2014-08-01, 06:30
Medlem
I en pappertidningsartikel antyds det att det är en ortsbo eller någon sommarbo och inte någon turist som dött i och med att man skriver att det inte märks något särskilt bland turisterna men att öborna är förstämda.

Jag har någon slags känsla av att det här inte var ett mord men det är ju en gissning.

På gotlandsradion var det en reporter (Annerud) som utgick från att det var mord men det säger nog inte så mycket mer än att han hoppas det.
Citera
2014-08-01, 07:02
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundtorget
I en pappertidningsartikel antyds det att det är en ortsbo eller någon sommarbo och inte någon turist som dött i och med att man skriver att det inte märks något särskilt bland turisterna men att öborna är förstämda.

Jag har någon slags känsla av att det här inte var ett mord men det är ju en gissning.

På gotlandsradion var det en reporter (Annerud) som utgick från att det var mord men det säger nog inte så mycket mer än att han hoppas det.

Det hela bygger på att polisen måste hantera misstänkta dödsfall som mord innan de kan avfärdas som en olycka eller naturlig död. Som du skriver vill reportern ha en mer spännande vinkel på det hela.
Citera
2014-08-01, 09:24
Medlem
En som har "mycket god insyn i fallet" jobbar med
HTML-kod:
Foto, film, video och scenografi. Produktions- och konsulttjänster inom dessa områden.
, att det är på Fårö gör sammantaget att det kan röra sig inom den sfären.
Kändis - kvartskändis?
Citera
2014-08-01, 09:56
Medlem
Försvarsadvokaten gör uttalanden på löpande band; http://www.helagotland.se/nyheter/ar...cleid=10023996

Undrar vad det tjänar till? Kan ju knappast förändra situationen för klienten utan i stället ge honom något personligen eller karriärmässigt skulle jag gissa.
Citera
2014-08-01, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonskogen
En som har "mycket god insyn i fallet" jobbar med
HTML-kod:
Foto, film, video och scenografi. Produktions- och konsulttjänster inom dessa områden.
, att det är på Fårö gör sammantaget att det kan röra sig inom den sfären.
Kändis - kvartskändis?

Detta för mig osökt till en hyfsad känd M*t*i*s B*e skriven på Fårö. Rätt ålder men det verkar inte finnas någon fru. Kanske ny flickvän.
Jag säger inte att det är så, bara att det kan vara så med tanke på Villes yrkessfär
Citera
2014-08-01, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Detta för mig osökt till en hyfsad känd M*t*i*s B*e skriven på Fårö. Rätt ålder men det verkar inte finnas någon fru. Kanske ny flickvän.
Jag säger inte att det är så, bara att det kan vara så med tanke på Villes yrkessfär

Jag kan bekräfta att du är på rätt spår i alla fall. Men gräv inte mer i detta nu.
Citera
2014-08-01, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilleJegerhjelm
Jag kan bekräfta att du är på rätt spår i alla fall. Men gräv inte mer i detta nu.

Är det så, kommer Aftonhoran snart skriva löp på löp om detta.
Håller med om att det är tragiskt oavsett
Citera
2014-08-01, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilleJegerhjelm

Då kan du bekräfta att det är M**t**a som är offret
Citera
2014-08-01, 10:19
Medlem
Verkar konstigt om man dödar någon sedan åker 10-12 mil för att käka middag med polarna och sedan hem igen lika långt för att ringa 112? Något skumt är det eller också är det lejt mord. Eller också åt hon något hon inte tålde ...
Citera
2014-08-01, 10:38
Medlem
Citat:
Är det så, kommer Aftonhoran snart skriva löp på löp om detta.
Håller med om att det är tragiskt oavsett

Och är han oskyldig kommer kvällstidningarna att skriva löp om det också!
Citera
2014-08-01, 10:43
Medlem
Citat:

Är denna sambo bara känd av Gutarna själva? Hen är ju inte skriven på samma adress som honom?
Citera
2014-08-01, 10:49
Medlem
Citat:

Som sagt så har jag mycket god insyn i detta, men jag vill inte bekräfta något här på FB. Men ni kommer att få veta hur det ligger till sinom tid.

Jag känner några personer på polisen här på Gotland. Ska ringa en av mina kontakter i eftermiddag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in