Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-27, 18:41
  #1
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Okey så jag har en tjej som älskar mig som fan. Jag älskar henne också. Men jag tror inte jag är kär i henne på riktigt. Vi är jävligt nära o hon säger hela tiden att hon älskar mig o jag säger samma till henne men hon har flyttat så det är distansförhålande. Men nu e jag kär på riktigt i en annan tjej som umgåtts med mycket och vi har kelat o sånt, inte gjort nåt än men hon rör mina fingrar hela tiden o drar sina fingrar genom mitt hår och jag brukar leka med hennes hår o knuffa henne och vila mitt huvud mot hennes axel o sånt o vi kan bara sitta o le i tystnad mot varanndra. Det är ju magiskt som ni vet.

Men problemen då.

1 skulle den första tjejen få höra att jag inte älskar henne, utan kanske har nåt me en annan, hon skulle ta sitt liv. Jag skämtar inte. Vårat förhållande är så att hon är efter mig o jag är som en skithög som håller hennes hopp vid liv, håller lågan tänd för att jag vet att hon skulle bli så ledsen annars att jag inte vill ha det på samvetet. Hon e sån som blivit sviken hela livet o aldrig haft nån riktig kärlek. I dag är det så att jag bara skriver hej älskar dig kort till henne för att hon inte ska bli ledsen, bara för att hålla kvar henne i nån slags lycklig stund i livet o inte känna sig ensam o själv mordsbenägen igen, men jag tror inte det går bra i längden.

2 jag mår skit över den nya tjejen, älskar henne men så fort hon sticker hem till sig eller tar lång tid att svara sms blir jag så jävla deprimerad att det är sjukt, jag blir också jävligt svartsjuk när hon snackar me andra killar. Hamna i bråk som fan med en bara för att han sa hej till henne på baren. Jag får nästan ont i magen när jag vet hon sett meddelande men inte svarar direkt o jag vet inte hur hon skulle reagera om hon fick reda på den första bruden. Jag har slagits många ggr för att killar stöter på min tjej liksom. Men sen mår man skit över det ändå trots att man vet hon inte knullar runt eller flirtar med andra, men bara känslan av det gör mig jävligt nere.

3 vad hade ni gjort? Berättat trots att ni nog fattar hur svårt det skulle vara här? Eller levt med det utan att säga nåt??
Citera
2014-07-27, 19:13
  #2
Medlem
NovaOculuss avatar
Hennes liv är inte ditt ansvar, du skall inte leva som en gisslan bara för någon annans skull. Det är bättre att du är ärlig och rak.
Citera
2014-07-27, 19:13
  #3
Medlem
norrlandsguldares avatar
Jag svarar på 2:an för 1:an är alldeles för svår för mig att besvara.

Hon kan vara en person som är upptagen och/eller känner sig stressad när telefonen klingar hela tiden. Jag har själv känt samma sak, att jag blir stressad när många skriver till mig. Det resulterar i att jag svarar kanske dagen efter eller senare på kvällen innan jag ska lägga mig.

Om hon har varit på dig lika mycket som du har varit på henne så tror jag inte att hennes sena svar beror på ointresse.
Citera
2014-07-27, 20:22
  #4
Medlem
KriminalvardenKVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Jag svarar på 2:an för 1:an är alldeles för svår för mig att besvara.

Hon kan vara en person som är upptagen och/eller känner sig stressad när telefonen klingar hela tiden. Jag har själv känt samma sak, att jag blir stressad när många skriver till mig. Det resulterar i att jag svarar kanske dagen efter eller senare på kvällen innan jag ska lägga mig.

Om hon har varit på dig lika mycket som du har varit på henne så tror jag inte att hennes sena svar beror på ointresse.
Hon har jävligt många vänner på facebook o massa skit, över tusentals helt sjukt och har sällan tid med telefonen. Jag vet att det är så liksom innerst inne men bara jag som är cp här trots att jag vet det.

Jag utgår från du är kvinna då, vad tycker du är att spamma? 2 eller 3 eller fler meddelanden?
Citera
2014-07-29, 04:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminalvardenKV
Okey så jag har en tjej som älskar mig som fan. Jag älskar henne också. Men jag tror inte jag är kär i henne på riktigt. Vi är jävligt nära o hon säger hela tiden att hon älskar mig o jag säger samma till henne men hon har flyttat så det är distansförhålande. Men nu e jag kär på riktigt i en annan tjej som umgåtts med mycket och vi har kelat o sånt, inte gjort nåt än men hon rör mina fingrar hela tiden o drar sina fingrar genom mitt hår och jag brukar leka med hennes hår o knuffa henne och vila mitt huvud mot hennes axel o sånt o vi kan bara sitta o le i tystnad mot varanndra. Det är ju magiskt som ni vet.

Men problemen då.

1 skulle den första tjejen få höra att jag inte älskar henne, utan kanske har nåt me en annan, hon skulle ta sitt liv. Jag skämtar inte. Vårat förhållande är så att hon är efter mig o jag är som en skithög som håller hennes hopp vid liv, håller lågan tänd för att jag vet att hon skulle bli så ledsen annars att jag inte vill ha det på samvetet. Hon e sån som blivit sviken hela livet o aldrig haft nån riktig kärlek. I dag är det så att jag bara skriver hej älskar dig kort till henne för att hon inte ska bli ledsen, bara för att hålla kvar henne i nån slags lycklig stund i livet o inte känna sig ensam o själv mordsbenägen igen, men jag tror inte det går bra i längden.

2 jag mår skit över den nya tjejen, älskar henne men så fort hon sticker hem till sig eller tar lång tid att svara sms blir jag så jävla deprimerad att det är sjukt, jag blir också jävligt svartsjuk när hon snackar me andra killar. Hamna i bråk som fan med en bara för att han sa hej till henne på baren. Jag får nästan ont i magen när jag vet hon sett meddelande men inte svarar direkt o jag vet inte hur hon skulle reagera om hon fick reda på den första bruden. Jag har slagits många ggr för att killar stöter på min tjej liksom. Men sen mår man skit över det ändå trots att man vet hon inte knullar runt eller flirtar med andra, men bara känslan av det gör mig jävligt nere.

3 vad hade ni gjort? Berättat trots att ni nog fattar hur svårt det skulle vara här? Eller levt med det utan att säga nåt??

Tja, så tjej 1 och du har varit ihop ett tag. Du har tröttnat. Men ni har varit väldigt nära, så hon har berättat allt för dig om hela sitt liv och sina största rädslor. hon litar alltså helt och fullt på dig. Nu ser du till att låtsas att du är i förhållandet, medan du säkrar tjej 2. Sedan gör du slut och ser till att "snälla killen" som är du "inte hålls som gisslan i ett förhållande". Men tills du har tjej 2 på kroken vill du inte göra slut med flickvännen "för hennes skull" för att hon är så svag och "självmordsbenägen". Allt detta medlidande verkar ha kulminerat när ni kommit att leva i ett långdistansförhållande och du egentligen vill ha närhet, vilket är fullt naturligt. Den dag du får en annan tjej vet du att du blir tvungen att göra slut och då lär du ju göra det för att kunna gå vidare med den nya tjejen du älskar, som flickvännen så klart inte alls känner till.

Jovisst, tjena att det är synd om dig. Jag tvivlar på att din flickvän är hälften så svag som du beskriver henne, det är helt klart du som är en vek amöba. No offence, men vad f-n tycker du själv om dig själv och ditt beteende? Hur hade du gillat att bli behandlad så av din flickvän som du älskade?
Citera
2014-07-29, 05:11
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminalvardenKV
Okey så jag har en tjej som älskar mig som fan. Jag älskar henne också. Men jag tror inte jag är kär i henne på riktigt. Vi är jävligt nära o hon säger hela tiden att hon älskar mig o jag säger samma till henne men hon har flyttat så det är distansförhålande. Men nu e jag kär på riktigt i en annan tjej som umgåtts med mycket och vi har kelat o sånt, inte gjort nåt än men hon rör mina fingrar hela tiden o drar sina fingrar genom mitt hår och jag brukar leka med hennes hår o knuffa henne och vila mitt huvud mot hennes axel o sånt o vi kan bara sitta o le i tystnad mot varanndra. Det är ju magiskt som ni vet.

Men problemen då.

1 skulle den första tjejen få höra att jag inte älskar henne, utan kanske har nåt me en annan, hon skulle ta sitt liv. Jag skämtar inte. Vårat förhållande är så att hon är efter mig o jag är som en skithög som håller hennes hopp vid liv, håller lågan tänd för att jag vet att hon skulle bli så ledsen annars att jag inte vill ha det på samvetet. Hon e sån som blivit sviken hela livet o aldrig haft nån riktig kärlek. I dag är det så att jag bara skriver hej älskar dig kort till henne för att hon inte ska bli ledsen, bara för att hålla kvar henne i nån slags lycklig stund i livet o inte känna sig ensam o själv mordsbenägen igen, men jag tror inte det går bra i längden.

2 jag mår skit över den nya tjejen, älskar henne men så fort hon sticker hem till sig eller tar lång tid att svara sms blir jag så jävla deprimerad att det är sjukt, jag blir också jävligt svartsjuk när hon snackar me andra killar. Hamna i bråk som fan med en bara för att han sa hej till henne på baren. Jag får nästan ont i magen när jag vet hon sett meddelande men inte svarar direkt o jag vet inte hur hon skulle reagera om hon fick reda på den första bruden. Jag har slagits många ggr för att killar stöter på min tjej liksom. Men sen mår man skit över det ändå trots att man vet hon inte knullar runt eller flirtar med andra, men bara känslan av det gör mig jävligt nere.

3 vad hade ni gjort? Berättat trots att ni nog fattar hur svårt det skulle vara här? Eller levt med det utan att säga nåt??

Vill du ha ett praktiskt tips så kan du först ringa en kompis eller liknande till henne om hon har någon där hon är och förklara att du tänker göra slut för att du inte älskar henne längre, och säga att du vill att hon ska vara där, ifall tjejen blir ledsen och självdestruktiv. Du kan säga att du velat göra slut tidigare, men inte vågat. Säg att du är kär i en annan, eftersom det är så det är. Sedan gör du slut, medan det finns någon annan där som kan hjälpa till med reaktionen. Försök inte dölja att du är ett svin som ljugit om att du älskat henne, för du vill ju inte lösa situationen, du vill ut.

Som sagt, hade du haft tjej 2 säkert på kroken hade du nog inte haft några problem med att själv räkna ut hur du gör slut på under omständigheterna bästa sätt... Det blir aldrig bra, eftersom svek gör ont. Att lita på någon som visat sig dubbelspela gör ont för vem som helst, när som helst.

Det är jäkligt fegt av dig att inte våga vara singel medan du bygger upp ditt nya liv. sedan att skylla det på omtanke om henne är lågt. Om du bryr dig så mycket om flickvännen så var en riktig, trogen pojkvän då... Om du inte vill vara det: Stå för det, istället för att ljuga och smyga bakom ryggen på någon som älskar dig och litar på dig.
Citera
2014-07-29, 12:15
  #7
Medlem
provocative77s avatar
Vem får dig att må bra? När du svarat dig själv på den frågan så vet du själv vad du ska göra.
Citera
2014-07-29, 14:23
  #8
Medlem
knoxys avatar
Men herregud, hur länge tänker du ljuga och påsta att du älskar den första flickvännen medans du är otrogen mot henne? Resten av livet? Hur är det bra för dig eller henne?
Om du dumpar henne och hon tar livet av sig är det inte ditt fel, men om du behandlar henne som skit genom att ljuga och vara med andra tjejer och hon får reda på det så är det delvis ditt fel om hon bryter ihop. Dumpa henne och låt henne få en chans att träffa en snubbe som faktiskt älskar henne och vill vare med henne istället.
Citera
2014-07-29, 15:19
  #9
Medlem
Ts, du verkar "älska" andra väldigt fort.
Kanske bör du ta reda på vad begreppet innebär innan du slänger ur dig såna starka fraser ?
Jag tror varken du ÄLSKAR den gamla eller nya tjejen, du verkar ha ett stort bekräftelsebehov och jag tror att din svartsjuka kanske grundar sig i hur du beter dig mot din tjej som du påstår dig älska?
__________________
Senast redigerad av giftsvamp 2014-07-29 kl. 15:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback