2019-09-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Om majoriteten vill ha totalförbud mot abort så ja, då måste jag anpassa mig efter det, eller arbeta för förändring eller flytta.

Håller med om att direktdemokrati (iallafall gällande stora och viktiga frågor) är att föredra.

Och lagen mot homosexualitet som vi hade tidigare tyckte du att de som levde då skulle anpassa sig efter också då?
Citera
2019-09-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
En prostituerad utsätts ju för en risk varenda gång hon tar en kund. Man vet aldrig vad gör galningar som lurar runt hörnet.
Sedan som Jenny skrev innan så drar prostitition med sig kriminalitet och otrevligheter och då kan också oskyldiga drabbas.
Om det skulle vara aktuellt med en legalisering så ska det vara strikt reglerat. Absolut inte så att vem som helst skulle få starta bordeller, hade spårat på nolltid.
Budutdelare/brevbärare/pizzabud tar ju en risk varje gång dom gör sina rundor, man vet aldrig vad för galningar som lurar bakom dörrar.
Detta gäller för alla jobb

Legalisering ska självklart vara strikt reglerat.
Terapeutisk synvinkel vore bäst, blir himla intimt redan med att dela med sins innersta tankar. Fysisk intimitet är inte så mycket framskridet på så sätt.
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-09-12 kl. 19:47.
Citera
2019-09-12, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja och det är lagligt och bör så vara. Du gick däremot in på människohandel och slaveri och det är olagligt oavsett vad de tvingas att göra. Tvång är inte okej, frivillighet är okej.

Ja så då är ju allt ok som det är nu.
Citera
2019-09-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ja så då är ju allt ok som det är nu.

Nej inte allt, det borde förstås inte bara vara lagligt att sälja sex utan också att köpa. Annars tar man i praktiken bort möjligheten att sälja sex även om det är tillåtet. Du ska helt enkelt inte lägga dig i vem jag har sex med i min bostad när alla inblandade är vuxna och samtyckande. Skaffa dig ett eget liv och lägg inte näsan i blöt när det gäller saker du inte har att göra med.
Citera
2019-09-12, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Men det är ju en anledning för att legalisera. Som det är nu så så utsätts tjejerna för den risken. Men hade det varit lagligt, i ett statligt ägt byggnad med kameror och inträde så slipper vi ju dom här riskerna. Tjejerna testas för sjukdomar en gång i månaden och männen måste använda kondom. Finns även vakter som kan ingripa om kunderna inte lyssnar på tjejerna. Sen får tjejerna själva avgöra vilka dom har sex med. Du säger ju det självt, men kan ändå inte tänka ett steg längre till att man då bör legalisera.

Men om du hade hängt med ett jävla dugg så skulle du ju veta att både jag och Moment22x22 har skrivit många gånger nu att det skulle vara lugnt med en avkriminaliserad, men starkt reglerad sexmarknad, i stil med vad du skriver här ovan.

Citat:
Jaja jag bryr mig inte om den här frågan alls, jag hatar bara hyckleriet och hur vi tror oss vara så duktiga jämfört med muslimska länder som inte låter kvinnan bestämma över sin egna kropp. Vi är inte bättre alls.

Jag hatar hyckleriet också. Vi är tusen gånger bättre här, minst.

Citat:
Sen så är det bara logiskt att om man värnar om tjejernas säkerhet så är en legalisering den enda vägen. Men efter att ha sett hur användaren micro113 såg ut på bild, så förstår jag varför våra feminister vill ha förbud. Säkert så med alla feminister här som vill ha förbud. Finns ingen annan logisk förklaring än det.

Det här var bara lågt ditt svin.

Citat:
Och ni killar som vill köpa sex, åk till Tyskland och njut, det är inte svårare än så. Vårt land är tyvärr efter gällande mycket och det kommer att ta några år till innan vi är mer upplysta i vissa frågor. Skolan och samhället har gjort ett bra jobb med hjärntvätten, men den försvinner med dom nya generationerna. Så småningom så är både cannabis och prostitution lagligt här. Bara vänta på att dom trångsynta ska dö ut.

Ja dumma samhället dumma skolan, hjärntvättar alla. Du är fan dum i huvudet om du tror det blir mindre PK med Greta generationen.
Citera
2019-09-12, 20:10
Avslutad
Citat:
Nej inte allt, det borde förstås inte bara vara lagligt att sälja sex utan också att köpa. Annars tar man i praktiken bort möjligheten att sälja sex även om det är tillåtet. Du ska helt enkelt inte lägga dig i vem jag har sex med i min bostad när alla inblandade är vuxna och samtyckande. Skaffa dig ett eget liv och lägg inte näsan i blöt när det gäller saker du inte har att göra med.

Jo när det drar med sig en massa annan skit.

Men detta har vi suttit och gaggat om i hundra år nu, jag förstår din synpunkt och vi har helt enkelt olika synpunkter kring detta.

Vem med eller hur du har sex skiter jag fullkomligt i. Det var ju inte heller det vi pratade om.
Citera
2019-09-12, 20:14
Medlem
Citat:
Jo när det drar med sig en massa annan skit.

Men detta har vi suttit och gaggat om i hundra år nu, jag förstår din synpunkt och vi har helt enkelt olika synpunkter kring detta.

Nej det blir inte så bara för att du säger det, bärplockning är t.ex. inte förbjudet trots att bärplockare ofta utnyttjas, luras och tvingas plocka bär utan utlovad ersättning. Det är inte bärplockningen eller sex som är förbjuden utan slaveri och olika former av tvång etc.

Glömde du förresten bort att svara på följande fråga som jag ställde eller var den för obekväm för dig?

Citat:
Om majoriteten vill ha totalförbud mot abort så ja, då måste jag anpassa mig efter det, eller arbeta för förändring eller flytta.

Håller med om att direktdemokrati (iallafall gällande stora och viktiga frågor) är att föredra.

Citat:
Och lagen mot homosexualitet som vi hade tidigare tyckte du att de som levde då skulle anpassa sig efter också då?
Citera
2019-09-12, 20:16
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du skrev ungefär att om din tjej är eller har varit prostituerad så skulle det inte stört dig så länge hon är ärlig. Du skrev att hon får göra vad hon vill, du bryr dig inte, du får ditt.

Hur ska jag tolka det på annat sätt?
Du kan tolka det som att jag älskar henne för hennes personlighet.
Citera
2019-09-12, 20:18
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Rockstjärna kan du bli skitlätt. Krävs inte så många hjärnceller för det och de du har knarkar/super du bort sen ska du helst inte ha en vuxet mindset, men det tar nog överdoserna hand om.

Titta på Netflix filmen om Mötley Crüe "The dirt", sen är det bara att sätta igång. Skratta som en apa när någon sniffar upp sitt eget urin..... skitskoj.
Jag har läst boken. Jag har svårt att se att Af skulle kräva att jag kastar spritflaskor på japanska tågpendlare.
Citera
2019-09-12, 20:20
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
För många är det, för både män och kvinnor faktiskt. Träffat många män som inte får upp den om där inte är känslor med i bilden.
OK?

Så en hora kan aldrig bli älskad, eller vad är det ni försöker argumentera om egentligen?
Citera
2019-09-12, 20:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Man får utsätta sig själv för risker om man vill det och det gör vi alla dagligen. Bara du avgör vilka risker som är okej för dig. Att utsätta andra, som inte frivilligt är med på det, för risker är en helt annan sak som kan motivera ett förbud.

Exempel, det är okej att bestiga höga berg men det är inte okej att spränga bostadshus, förstår du skillnaden?

Jag förstår skillnaden ja.
Förstår du att prostitition för med sig kriminalitet och otrevligheter för andra medborgare?
Citera
2019-09-12, 20:21
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Men om du hade hängt med ett jävla dugg så skulle du ju veta att både jag och Moment22x22 har skrivit många gånger nu att det skulle vara lugnt med en avkriminaliserad, men starkt reglerad sexmarknad, i stil med vad du skriver här ovan.
Okej men varför är ni då i opposition gentemot dom som skriver att det bör legaliseras? Jag hänger inte mycket i feminism forumet. Läser lite emellanåt. Men som sagt så bryr jag mig inte om den här frågan.

Citat:
Jag hatar hyckleriet också. Vi är tusen gånger bättre här, minst.
Det är ju det vi inte är när det kommer till att var man/kvinna äger sin kropp.

Citat:
Det här var bara lågt ditt svin.

Sanningen svider säger dom. Tydligen så träffade jag rätt på dig med då du tog åt dig såpass mycket. Det blir mer och mer uppenbart varför våra feminister tycker som dom gör i den här frågan. Man är rädd att ens man ska gå och knulla en snyggare tjej, som han annars aldrig hade haft en chans på. Eller hur?

Citat:
Ja dumma samhället dumma skolan, hjärntvättar alla. Du är fan dum i huvudet om du tror det blir mindre PK med Greta generationen.
Det är tyvärr sant. Varje samhälle och ideologi hjärntvättar sina medborgare till det som dom styrande anser bör vara. Jag önskar att det inte vore så, men vi kommer tyvärr aldrig ifrån det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in