2019-09-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eh, va? Nej, arbetslöshetskassorna kan inte sadla om och börja sälja varm korv istället.

Och allt detta för att du inte kan svara på om du är för eller emot att man ska kunna tacka nej till bordelljobb med bibehållen a-kassa.

Jaså vilken lag hindrar dem från att sadla om och börja sälja varmkorv? Du är så otroligt korkaf ipsi men så är du feminist också, det går hand i hand.

Och jag har svarat att jag är för att jag ska kunna köpa precis den arbetslöshetsförsäkring jag vill och väljer då förstås bara att göra det om de har villkor som jag accepterar.
Citera
2019-09-13, 10:40
Medlem
Citat:
Varför skulle nån lägga tid på att utbilda sig till bordelljobb?

Vad tror du att de som jobbar som prostituerade idag har för utbildning?
Varför skulle nån lägga tid på att utbilda sig till bajstorkare?
Sexuella surrogater har terapeut utbildning, vad jag vet iaf

Massa olika nivåer antagligen.
Citera
2019-09-13, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jaså vilken lag hindrar dem från att sadla om och börja sälja varmkorv? Du är så otroligt korkaf ipsi men så är du feminist också, det går hand i hand.

Och jag har svarat att jag är för att jag ska kunna köpa precis den arbetslöshetsförsäkring jag vill och väljer då förstås bara att göra det om de har villkor som jag accepterar.
En arbetslöshetskassa som säljer varmkorv istället för att administrera arbetslöshetsunderstöd är inte längre en arbetslöshetskassa.

Ja, men nu när jag har förklarat för dig att vi pratar om den svenska arbetslöshetsförsäkringen som fås via arbetslöshetskassorna och inget annat och att den är lagreglerad, och inte någon annan försäkring som du tror dig kunna köpa från något försäkringsbolag, så kanske du kan svara på om du är för eller emot att den ska kunna användas för den händelse man inte känner för att ta just bordelljobb?
Citera
2019-09-13, 10:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Varför skulle nån lägga tid på att utbilda sig till bajstorkare?
Sexuella surrogater har terapeut utbildning, vad jag vet iaf

Massa olika nivåer antagligen.
Vad tror du de prostituerade har för utbildning då?
Citera
2019-09-13, 10:46
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag tycker överhuvudtaget inte att prostitition hör hemma i ett modernt samhälle. Det är nummer ett.
Dock anser jag inte att min åsikt ska utgöra grunden för en lag som förbjuder två människor att göra en affär sinsemellan.

Men om det nu ska förekomma så vill jag inte ha det i bordeller på stan. Det är ett ställningstagande från samhällets sida att man tycker att det är okej att köpa sig rätt till andra människor. Jag står inte bakom den människosynen och vill inte ha det i samhället.

Nästa punkt är att när det finns mellanhänder inblandat så är det alltid en fråga om vinst eller förlust. Det finns då andra som tjänar pengar på de prostituerades tjänster och det i sig ökar risken för att de ska utnyttjas.
Min arbetsgivare köper sig rätten till min kropp ca 8 timmar om dagen och tjänar dessutom pengar på det. Bör det förbjudas?
Citera
2019-09-13, 10:48
Medlem
Citat:
En arbetslöshetskassa som säljer varmkorv istället för att administrera arbetslöshetsunderstöd är inte längre en arbetslöshetskassa.

Äntligen trillar polletten ner hos dig! Nej precis, det finns ingen lag som tvingar dem att sälja arbetslöshetsförsäkringar men nu gör de det! Du verkar för övrigt tro att ordet "administrera" är magiskt på något sätt så att det inte innebär att de säljer försäkringar trots att de gör det. Googla ordet "sälja" om du inte vet vad det betyder stumpan.
Citera
2019-09-13, 10:50
Avslutad
Citat:
Äntligen trillar polletten ner hos dig! Nej precis, det finns ingen lag som tvingar dem att sälja arbetslöshetsförsäkringar men nu gör de det! Du verkar för övrigt tro att ordet "administrera" är magiskt på något sätt så att det inte innebär att de säljer försäkringar trots att de gör det. Googla ordet "sälja" om du inte vet vad det betyder stumpan.
Men nu när du vet hur det ligger till, hur röstar du i frågan?
Citera
2019-09-13, 10:54
Medlem
Citat:
Men nu när du vet hur det ligger till, hur röstar du i frågan?

