det står att man måste delta frivilligt.

Vill du bli våldtagen av en snygg kvinna så är det inte våldtäkt, det är frivilligt sex med en snygg kvinna du vill ha.

Du verkar ha olika måttstockar för män och för kvinnor.

Om en man har trevligt under en våldtäkt= Ingen våldtäkt
Om en kvinna har trevligt under en våldtäkt=Våldtäkt.

Jag får snart en stroke av att läsa dina inlägg.
Senast redigerad av over-unity 2019-10-31 kl. 15:22.
Citera
2019-10-31, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag har redan postat exempel på att kvinnor i Rumänien har massor med jobb att välja bland.

2) Menar du att kvinnor väljer att sälja sex för att de inte har tillgång till socialt skyddsnät?

3) Hur är det då med alla kvinnor i UK och Tyskland som horar?
Prostituerar de sig i landet de är medborgare i och där de har tillgång till det sociala skyddsnätet och inte är grava missbrukare kan det antas att det delvis är frivilligt. Dock visar undersökningar på att kring 80% av de som säljer sex under sin barndom blivit utsatta för övergrepp av olika slag som misshandel och sexövergrepp från någon i som finns i den nära kretsen kring familjen.

Bland prostituerade i Tyskland är det mycket låg procent som är medborgare i landet också antagligen därför så liten procent anslutet sig till förbund och betalar skatt
Citera
2019-10-31, 15:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Stefan Löfven har sagt många saker, nu senast att svenskt flyktingmottagande måste halveras. Men det är som du säger det är skillnad på ord och handling. "Mitt Europa bygger inga murar" var ju också bara ord som yttrades i samband med att andra länder i EU behövde ta större ansvar och hjälpa till.

Hur ska det kunna halveras med öppna gränser tror du, det går inte ihop. Med öppna gränser blir det massinvandring ab MENA-män.

Citat:
Hur många PUT delades ut efter att gränsen stängdes? Var kan jag hitta information om det?

Det borde du kanske ta reda på innan du påstår att gränserna har stängts.

Citat:
Sista stycket. Alla de män och kvinnor som tycker att det är en bagatell att bli våldtagen menar du? Hur ska våldtäktsmännen veta vem de kan våldta? Ska de som röstat på att det är en bagatell att bli våldtagen, enligt dig, ska de gå med någon symbol på kläderna eller liknande?

De kvinnor och män som röstat på SD tycker, enligt dig, att det är hemskt att bli våldtagen så de borde ju få slippa.

Det är främst kvinnorna som tycker det är en bagatell eller t.o.m. önskvärt och som jag sagt redan stiftar ett land lagar emot sådant som inte anses är acceptabelt, annat är tillåtet. Detta gäller även de individer som inte håller med.
Citera
2019-10-31, 15:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Prostituerar de sig i landet de är medborgare i och där de har tillgång till det sociala skyddsnätet och inte är grava missbrukare kan det antas att det delvis är frivilligt. Dock visar undersökningar på att kring 80% av de som säljer sex under sin barndom blivit utsatta för övergrepp av olika slag som misshandel och sexövergrepp från någon i som finns i den nära kretsen kring familjen.

Bland prostituerade i Tyskland är det mycket låg procent som är medborgare i landet också antagligen därför så liten procent anslutet sig till förbund och betalar skatt

1) "Delvis är frivilligt"? Vad är det för fel på dig? Inser du inte att sex är 100 gånger lättare än att ha ett vanligt jobb?

2) Menar du att en kvinna måste ha blivit utsatt för övergrepp och misshandel för att sälja sex? Kan du inte tänka dig att många kvinnor säljer sex frivilligt eller för att de tycker om det? Utan att ha haft en dålig barndom.

3) Hur vet du att det är få som är medborgare i landet? Om du tittar på sidor med sex-annonser kan du se massor med tyska tjejer. Samma sak i UK där jag bodde en gång i tiden.

4) Jag tror att du har svårt att acceptera att det finns kvinnor som inte har problem med att ställa upp på sex utan att ha upplevt något dåligt eller må dåligt av att göra det.
Citera
2019-10-31, 15:56
Medlem
Citat:
Fast nu kommer vi jättelångt ifrån det ursprungliga resonemanget.

Jag gör det enkelt.

Vet du varför 29% av de röstberättigade kvinnorna röstade på tex Socialdemokraterna 2018? Inga spekulationer eller gissningar.

Hur ska jag veta det? Ingen vet. Men när man röstar på ett parti, så accepterar man hela partiprogrammet. Man röstar för öppna gränser för att få genom en sakfråga man själv gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in