2014-08-04, 22:28
Medlem
Jag hörde idag av en person som bor i Ryd (där BO bodde) att han blev skjuten för att han var på väg mot ett slagsmål som han inte fick se vilka som deltog i, därför sköts han. Inte meningen att han skulle dö, bara hindras.....
Citera
2014-08-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Jag hörde idag av en person som bor i Ryd (där BO bodde) att han blev skjuten för att han var på väg mot ett slagsmål som han inte fick se vilka som deltog i, därför sköts han. Inte meningen att han skulle dö, bara hindras.....

Nope
Citera
2014-08-04, 22:51
Medlem
Citat:

Låter ju rimligt att skjuta någon för att personen inte ska få se vilka som deltog, måste varit ett jävla slagsmål i så fall. Vad jag hört var BOs ansikte "demolerat" (och att det var därför som det tog ett tag innan han kunde identifieras) och folk snackade om skott mot huvudet på nära håll.
Citera
2014-08-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Låter ju rimligt att skjuta någon för att personen inte ska få se vilka som deltog, måste varit ett jävla slagsmål i så fall. Vad jag hört var BOs ansikte "demolerat" (och att det var därför som det tog ett tag innan han kunde identifieras) och folk snackade om skott mot huvudet på nära håll.
Antagligen var det "ett djäkla slagsmål" eftersom andra har noterat skottlossning innan det dödande. Inte vet jag men om Samxel var på väg dit å inte skulle se vem som sköt....
Citera
2014-08-04, 23:22
Medlem
xactlys avatar
Citat:
Antagligen var det "ett djäkla slagsmål" eftersom andra har noterat skottlossning innan det dödande. Inte vet jag men om Samxel var på väg dit å inte skulle se vem som sköt....
Det var inget slagsmål på gång överhuvudtaget. Däremot hade man förberett sig och väntade på en attack. BO (Om man nu kan kalla han det) satt på den moped som sköt de första skotten vilket ledde till hans död.

Åker man in i ett bostadsområde halv tolv en varm sommarkväll och öppnar eld vilt omkring sig så får man skylla sig själv om man blir skjuten. En sak till som man får tänka på är, att om som en användare tidigare sade, att en kula verkade ha slagit igenom hjärta eller artär så får man ju fråga sig hur smart den döde är som åker iväg på en drive-by utan en skyddsväst...
Citera
2014-08-04, 23:36
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenka
häktad på direkten,en intressant sak är att skjutningen började på ett annat ställe och det har inte ens nämnts eller visats kort på i tidningen. Fullt med skotthål där.

Har polisen undersökt detta andra ställe, dvs vet de om det?
Citera
2014-08-05, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faceford
har du hört talas om poliskällor? Lite pengar så går de få veta allt .

Det jag inte hänger med på här. I Linköping, det sägs nu varit Berga gänget emot Black Cobra (vilka hänger i Skäggtorpet). Sen finns rydsgänget och de där zigenarbloods.

Hur hänger de här ihop?

Är Zigenarna från ryd och Black CObra kompisar?

Vart var den nu avlidne mannen involverad?

Allting har uppstått ifrån en konflikt mellan ledarna i BC och ABB

BC har sitt fäste i Linköping och hänger väldigt mycket i Skäggetorp

ABB och BC sköt vilt i ryd för några månader sedan

Suleiman klanen är en släkt som är med i "Berga gänget"

"Berga gänget" är folk ifrån hela linköping men har sitt fäste i Berga

"Berga gänget" har bara haft gemensamt intresse med ABB för att plocka bort BC ifrån kartan i linköping

"Ryds gänget" är inget jävla gäng utan några enstaka invandrare med ena foten i ABB

"Gypzy Bloodz" är ett "skrotgäng" som han själv förnekar i videointervjun som bor i ryd men har ett gemensamt intresse med BC för att plocka bort både ABB och " Berga gänget"

"BO" Tillhör en vänskapskrets till folket som har en fot inne i ABB som är ifrån ryd

Detta är 110% ren fakta
Senast redigerad av Elvasa 2014-08-05 kl. 00:23.
Citera
2014-08-05, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Har polisen undersökt detta andra ställe, dvs vet de om det?

Ingen aning, allt skaha börjat där.. kan gå förbi o fota om jag har tid.
Senast redigerad av Zenka 2014-08-05 kl. 00:58.
Citera
2014-08-05, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvasa

"Berga gänget" har bara haft gemensamt intresse med ABB för att plocka bort BC ifrån kartan i linköping

"Ryds gänget" är inget jävla gäng utan några enstaka invandrare med ena foten i ABB

"Gypzy Bloodz" är ett "skrotgäng" som han själv förnekar i videointervjun som bor i ryd men har ett gemensamt intresse med BC för att plocka bort både ABB och " Berga gänget"

"BO" Tillhör en vänskapskrets till folket som har en fot inne i ABB som är ifrån ryd

Detta är 110% ren fakta

Lite bra lättbegriplig fakta för en gångs skull.
Vad står ABB för? Var 18åringen släkt med nån i gängen? Kommer nån hämnas hans död o då menar jag inte skjuta nån i benen utan mula nån av dom, hur stor är sannolikheten?
Citera
2014-08-05, 06:48
Medlem
För att klargöra saker lite.

Skjutningen va INTE mellan BC och Bergagänget

Skjutningen var mellan vad som nämndes innan några som har foten inne i Asir samt mot skäggetorpsgänget som är polare med BC

Det som hände i Ryd för ett tag sen va att BC lovat skydda Gypsybloodz mot betalning antagligen då dom inte har så mycket annat gemensamt.

Så det va gypsyblooz som först vart attackerade (tror det va dom som vart brandbombs attackerade) sen kom "BC" in i Ryd för att visa sitt skydd..

Men det som hände i Skäggetorp har att göra mellan två mindre "gäng" Skäggetorps killar mot Ryds killar som har kontakter med BC och Asir.

Varför vet jag inte men ska tydligen vara pga nån mindre skitsak mer eller mindre.

Antagligen är den anhållna 18-åringen han som satt bakom Samuel.
Citera
2014-08-05, 07:47
Bannlyst
Citat:

Detta är 110% ren fakta

Vilka är Suleman?
Citera
2014-08-05, 11:45
Medlem
Citat:

Detta är 110% ren fakta

Ute och cyklar rätt bra!!
Med all säkerhet var det bråket dan innan skottlossningen som startade allt. Där BO och killen bakom väspan kom för att hämnas men det gick inte som man ville då sköggetorps grabbarna var beredda. Sen att du nämner BC hela tiden förstår jag inte. Skäggetorps grabbarna kör ut BC med huvudet före om man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in