2014-07-29, 09:40
Medlem
För några veckor sedan startade jag en tråd om Valerie Backström, "politisk" skribent hos Nöjesguiden, (FB) Om Valerie Backström ("politisk" skribent på Nöjesguiden) . Grunden för den tråden var tvådelad, delvis en kort bakgrundskoll jag gjort av henne resp den kommentar som blev resultatet som NG tog bort gång på gång.

Efter att hållit ögonen lite på NG:s kommentarsmoderering efter detta har jag insett att de tar bort rätt mycket kommentarer av inga andra skäl än att de är kritiska till skribentens åsikter. Jag har full förståelse för att de tar bort kommentarer där skribenten kallas fet, hora och liknande osakliga personangrepp men de nöjer sig inte med det. Tex togs nedanstående kommentar till http://nojesguiden.se/artiklar/maria...-en-prideparad bort:

Citat:
Hej Maria

Kan du på ett övertygande sätt motivera att transpersoner inte bara är "attention whores" som tyvärr inte har några intressanta personlighetsdrag som kan generera uppmärksamhet och därför väljer sista utvägen för att få uppmärksamhet, en translivsstil?

Man har naturligtvis all rätt i världen att vara en "attention whore" och/eller transperson men för att värdera bemötandet ett visst beteende generera måste man känna till motiven för sagda beteende.

Därför denna tråd. Har du skrivit en saklig (← läs detta igen!!!) kommentar hos Nöjesguiden och den raderats, posta den i den här tråden. Inkludera länk till originalinlägget.

Och en gång till: enbart sakliga kommentarer. Tröskeln för saklighet är inte jättehög men är den borttagna kommentaren av typen "du ska dö din feta jävla hora" så vill jag inte ha med den i den här tråden.

Slutligen, Lazarus är ett bra tillägg för att automatiskt spara gamla kommentarer http://getlazarus.com/download . Tips: ställ upp tiden den lagrar till max!
Senast redigerad av jahajajahajahaja 2014-07-29 kl. 09:52.
Citera
2014-07-29, 09:45
Medlem
En goo.gl-länk till denna tråd

http://goo.gl/eXKKBD

Använd gärna den som länk när ni skriver på Nöjesguiden så folk upptäcker den här tråden så kan jag samtidigt få lite statistik på hur många som hittat hit
Citera
2014-07-29, 10:58
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahajajahajahaja
Tröskeln för saklighet är inte jättehög

Med utgångspunkt i ditt exempel på sakliga kommentarer om att transsexuella är attention whores, så är jag nog tvungen att hålla med dig.

Citera
2014-08-10, 11:42
Medlem
Vad säger ni om den här då:

Citat:
S: exakt, och eftersom Egypten besegrat nubiska riken i krig är det ett rimligt antagande att de hade nubiska slavar = Kleopatra var vit och slavarna svarta - precis som i den här filmen.

Men som jag skrivit på annat håll, Valerie Backström har inte varit världens flitigaste student (trots att hon faktiskt studerat historia) så hon har nog inte koll på detta.

Den togs bort från http://nojesguiden.se/artiklar/valer...comment-114959

Antar att det är ett personligt påhopp att med viss ironi påpeka att någon inte slutfört sina studier, och inte alls ett uttryck för att man har extremt, EXTREMT, känsliga tår.
Citera
2014-10-30, 15:17
Medlem
Valerie Kyeyune Backström: "varför är Det Bara Motståndet Mot Rasism Som Kallas För C

VALERIE KYEYUNE BACKSTRÖM: "VARFÖR ÄR DET BARA MOTSTÅNDET MOT RASISM SOM KALLAS FÖR CENSUR?"

Påstår Backström att vi sällan ser extremvänsterkrönikor? Finns ju hela tidningar med hyfsade upplagor, tex Arena och ETC, som är fyllda med det dagligen (för att inte tala om AB:s kultursidor). Och Backström som knappt lyckats avsluta några A-kurser på universitet (se länken) klagar över slapp intellektualism?

För övrigt är det staten som ägnar sig åt censur, "moderering" är ett lämpligare uttryck för privata entiteters liknande (OBS: "liknande", inte identiska) hantering. Och klagomål på detta kommer i stor utsträckning från Backströms kollegor i extremtvänstern som hävdar att det är censur (moderering) att de framgångsrikaste medierna drivs av vinstdrivande aktörer.

Och Valerie, vad är din definition av "rasism" och hur är den tillämplig på Ulf Nilssons Expressen-krönika? Frågan är uppriktig. Rasism som begrepp är helt beroende av definitionen men jag har aldrig sett dig definiera rasism. Kan du det?

Slutligen är det lustigt att Backström betonar att man får acceptera att bli ifrågasatt om man deltar i det offentliga samtalet: för några månader sedan publicerade jag ett urval offentliga uppgifter om Backströms universitetskarriär, taxerade inkomst etc i en kommentar till en av Backströms krönikor. Den kommentaren raderades flera gånger, trots att den inte innehöll något som var "olagligt, ett personligt påhopp, rasistiskt, sexistiskt eller stötande". Uppgifterna var i hög grad relevanta för att värdera Backströms krönikor (Om jag minns rätt skrev hon bland annat om hur sådana som hon betraktades som oattraktiva - men det kanske beror på att hon som 25-åring bor hos sina föräldrar och har en obetydlig inkomst snarare än yttre attribut? Inget som direkt signalerar en lyckad, och därmed attraktiv, människa. Bara en tanke liksom...) men
Senast redigerad av jahajajahajahaja 2014-10-30 kl. 15:18. Anledning: Fixade en länk
Citera
2014-10-30, 21:48
Medlem
Denna tråd tycks handla mer om att du uppenbarligen har någon slags fascination över denna Valerie än att kommentarer tas bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in