2014-07-29, 13:58
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgione
90-95 grader minst...gäller alla underkläder även vita t-shirt så man får bort all skit..

Ge fan i att använda klor också, har sett idioter som gör det. Då luktar tvätten skit och det hjälper inte om nu ni tror att det tar kål på bakterierna.

Förklara snabbt för mig; varför skulle klor, som är bakteriedödande och desinficerande, inte fungera i en tvättmaskin? Är det pga att det sköljs bort under tvättprocessen och inte hinner verka?

Dubbeltvätt är såklart nödvändigt vid klorbruk så det inte luktar död och förintelse efteråt.
Citera
2014-07-29, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Förklara snabbt för mig; varför skulle klor, som är bakteriedödande och desinficerande, inte fungera i en tvättmaskin? Är det pga att det sköljs bort under tvättprocessen och inte hinner verka?

Dubbeltvätt är såklart nödvändigt vid klorbruk så det inte luktar död och förintelse efteråt.

Det får tvätten att lukta skit, eller har du ingen luktsinne alls? Tvätta i 95 grader istället och använd sköljmedel
Citera
2014-07-29, 14:12
Medlem
Cameltotems avatar
Ingen aning vad mina kalsonger har men jag har ALLTID kört i 60 grader utan problem.

Dock är det racing stripes kvar i vissa kallingar då man har varit på svettlan eller festival.
Citera
2014-07-29, 14:16
Medlem
kattrumpas avatar
Citat:
Det får tvätten att lukta skit, eller har du ingen luktsinne alls? Tvätta i 95 grader istället och använd sköljmedel
Nu var ju hens frågeställning huruvida det inte hjälper över huvud taget mot bakterier, vilket du (felaktigt) påstår

Edit: Du/ni. Du gjorde inte ursprungsinlägget såg jag. Men poängen är densamma.
Citera
2014-07-29, 15:47
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ingen aning vad mina kalsonger har men jag har ALLTID kört i 60 grader utan problem.

Dock är det racing stripes kvar i vissa kallingar då man har varit på svettlan eller festival.
Bajs för att man inte kan torka bort allt bajs? SPelar väl ingen roll vart man varit då, går att göra hemma med

Jag har tråkigt nog aldrig hittat trosor i tvättstugan.
Senast redigerad av Under---18 2014-07-29 kl. 15:50.
Citera
2014-07-29, 15:55
Medlem
Du får ändå inte bort det i 60.. Men jag vet inte.Fråga klädtillverkarna.
Citera
2014-07-29, 16:05
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Sköljmedel ska du INTE använda till underkläder. Sköljmedlet torkar ur resåren så den förstörs.
Citera
2014-07-29, 16:20
Medlem
n00bStylEs avatar
Jag tvättar fan allt i 40 grader. De blir rent, ser ingen anledning att tvätta nåt varmare. Så har jag hört att de var viktigare att tvätta varmare förr då tvättmaskinerna inte var lika effektiva. Ingen aning om det stämmer, men 40 räcker till allt jag tvättar iaf.
Citera
2014-07-29, 16:31
Medlem
Alla min kalsonger av lite "finare" märken är 40 grader.
Blir dem inte helt rena då?
Tycker kalsongerna snabbt blir urtvättade om du kör dem i 60 fast det är 40.
Citera
2014-07-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n00bStylE
Jag tvättar fan allt i 40 grader. De blir rent, ser ingen anledning att tvätta nåt varmare. Så har jag hört att de var viktigare att tvätta varmare förr då tvättmaskinerna inte var lika effektiva. Ingen aning om det stämmer, men 40 räcker till allt jag tvättar iaf.

Nicket stämmer fan överens med kommentaren.
Tvättar allt utom underkläder/sängkläder i 40.

Smutsen i trosorna är som sagt tidigare antagligen mensfläckar
Citera
2014-07-29, 16:35
Medlem
Ttoclaws avatar
Vafan jag tvättar alltid i 40grader. Påstår ni att mina kallingar inte blir rena?
Citera
2014-07-29, 16:45
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Vafan jag tvättar alltid i 40grader. Påstår ni att mina kallingar inte blir rena?

Bakterier dör först vid 60 grader, så det stämmer. Torktumling kan dock döda dem också.

En bonus är att även eventuella pälsängrar dör vid 60 grader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in