Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-29, 23:19
  #1
Medlem
massiveinvasions avatar
I lite marknadsundersökningssyfte undrar jag vilka det är som köper dessa korvar?
De finns ju i varje hörna på stormarknaderna.
Är det den stereotypa medelåldersmannen som vill ha ett snacks till ölen som är huvudkunden, eller?
__________________
Senast redigerad av massiveinvasion 2014-07-29 kl. 23:20. Anledning: rättat nåt stavfel
Citera
2014-07-29, 23:35
  #2
Medlem
Ulvinnans avatar
Jag tycker den är god och köper den ibland och går och tuggar på...efter som jag inte dricker öl,så tar jag den till cola och jag är kvinna..så där föll din teori
Citera
2014-07-29, 23:36
  #3
Medlem
Skulle tro att många barnfamiljer också köper det. Vill minnas att min familj under uppväxten ofta hade det som tilltugg vid fredagsmyset. Då givetvis tillsammans med diverse grönsaker.
Citera
2014-07-29, 23:37
  #4
Medlem
knullklassons avatar
Skitgoda ju! Köper ganska ofta faktiskt, istället för godis/snacks.
Citera
2014-07-29, 23:43
  #5
Medlem
Manboiiis avatar
Kanon som snacks en vanlig kväll
Citera
2014-07-29, 23:44
  #6
Medlem
glimmandes avatar
Ölkorv funkar alltid. Lite dyr bara.
Citera
2014-07-29, 23:46
  #7
Medlem
modskis avatar
Jag brukar köpa med en ölkorv när jag och sambon handlar, som tugg i bilen på vägen hem eller så.

Men oftast inte öl och ölkorvsgrejen liksom. Men ångrar varje gång jag dricker en öl att jag inte har en ölkorv.
Citera
2014-07-29, 23:48
  #8
Medlem
Strychnos avatar
Finfina korvar man kan ha till mycket!
Jag käkar dom som godis och har dom som pålägg och massa annat.
Jag är en man 30+.
Citera
2014-07-29, 23:50
  #9
Medlem
massiveinvasions avatar
OK, fått lite svar här!
Några speciella tillfällen ni äter ölkorv? När ni köper korven i affären, när tänker ni att ni ska äta den?
Sparar ni den till det passar, eller kan ni trycka i er den på parkeringen utanför coop?
Citera
2014-07-29, 23:58
  #10
Avstängd
Yfrontskalsongs avatar
Ölkorv har jag ätit så länge jag kan minnas är runt 30 idag, till öl till vardags när som helst.

God kvalitetskorv har dock ett högt kilopris så jag äter den inte varje dag.
Citera
2014-07-29, 23:59
  #11
Medlem
Ulvinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massiveinvasion
OK, fått lite svar här!
Några speciella tillfällen ni äter ölkorv? När ni köper korven i affären, när tänker ni att ni ska äta den?
Sparar ni den till det passar, eller kan ni trycka i er den på parkeringen utanför coop?
Jag kan nog trycka i mig den på parkeringen,en av dom..sen en när jag går ur bilen,sen en framför tvn..det brukar ju vara i trepack ..men jag köper fler så jag har i reserv...
Citera
2014-07-30, 00:54
  #12
Medlem
Perfekt tilltugg till exempel fotbollsmatcher och dylikt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback