2024-08-19, 18:17
Medlem
Jag är en meddelåders man, som äter ölkorv i land.
Men sällan till öl faktiskt.
Ibland på lördagskväll när man äter lite kex och ost tillsammans med ett lite kraftigare rött vin händer ibland.
Men oftast tillsammans med vatten, har med det som nödproviant när man är ute och reser.
Är gott när man sitter på tåget hem efter att ha rusat igenom arlanda efter ett par byten i världen.
Citera
2024-09-18, 18:25
Bannlyst
Jag åt en till frukost
Citera
2024-09-29, 02:57
Medlem
GOtt att ha lite som snacks, lätt att köpa 5-6 styck om gången rätt så mättande och oftast rätt halvnyttiga.
Citera
2024-10-02, 14:19
Det är gott till ett glas vin eller öl... men känns som man får väldigt lite för pengarna.
Citera
2024-10-02, 16:54
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Äter varken godis eller snacks, förutom nötter. Men ölkorv och chark är min akilleshäl.
Rökt renkött äter upp min ekonomi
Citera
2024-10-03, 22:58
Medlem
Ölkorv med mycket chili gör ölkvällen complete.
Citera
2024-10-03, 23:02
Medlem
Jag hade en period för sisådär 15-20 år sedan då jag gillade att ha ölkorv med mig på alla mina resor.

Vet inte riktigt varför jag slutade med det, tror det var för att jag läste i någon artikel att man fuskade med innehållet och att ju starkare smaker det var på ölkorven desto sämre råvaror användes. Alltså att man döljer dålig kvalite med starka smaker.

Iallafall, slutade och har aldrig börjat igen.
Citera
2024-10-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massiveinvasion
I lite marknadsundersökningssyfte undrar jag vilka det är som köper dessa korvar?
De finns ju i varje hörna på stormarknaderna.
Är det den stereotypa medelåldersmannen som vill ha ett snacks till ölen som är huvudkunden, eller?
Köpte det under en period. Tycker de har alldeles för mycket salt och är inte så goda.
Citera
2025-08-16, 07:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Köpte det under en period. Tycker de har alldeles för mycket salt och är inte så goda.

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag är en meddelåders man, som äter ölkorv i land.
Men sällan till öl faktiskt.
Ibland på lördagskväll när man äter lite kex och ost tillsammans med ett lite kraftigare rött vin händer ibland.
Men oftast tillsammans med vatten, har med det som nödproviant när man är ute och reser.
Är gott när man sitter på tåget hem efter att ha rusat igenom arlanda efter ett par byten i världen.

idioter
ölkorv + vatten?
idiot
ölkorv ska fan ätas med just öl
Citera
2025-08-16, 07:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag hade en period för sisådär 15-20 år sedan då jag gillade att ha ölkorv med mig på alla mina resor.

Vet inte riktigt varför jag slutade med det, tror det var för att jag läste i någon artikel att man fuskade med innehållet och att ju starkare smaker det var på ölkorven desto sämre råvaror användes. Alltså att man döljer dålig kvalite med starka smaker.

Iallafall, slutade och har aldrig börjat igen.

tro inte på allt tidningarna skriver
Citera
2025-08-16, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
tro inte på allt tidningarna skriver

Ja, sant, presstidningar skriver mycket skit som inte är korrekt.

Iallafall, svarar även för att tipsa om att i Göteborg är det korvfestival den 26-27 september 2025. Givetvis ett utsökt tillfälle för korvälskare av alla slag att förkovra sig mer i ämnet korvar och även fylla buken en aning med korvar.
Citera
2025-08-16, 19:15
Medlem
Vem0ths avatar
Ölkorv är liksom "protein bars" för folk som vill ha någonting godare. Ölkorv är kompakt och kaloririkt, man stillar en ostabil hunger rätt snabbt med ölkorv. Plus den är god till just... öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in