2014-08-24, 19:16
Medlem
Giggsys avatar
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/kulturochnoje/article19406192.ab
Citera
2014-08-24, 21:01
Medlem
Bulkmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATG2015
Var kan man c det?

E d en stor undran lr? Venne var man kan c d.
Citera
2014-08-24, 21:06
Medlem
Bulkmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Feminister är allt bra lustiga. Bilden på skribenten...
Citera
2014-08-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATG2015
Alla som tjatar om att danska pH är bra måste väl driva? Eller från vilken säsong menar ni? Kollade precis 1 avsnitt från danska pH från 2014... Fyfan vad tråkigt det var o hela programmet verkar.
Faktiskt inte sett danska PH sedan säsong 6 (2010), finns fortfarande på TV6 och TV3:s play, men inte varit med om att en svensk säsong skulle varit bättre än de jag sett. Det är möjligt att årets danska är undermålig då, har ju mycket med deltagarna att göra såklart. Annars hade danska som sagt mycket mer spel där det nästan kunde vara nervigt att titta för det var så bra planer på gång. Större konflikter och mer sex med om sistnämnda nu är så intressant.

Ett par killar lyckades t.ex. under parceremonin se till så att tredje killen blev utan tjej när det var 4 tjejer kvar som skulle ställa sig vid en kille. Hade en av tjejerna ställt sig vid tredje under första valet hade hon garanterat fått vara kvar. Istället lyckades de spela så pass bra att de hade två tjejer var bredvid sig och kunde garva när programledaren frågade hur det kändes för killen att inte ha någon tjej hos sig.
Citera
2014-08-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Var man kan "c" det?

Fick mig också ett gott skratt!
Citera
2014-08-24, 22:02
Medlem
[quote=goelen|50061784]Fy fan vad det är provocerande med folk som skriver på det viset.

Fjortisvarning på det
Citera
2014-08-24, 22:27
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Feminister är allt bra lustiga. Bilden på skribenten...

Hur svårt är det? Om man inte gillar det behöver man fan inte kolla. Hatar när feministiska gnällfittor ska komma med den moraliska pekpinnen och tala om för oss vad som är rätt och fel. Det är skönt att såna här program görs ändå, i ett land där vänsterfeminism har ett starkt inflytande. Hur svårt är det att inse att skandal-TV är bra TV? Det är underhållande och det är vad folk vill se helt enkelt. Det kommer dessutom vara fortsatt efterfrågan på programmet, tills något bättre ersätter det. Och då menar jag inte Let's Dance, Allsång på Skansen eller dylika skitprogram.

Att sedan använda Paradise hotell som bevis för att det finns någon slags patriarkal struktur är bara fånigt. Paradise Hotel har väldigt lite med verkligheten att göra.
Senast redigerad av Ferry31 2014-08-24 kl. 22:34.
Citera
2014-08-24, 22:37
Medlem
Citat:

Vilken slyna!

Hon har ju rätt i en del av det hon skriver men det är ju knappast som att brudarna är bättre. "Killar som inte har enorma biceps är ju totalt ointressanta. Jag känner mig så jävla blåst på killarna" osv.

Men som vanligt bryr sig bara feministerna om en sida av myntet.
Citera
2014-08-24, 22:41
Medlem
Citat:
Som en av toppkommentatorerna skriver:
Citat:
Du verkar ha missat avsnittet där tjejerna totalsågar killarnas utseende? Där Ylva låtsas spy efter att ha pussat sin partner? Killarna kommer in i hopp om att ta sig till final men istället skickar produktionen in "hunkar" som får dessa andra killar att framstå som fula? Ska du skriva en artikel, skriv då om hur "synd" det är om båda könen - inte bara om tjejerna. Förresten så förekommer skev kvinnosyn inte bara bland män, utan bland oss kvinnor också så vi kanske ska börja där innan vi anklagar männen.
Sjukt hyckleri att inte se sexismen och utseendefixeringen bland kvinnorna. Du får inte vara för smal, kort, ljushårig eller pojkaktig och så vidare och så vidare. Tjejerna stod liksom fientligt i grupp och öste skit över killarna och vädrade hur besvikna de var för att killarna inte motsvarade deras högt ställda förväntningar på hur Mr Paradise skall se ut.

Och hur seriöst är det att dra massa politiska slutsatser av ett rent nöjesprogram som ska vara hjärndött och knappast gör anspråk på att få kristallen för bästa samhällsprogram?
Citera
2014-08-24, 22:45
Medlem
XpS06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Har ju iofs hört henne prata om just SNÖskotrar. Sen har du fel angående ordet. Skoter är svenska och scooter är engelska. Så du kan säga både vattenskoter, skoter (moped) och snöskoter. Vill du vara lite cool kan du snacka engelska och säga scooter.

Jag klargjorde bara vad hon menade när hon sade ordet skoter. Jag har sett flera här på FB som skrivit scooter och klargjorde därför att det inte var scooter som i moped hon menade, utan skoter som i snöskoter. Något annat har jag inte påstått..
Citera
2014-08-24, 23:10
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Jag klargjorde bara vad hon menade när hon sade ordet skoter. Jag har sett flera här på FB som skrivit scooter och klargjorde därför att det inte var scooter som i moped hon menade, utan skoter som i snöskoter. Något annat har jag inte påstått..
Aldrig hört någon sagt skoter till en moped, finns det sådana som säger så? Inte hört så många som påpekar att det är en SNÖskoter utan en skoter är en SNÖskoter, åtminstone här i norrland(nåja) där jag bor.

Så klart påpekar feministerna bara felen männen gör men lämnar kvinnorna. Visst jag bryr mig inte så mycket men nog fan blir vi killar matade med hur vi ska se ut, typ David Beckham... Svårt att diskutera med feminister(de flesta) då de är alldeles för insnöade på hur DE tycker att det är. Längtar morgondagens avsnitt!
Citera
2014-08-24, 23:19
Medlem
Lothbroks avatar
Ny deltagare imorgon =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in