2014-08-01, 10:51
Medlem
Skriv gärna vad * är för bokstäver separat! Lite lättare att forska vidare
Citera
2014-08-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elch0ck
Skriv gärna vad * är för bokstäver separat! Lite lättare att forska vidare

Tror han menar en viss M*rtin* Hoogl*nd *a.

Vet inte om det var flickvän men det hade arbetsprojekt ihop.
Citera
2014-08-01, 11:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Tror han menar en viss M*rtin* Hoogl*nd *a.

Vet inte om det var flickvän men det hade arbetsprojekt ihop.
Den döda kvinnan uppges vara i trettioårsåldern - M*rtina fyller 41.

Angående vad som skett så tippar jag på att drängfull man kommer hem till "anklagande" kvinna varpå hon knuffas och slår i huvudet.
Citera
2014-08-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Den döda kvinnan uppges vara i trettioårsåldern - M*rtina fyller 41.

Angående vad som skett så tippar jag på att drängfull man kommer hem till "anklagande" kvinna varpå hon knuffas och slår i huvudet.

Okej, då kan vi avskriva henne.
Men skulle han ha tagit taxi från Visby menar du? Åkte färjan från Fårösund och gått från Broa?
Citera
2014-08-01, 11:33
Medlem
Jag frågade för ett tag sedan en person som har mycket bra insikt i vad redaktionschefer och sådana på tidningarna vet vad små detaljer om åldrar osv har i vad de skriver/sänderhar på vad som sedan ryktas outas på nätet och den sa att det visste de precis.

Eftersom detta mycket väl inte alls behöver vara något brott, jag för min del tror inte, så lägger det här ett stort ansvar på media.

Det kan finnas folk runtikring och anhöriga som har en mycket sorglig och pressande situation just nu.

Snart 8000 klick på denna tråd nu...
Citera
2014-08-01, 11:48
Medlem
Vill inte avslöja vem det är, med hänsyn för anhöriga.
Men jag kan bara säga att ni är helt fel ute.
Citera
2014-08-01, 11:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundtorget
Jag frågade för ett tag sedan en person som har mycket bra insikt i vad redaktionschefer och sådana på tidningarna vet vad små detaljer om åldrar osv har i vad de skriver/sänderhar på vad som sedan ryktas outas på nätet och den sa att det visste de precis.

Eftersom detta mycket väl inte alls behöver vara något brott, jag för min del tror inte, så lägger det här ett stort ansvar på media.

Det kan finnas folk runtikring och anhöriga som har en mycket sorglig och pressande situation just nu.

Snart 8000 klick på denna tråd nu...
Din tanke är att de skall utelämna all information som är väsentlig för allmän intressen för att det inte skall uppnå rykten och spekulationer?

Nyheter skall alltså formuleras:

Kvinna hittat död. Man hörd av polisen.

Alla andra detaljer - som var, relation mellan offer och förövare, omständigheter i övrigt osv kan ju, och ger, spekulationer.
Citera
2014-08-01, 11:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinvisby
Vill inte avslöja vem det är, med hänsyn för anhöriga.
Men jag kan bara säga att ni är helt fel ute.
Problemet med inlägg av den här typen är att man alltför ofta ser anhöriga/vänner i olika trådar som genom sådana här krystade uttalanden försöker dra bort uppmärksamheten från de utpekade - sen visar det sig att trådspekulationen var helt rätt ute.

Har du information som avfärdar att det handlar om den/de som det spekuleras kring så delge den om du vill ha slut på spekulationerna.
Citera
2014-08-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilleJegerhjelm
Jo, det är dom. Detta är en riktigt härva vill jag lova.

Om det är som du påstår, en riktig härva, rör det sig knappast om olycksfall eller självmord.
Vad är det som gör det till en s.k härva?
Citera
2014-08-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Din tanke är att de skall utelämna all information som är väsentlig för allmän intressen för att det inte skall uppnå rykten och spekulationer?

Nyheter skall alltså formuleras:

Kvinna hittat död. Man hörd av polisen.

Alla andra detaljer - som var, relation mellan offer och förövare, omständigheter i övrigt osv kan ju, och ger, spekulationer.

De här intervjuerna med försvarsadvokaten och en del andra saker är ganska onödiga.

Sedan kan man undra varför försvarsadvokaten gör dessa? Knappast för att stärka sin klients läge utan av andra skäl. Vilka?

De på tidningarna och radion vet ju också mycket väl att det sätter igång och blåser på spekulationer som nu här i tråden.

Hur som helst så verkar polisen av något skäl inte vilja gå ut med en massa uppgifter.
Citera
2014-08-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundtorget
De här intervjuerna med försvarsadvokaten och en del andra saker är ganska onödiga.

Sedan kan man undra varför försvarsadvokaten gör dessa? Knappast för att stärka sin klients läge utan av andra skäl. Vilka?

De på tidningarna och radion vet ju också mycket väl att det sätter igång och blåser på spekulationer som nu här i tråden.

Hur som helst så verkar polisen av något skäl inte vilja gå ut med en massa uppgifter.

Inte konstigt. Den häktade är välkänd i musikerkretsar och har även vunnit en Guldbagge för Bästa filmmusik 2014. Som vanligt när det är kändisar så tystas det ner så länge som möjligt
Citera
2014-08-01, 13:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Inte konstigt. Den häktade är välkänd i musikerkretsar och har även vunnit en Guldbagge för Bästa filmmusik 2014. Som vanligt när det är kändisar så tystas det ner så länge som möjligt
Han är anhållen och kan häktas i morgon vid lunchtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in