2014-07-27, 22:25
Medlem
Rcmannens avatar
Hej. Satt och kolla på film med några vänner när det plötsligt blixtra till. Förstärkaren stängdes av och startades om, tvn hände inget, nån lampa blinka till men dog ej, och datorn min hände det inget på.

Nu X antal timmar senare så märker jag att min dator inte kunde hitta tvn, med tanke på att vi satt och kolla på film via datorn till tvn.

Har provat mitt ps3 och tvn visar ingen bild på någon hdmi. har provat 5 andra kablar nu och ingen ger en bild.

Kan det vara så att bara hdmi gått sönder?
om det är så, hur kunde vi då se på som vanligt tom efter att det blinka till i lampor osv?
Känns som det "gick" sönder när jag stängde av tvn och drog ut sladdarna.
Kan tillägga att det går att titta på tv, men ej någon annan port eller så.

Täcker vanlig hemförskring sånt här? utan nå tillägg utan bara VANLIG, hemförsäkring, har trygghansa.

är detta något man kan laga annars?

vore tacksam för svar då det är lite drygt att tvn gick sönder då jag bara använder den via datorn har ju ingen nytta av den då jag ej kollar på tv haha
Citera
2014-07-27, 22:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rcmannen
Täcker vanlig hemförskring sånt här? utan nå tillägg utan bara VANLIG, hemförsäkring, har trygghansa.
Läs försäkringsbrevet eller leta upp villkoren på försäkringsbolagets hemsida.
Citera
2014-07-28, 00:27
Medlem
Det täcker inte tyvärr, gillar läget och stäng av allt nästa gång det drar in ett åskoväder
Citera
2014-07-28, 01:04
Medlem
horses avatar
https://lagen.nu/1990:932

§16

Annars kanske du har vanlig garanti från platsen där du köpte tv'n?
Citera
2014-07-28, 01:13
Medlem
Yes, det täcks. Se sidan 19-20 i villkoret http://www.trygghansa.se/SiteCollect...vat/P00296.pdf

Försäkringen ersätter

Skada på egendom som orsakas av blixt eller av föremål som på grund av blixtnedslag kommit att skada egen- domen.
Citera
2014-10-03, 18:37
Moderator
Pentyls avatar
Övrig hemelektronik --> Privatekonomi
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem