• 1
  • 2
2014-07-29, 09:45
Bannlyst
Var nere och tvättade nyss och någon hade glömt två par trosor i tvättstugan. Jag inspekterade dem grundligt och kunde konstatera att båda hade STORA fläckar efter kiss/bajs/övrigt trots att de luktade nytvättade.

Så. Varför i HELVETE köper ni trosor som ni inte kan tvätta så att de blir rena? Snyggt? Kanske det, så länge de inte blir smutsiga.
Citera
2014-07-29, 09:48
Medlem
Du luktade alltså på ett par okända trosor?

Jag vet själv inte, underkläder bör man alltid kunna tvätta i minst 60 grader för att få bort bakterier osv. Vissa trosor är väl gjorda av annat, mer ömtåligt material.
Citera
2014-07-29, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Du luktade alltså på ett par okända trosor?

Jag vet själv inte, underkläder bör man alltid kunna tvätta i minst 60 grader för att få bort bakterier osv. Vissa trosor är väl gjorda av annat, mer ömtåligt material.

Det var ju enbart för att säkerställa att de var nytvättade

Jag inspekterade även tvättlappen och det var 40tvätt på det ena paret, som var av hipstermodell. Det andra paret var string och där var tvättråden avlägsnade av estetiska skäl.
Citera
2014-07-29, 09:54
Medlem
C8H11Ns avatar
Antagligen mensfläckar. Går inte bort i 60 grader heller.
Citera
2014-07-29, 11:22
Medlem
Annajns avatar
Jag tror inte att de flesta kollar hur många grader man tvättar sina trosor. Jag kollar aldrig hur många grader mina trosor ska tvättas i, jag bara slänger i dom i 95 grader. Nu har vissa av mina trosor förlorat sin färg då jag blandat det och tvättat alla färger ihop. Tex ett par ljusrosa silkestrosor med en svart spetskant blev grå.
Citera
2014-07-29, 11:28
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag vet själv inte, underkläder bör man alltid kunna tvätta i minst 60 grader för att få bort bakterier osv.

Står dock 40 på alla mina kalsonger (massa olika märken). Också hört att underkläder ska vara minst 60 grader.
Citera
2014-07-29, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annajn
Jag tror inte att de flesta kollar hur många grader man tvättar sina trosor. Jag kollar aldrig hur många grader mina trosor ska tvättas i, jag bara slänger i dom i 95 grader. Nu har vissa av mina trosor förlorat sin färg då jag blandat det och tvättat alla färger ihop. Tex ett par ljusrosa silkestrosor med en svart spetskant blev grå.

Så varmt alltså? Ojdå, jag kör kallingarna i 60 och de som eventuellt skulle kunna tänkas ta stryk av det vill jag ändå inte ha. Kanske dags att höja temperaturen
Citera
2014-07-29, 12:14
Medlem
canibuss avatar
men brukar inte tjejer koka sina trosor på spisen, för att få bort alla bakterier?
Citera
2014-07-29, 12:23
Medlem
Annajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertJudenAchberg
Så varmt alltså? Ojdå, jag kör kallingarna i 60 och de som eventuellt skulle kunna tänkas ta stryk av det vill jag ändå inte ha. Kanske dags att höja temperaturen

Vad gör det för skillnad egentligen? Det finns en anledning till att det kallas underkläder, man har dom på sig under sina kläder. Jag struntar i om mina underkläder förlorar färg eller blir missfärgade. Det är endå ingen som ser det mer än jag.

Ja, många brukar köra underkläder på 60, jag har fått lära mig av min mor att det ska vara 95 grader.

Citat:
Ursprungligen postat av canibus
men brukar inte tjejer koka sina trosor på spisen, för att få bort alla bakterier?

Kanske sånt som inte kan tvättas i en vanlig maskin, jag har då aldrig kokat mina trosor på spisen.
Citera
2014-07-29, 13:37
Medlem
Man ska tvätta underkläder, sängkläder samt badlakan i minst 60 grader för att döda bakterier. Dessutom börjar det växa alger och lukta sunk i tvättmaskinen om man aldrig tvättar över 40 grader. Tyvärr är många tyger av så pass dålig kvalitet idag att tillverkarna sätter 40 grader som tvättemp eftersom de krymper eller tappar färg i högre temperaturer.
Citera
2014-07-29, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Antagligen mensfläckar. Går inte bort i 60 grader heller.

90-95 grader minst...gäller alla underkläder även vita t-shirt så man får bort all skit..

Ge fan i att använda klor också, har sett idioter som gör det. Då luktar tvätten skit och det hjälper inte om nu ni tror att det tar kål på bakterierna.
Citera
2014-07-29, 13:44
Medlem
Haha detta var ju underhållning utan dess like! TS går och sniffar på okändas trosor och inspekterar de grundligt! Tänk om kvinnan hade kommit in i tvättstugan i samma veva som TS stod och sniffade trosa.

Att tvätta i 60 istället flr 40 kommer varken göra till eller från när det gäller fläckborttagning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in