2019-09-30, 17:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Inget hindrar dig.

Jag ifrågasätter varför du och andra kvinnor bara tar upp dåliga exempel hela tiden.

Citat:
Hur vet du?

För att det är roligt att ha sex med män.

Citat:
Det har jag med flera andra ägnat många inlägg att förklara. Du argumenterar hela tiden för egenföretagare såsom eskorter, återigen det är inte det resten av oss diskuterat i huvudsak, nästan inte alls.

Så förklara igen varför kvinnor inte ska få betala män för sex.

Citat:
Det är illa när kvinnor reser ner till ett land i Afrika där de vet att människor är desperata efter pengar och inbillar sig att det är kärlek. Lika illa när män reser ner till Thailand, Filippinerna för att köpa folk.

1) De inbillar sig inte alls att det är kärlek. Det vill utnyttja männens kroppar till att onanera med.

2) Håller du med om att de kvinnorna borde sitta i fängelse för våldtäkt?

Citat:
Vi kan definitivt prata om kvinnors syn på män, men de flesta har inte din svart/vita syn på andra och på tillvaron i övrigt. För dig verkar det handla mycket om utseende, knulla eller inte knulla, ålder och vikt. Dessutom skriver du nedvärderande om både män och kvinnor.

1) Eftersom jag är hetero är det viktigt för mig att vara attraktiv för män. Förkvinnor som är asexuella eller queer är det säkert inte lika viktigt.

2) Skulle du hålla med om att inte alla sexköpare har en svart/vit syn på kvinnor heller?

Citat:
Feminist not so much, men jag reagerar på kvinnohat.

Sanningen är att kvinnor suger. Det har inget med hat att göra.
Citera
2019-09-30, 17:35
Medlem
Citat:
Har du några källor på att det är hittepå angående kriminella nätverk/ligor/lover boys (som "pojkvännerna" kallas i Tyskland).

Nej jag har inga länkar på rak arm utan det är sånt man läst på olika ställen under åren. Feminister svartmålar branschen men i verkligheten är det inte så illa. Vad som säkert har förekommit är ekonomisk brottslighet. Att man undanhåller skatt tex. Det görs razzia bl.a för att kolla såna saker och att tjejerna har arbetstillstånd. Det kom ju en ny lag för ett par år sen att alla måste vara registrerade i Tyskland. Det behövde man inte vara innan. Man betalade bara nån slags schablonskatt. Det har hänt att klubbar har stängts av myndigheterna. Bilden av prostitution i Sverige är nog mycket färgad av hur det var innan sexköpslagen med drogmissbrukande tjejer som gick på gatan. Man tror att all prostitution är lika dålig.
Citera
2019-09-30, 17:44
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Har du några källor på att det är hittepå angående kriminella nätverk/ligor/lover boys (som "pojkvännerna" kallas i Tyskland).

1) Om det hade varit sant hade det funnits fällande domar och typ dagliga artiklar i media om det.

2) Finns det något bekräftat fall eller är allt "den här personen säger att..."?
Citera
2019-09-30, 17:52
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnfitta
Bilden av prostitution i Sverige är nog mycket färgad av hur det var innan sexköpslagen med drogmissbrukande tjejer som gick på gatan. Man tror att all prostitution är lika dålig.

I filmen "Under Ytan" med Mikael Persbrandt finns ju en scen med en äcklig torsk som tvingar sig på en ung tjej som tvingas sälja sex för att finansiera knark.

https://www.youtube.com/watch?v=ACjoKmQheJw
(2:00)

Det är väl så här feminister ser på sexköpare...
Citera
2019-09-30, 17:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Islam har rätt om kvinnor. Kan du inte läsa?

Min fråga var då HUR? Alltså hur menar du? Vad är det de har rätt i?
Eller du kanske inte kan ge exempel på det?
Citera
2019-09-30, 17:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Om hon får hyra en lokal eller använda sin lägenhet för att sälja sex i, så är detta per definition en bordell. Därför är det helt galet att vara emot bordeller. Varför ska hon inte få marknadsföra sina tjänster som alla andra näringsidkare (förmedling)? Det är ju diskriminering. Hur svårt tror du att det är att annonsera på internet redan idag?
Du verkar göra dig dummare än du är. Förstår du verkligen inte vad jag menar?
Citera
2019-09-30, 17:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
I filmen "Under Ytan" med Mikael Persbrandt finns ju en scen med en äcklig torsk som tvingar sig på en ung tjej som tvingas sälja sex för att finansiera knark.

https://www.youtube.com/watch?v=ACjoKmQheJw
(2:00)

Det är väl så här feminister ser på sexköpare...

1) Lol det är exakt så de ser sexköp.

2) I verkligheten pumpar killen på i 2 minuter sen står han med tungan ner till knäna och slänger cash på tjejen.
Citera
2019-09-30, 18:10
Medlem
I don't cares avatar
Citat:

-Varför får män här för sig att man hatar män bara för att man inte vill ha en urspårad sex/människohandel runt hörnan?

-Vad tror du om att kvinnor (och män) är kapabla till god inlevelseförmåga och god förmåga att känna medlidande?

1. Därför att alla mynt har två sidor, kriminalisering leder bara till lidande för såna som feminister hatar. Så det gör ju inget. Sist jag kolla så är det lidande oavsett vem som lider. Så feminister är inte ute efter att lindra lidande. Det är ett skämt att tro det.

2. Sex är inte så farligt som feminister tror, pengarna de tjärnar hjälper många människor ut ur ett lidande. Tjejerna hjälper ofta sin familj att överleva.
Citera
2019-09-30, 19:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Begriper du inte att en lokal eller en lägenhet i vilken det säljs sex ÄR en bordell? Och du anklagar MIG för att vara dum.
Citera
2019-09-30, 20:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Jag förstår inte heller vad du menar.

2) Tjejen får hyra en lokal att sälja sex i men inte "driva bordell"? Wut?

3) Kan det vara så att din ide om vad en bordell är kommer från nån tantsnusk film?

a) Typ ett fängelse med små rum där kvinnor blir inlåsta och tvingas ha sex på smutsiga madrasser med män som gör dem illa?

b) Det är den enda förklaringen jag kan komma på för ditt konstiga resonemang.

Citat:
En prostituerad kvinna kan hyra en lokal och sälja sex där. Hon får dock inte driva bordell där eller förmedla kontakter mellan köpare och säljare.
Jag skrev ju att det ska vara förbjudet att förmedla tjänsten och det görs inte genom att hyra en lokal åt sig själv.
Senast redigerad av Babianen 2019-09-30 kl. 20:11.
Citera
2019-09-30, 20:31
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Har hon din tillåtelse att ta din bil för en rundtur? Har en okänd din tillåtelse att ta din bil för en rundtur?

För vet du, du har fortfarande rätt till din egen bil trots att du är gift.
Du menar att det inte är någon skillnad? På riktigt?
Citera
2019-09-30, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Du menar att det inte är någon skillnad? På riktigt?
Jag frågar om din fru har din tillåtelse att ta din bil?

Om ja, har en okänd samma tillåtelse att ta din bil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in