Jag har inte fått något röstkort och brukar inte få det av de som säljer försäkringar. De erbjuder sina försäkringar och jag väljer om jag vill köpa eller inte.
Citera
2019-09-13, 11:10
Avslutad
Citat:
Jag har inte fått något röstkort och brukar inte få det av de som säljer försäkringar. De erbjuder sina försäkringar och jag väljer om jag vill köpa eller inte.
Läs noga nu:
”Får jag olika ersättning beroende på vilken a-kassa jag är med i?

Nej, du får ersättning på samma villkor oavsett vilken a-kassa du är medlem i. Alla regler och ersättningsbelopp styrs av lagar, som politikerna bestämmer.
https://www.sverigesakassor.se/for-arbetssokande/fragor-och-svar/

Så hur tycker du att politikerna ska besluta i frågan? Du har ingen synpunkt i frågan?
Citera
2019-09-13, 11:13
Medlem
Citat:
Läs noga nu:
”Får jag olika ersättning beroende på vilken a-kassa jag är med i?

Nej, du får ersättning på samma villkor oavsett vilken a-kassa du är medlem i. Alla regler och ersättningsbelopp styrs av lagar, som politikerna bestämmer.
https://www.sverigesakassor.se/for-arbetssokande/fragor-och-svar/

Så hur tycker du att politikerna ska besluta i frågan? Du har ingen synpunkt i frågan?

Det motsäger inget jag har skrivit stumpan. Jag köper bara en försäkring om jag gillar villkoren annars avstår jag. Jag har heller aldrig någonsin haft rösträtt om deras villkor. Du är alltså ytterst förvirrad men så är du en feminist också så det går hand i hand.
Citera
2019-09-13, 11:18
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Jag tycker överhuvudtaget inte att prostitition hör hemma i ett modernt samhälle. Det är nummer ett.
Dock anser jag inte att min åsikt ska utgöra grunden för en lag som förbjuder två människor att göra en affär sinsemellan.

Men om det nu ska förekomma så vill jag inte ha det i bordeller på stan. Det är ett ställningstagande från samhällets sida att man tycker att det är okej att köpa sig rätt till andra människor. Jag står inte bakom den människosynen och vill inte ha det i samhället.

Nästa punkt är att när det finns mellanhänder inblandat så är det alltid en fråga om vinst eller förlust. Det finns då andra som tjänar pengar på de prostituerades tjänster och det i sig ökar risken för att de ska utnyttjas.
Eftersom att du undvek frågan så frågar jag dig igen. Vad är det säkraste sättet för tjejerna som vill sälja sex att sälja? Du tycker inte bordeller är nåt bra, så vad är bra enligt dig?
Citera
2019-09-13, 11:22
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Det är inte snack, det är sanningen.
Det verkar inte finnas någon här som värnar kvinnorna, allra minst torskarna och förespråkarna av prostitition. Det är ju de som utgör själva kundkretsen och utan kunder finns det ingen marknad.
Sååå...
Så men andra ord så var det skitsnack. Jag har aldrig köpt sex och kommer aldrig heller att göra det. Jag fick mycket sex som ung och är numera lyckligt gift med 3 vackra flickor. Och även om jag skulle tröttna på frugan i framtiden så kommer jag inte att gå och köpa sex. Så för mig handlar det inte om det. Jag är bara realistisk.

Men okej skit i alla oss som skriver här. Du anser inte att vi värnar om tjejerna. Men tjejerna som säljer säger ju själva att det säkraste är om det är legalt. Samt alla människorättsorganisationer. Värnar inte dom om tjejerna?
Senast redigerad av tauceti 2019-09-13 kl. 11:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in