2014-08-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Inte konstigt. Den häktade är välkänd i musikerkretsar och har även vunnit en Guldbagge för Bästa filmmusik 2014. Som vanligt när det är kändisar så tystas det ner så länge som möjligt

Jo men det kan ju ändå också vara så att polisen inte alls är säkra på att det är ett brott som begåtts.

Jag förstår ändå inte försvarsadvokatens agerande mer än att det skulle vara för någon slags egen vinning och inte för sin klients skull?

Vill tillägga att försvarsadvokaten i sin senaste intervjun ett flertal gången talar om sin klients hustru vilket borde innebära att det är en gift person som sitter anhållen.
Senast redigerad av Hundtorget 2014-08-01 kl. 13:45.
Citera
2014-08-01, 13:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Inte konstigt. Den häktade är välkänd i musikerkretsar och har även vunnit en Guldbagge för Bästa filmmusik 2014. Som vanligt när det är kändisar så tystas det ner så länge som möjligt
Och han var tillsammans med M*rtin* H ser jag i ett några år gammalt DN-reportage.
Citera
2014-08-01, 14:25
Medlem
Åklagaren släpper 48 åringen. "Inget brott bakom dödsfallet"

http://www.helagotland.se/nyheter/ar...cleid=10024963
Citera
2014-08-01, 14:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Åklagaren släpper 48 åringen. "Inget brott bakom dödsfallet"

Stackars man att mista sin käresta och bli inlåst i en liten cell.
Citera
2014-08-01, 14:43
Medlem
Jag undrar fortfarande av vilken anledning försvarsadvokaten höll på och gav intervjuer? Och varför tidningarna och radion var intresserade?

+ att en hel del läser alldeles för mycket gotlandsdeckare. Jag känner till fyra mord på senare år på ön och 1 För att någon bad en hasselapundare att vara lite mer tyst inne bland hyreshusen. 2 Skulder i bilaffär blev någon turk skjuten för 3 Ett par pundare som dels pratade för mycket med polisen, dels var allmänt stora i käften och inte betalade skulder skulle skrämmas men när detta skulle ske var kvinnan fortsatt stor i käften och spadningen gick överstyr och de blev tvungna att döda mannen med. Förenklat och säkert delvis felaktigt beskrivet men de här brotten skedde i ganska slummiga miljöer. Föga glamorösa brott.
Senast redigerad av Hundtorget 2014-08-01 kl. 14:49.
Citera
2014-08-01, 15:04
Medlem
tuzzens avatar
48- åringen är frisläppt och misstankarna avskrivna

Edit: tvåa på den bollen.
Senast redigerad av tuzzen 2014-08-01 kl. 15:07.
Citera
2014-08-01, 15:57
Medlem
Tror detta kan bli intressant.

Eftersom det på Fårö är allmänt känt att den (tidigare) misstänkte spöat både denna och sina tidigare kvinnor kanske det är lätt att dra förhastade slutsatser när man som frivillig brandman kommer och hittar en till synes strypt kvinna. Kanske därav misstanken om mord? Kanske bör alibit mannen har granskas?

Blir spännande att höra vad obduktionen visar.
Citera
2014-08-01, 16:04
Medlem
Kontakter med polis och media till trots så håller jag med. Efter obduktion klarnar bilden
Citera
2014-08-01, 19:55
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bo-lars
Tror detta kan bli intressant.

Eftersom det på Fårö är allmänt känt att den (tidigare) misstänkte spöat både denna och sina tidigare kvinnor kanske det är lätt att dra förhastade slutsatser när man som frivillig brandman kommer och hittar en till synes strypt kvinna. Kanske därav misstanken om mord? Kanske bör alibit mannen har granskas?

Blir spännande att höra vad obduktionen visar.
Har du lust att vidareutveckla???
Citera
2014-08-01, 20:01
Medlem
Han kan ju ha drivit personen till självmord
Citera
2014-08-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Han kan ju ha drivit personen till självmord

Drivit? Tja, men självmord är det säkert.
Citera
2014-08-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Har du lust att vidareutveckla???

Vad tycker du jag ska utveckla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto