2014-07-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hittade en paketavi från posten. Längst ner står det:

"Legimitationsuppgifterna lagras elektroniskt i 12 mån för att vi ska kunna se att behörig mottagare hämtat paketet och för att kunna hantera reklamationer"

Jag legitimerade mig med körkortet och det verkar ju som om de skannar in det.

Det är bara om paketet är sänt som rek, man behöver visa ett id-kort.
I övriga fall räcker det att visa avin eller uppge numret man fått som sms.
Citera
2014-07-29, 01:17
Bannlyst
Lite kul ändå menar han är väl en av våra mest kända Svenskar?

Man kan inte lägga all skuld på (postanställda) på närmaste snabbköp.

Leffe om någon borde väl kunna sätta dit denna marodör?

Men klart att det är ett nytt problem jag minns när jag gick för att få ett pass 1975 då gick man till sin pastorsexpedition för att hämta ut ett personbevis I dag krävs det att minst en släkting med foto säger att DU är DU
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2014-07-29 kl. 01:21.
Citera
2014-07-29, 02:26
Medlem
StigAllans avatar
Var bor ni?
Där blattar sköter paketutlämningen?

På det fyra olika ställen där jag hämtar olika paket får jag lämna legitimation för inscanning, alltid.
Enda undantaget är när jag hämtar ut paket på ett av ställena då ägaren står i kassan.
Vi har gått i samma klass ett antal grundskoleår så både han och jag vet vad vi båda heter.

Direkt det är blattar och negrer inblandade så går det käpprätt åt helvete!
Och ändå sitter stollen som förstört Sverige och önskar än mera värdelösa människor hit?

Antar att han drar en Reinfeldt efter valet!
Citera
2014-07-29, 02:37
Bannlyst
Lite Ot men jag tror inte Fredrik R var så djävla glad i Dyrsvenskar men han satte sig i knät hos FOLKPARTIET som faktiskt sen Per Ahlmarks dagar vill vara det mest Sverigefientliga Partiet (sudda ur gränserna) Och släppa in bidragstagare hej vilt.

Varför spekulera när det finns folk som var med 26 år 1986
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2014-07-29 kl. 02:47.
Citera
2014-07-29, 06:01
Medlem
buffalos avatar
Hur har detektiv Persson tänkt lösa det här brottet då? Känns som att det är mycket snack och lite verkstad från den mannen emellanåt.
Citera
2014-07-29, 07:35
Hälsa Leif GW att han ska kontakta västeråspolisen. De löste min id-kapning när stockholmspolisen la ner!
Citera
2014-07-29, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Fick mitt ID kapat rätt nyligen . Någon hade beställt telefoner och surfplattor från 3 som har den mest inkompetenta systemet ....

J:Jag
f:försäljarn

j, hej jag har fått ett brev om att jag skaffat mig ett abbonemang hos er men det har jag inte såvitt inte gjort
F. Får jag ditt personnumer så ska jag kika vad som skett
j, Perfekt
F, Jag ser att du har 3 st abbonemang här hos oss varav 2 vart startade för 8 dagar sedan
J.Nej det har jag inte har min privata telefon hos er .
F.Okej du har beställt 2 st Iphone 5 med fast pris
J,Nej det har jag inte gjort så ge mig telefonnumren så ska ja ringa upp dem .
F.De kan vi inte lämna ut

Polisanmälan lades ner , Fick de makulerade men nu kan jag inte ta abbonemang/lån då jag är punktmarkerad dvs jag har en spärr så måste gå personligen in överallt

Vem som helst kan knalla in på Ica och säga har glömtl legget hemma men du kan ta mitt personnummer för se att det är jag och det har jag gjort själv !

Systemet innehåller massor med brister, det brister som mest på utlämningsställenas, folk ifrån andra kulturer som gärna slira på reglerna är inte ovanligt. Man måste bygga in fler säkerhets mekanismer i systemet och framförallt måste postens ombud få ta den ekonomiska smällen om det gör fel.

Där jag hämtar mina paketet är det stenhårda med leg, men så är det än en äldre Svensk dam håller i det.
Citera
2014-07-29, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperChihuahua
Hälsa Leif GW att han ska kontakta västeråspolisen. De löste min id-kapning när stockholmspolisen la ner!

Leif GW kommer få sitt brott utrett, eftersom han är den han är..
Citera
2014-07-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Leif GW kommer få sitt brott utrett, eftersom han är den han är..

Garanterat!

Han "hotade" med att den som utredde/lade ned hans anmälan skulle få komma till Veckan brott i höst och förklara sig..

.
Citera
2014-07-29, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Garanterat!

Han "hotade" med att den som utredde/lade ned hans anmälan skulle få komma till Veckan brott i höst och förklara sig..

.

Eller så känner han rätt personer i polisledningen och de blir prestige att lösa fallet. Nu har inte Stockholm någon dagisfröken som polismästare längre. ID stölder skulle kunna minska ganska enkla medel..
Citera
2014-07-29, 19:06
"Han är en död man."
Får man verkligen säga så? Även om det är menat som ett skämt. :P
Citera
2014-07-29, 19:11
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorneman
"Han är en död man."
Får man verkligen säga så? Även om det är menat som ett skämt. :P

Skämt? Har du sett alla Leffes vapen? Han ska göra kaoz med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in