• 5
  • 6
2008-04-21, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shantheman
Finns det i turkiet som man kan köpa? Ska nämligen till side till sommar , men vet inte om man får ta med snus till turkiet från sverge.

Du köper ju det taxfree på flyget ner, var själv till Alanya förra året och hade två stockar snus med mig, inga problem med tull eller så .
Citera
2009-01-14, 23:59
Medlem
Swedish match satsar stora pengar på utlandet verkar det som.
Satt och skummade igenom deras hemsida så upptäckte jag att en ny Röda Lacket har lanserats i alla länder utom Sverige; "Claq Quai".
Sedan att en ny General finns i USA: "Wintergreen", någon som testat dessa en utav dessa?
Citera
2009-01-15, 01:11
Medlem
jag var i thialand för ett tag sen då sålde dom snus på de svenska resturangerna, fast det kanske va illegalt, jag vet inte
Citera
2009-01-15, 18:33
Medlem
När jag var i Egypten gick jag in i en liten affär som sålde prydnassaker. Då bjuder mannen som äger den lilla butiken mig på te och vi sitter och snackar lite. Sen tar han fram svenskt snus(kommer ej ihåg sort). Han undrade om jag ville köpa.

Om det var bara i hans lilla affär eller om det fanns i andra affärer oxå vet jag inte!
Citera
2009-01-15, 18:50
Medlem
KRilldo0s avatar
När jag var på klassresa för cirka 3år sedan i Prag hittade jag en liten affär och i fönstret en liten reklam skylt för General, fast var aldrig inne och kollade om dom hade.
Men skulle gissa på att dom hade snus, vart skulle dom annars fått skylten ifrån?
Citera
2009-01-15, 19:00
Medlem
Vidfamnes avatar
Vissa påstod tidigare att snus var förbjudet enligt någon EU-lag.
Jag skulle bara upplysa FB om att så inte är fallet, du kan köpa snus i danmark och tyskland helt lagligt.
Gott med en dosa general på puben i Köpenhamn och Berlin må jag säga.

// Ivar Vidfamne
Citera
2009-01-15, 22:16
Medlem
F-I-M-Ps avatar
Jag vet att det är olagligt i island iallafall. Har hört att en dosa kan gå på 60-70 kr av folk som säljer svart.
Citera
2009-01-16, 11:14
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-I-M-P
Jag vet att det är olagligt i island iallafall. Har hört att en dosa kan gå på 60-70 kr av folk som säljer svart.

Inte så stor skillnad från hemma alltså...
Citera
2010-02-12, 15:34
Medlem
nVcs avatar
Jag har skummat rundor på internet (främst FB) om hur det är med att ta in snus i Egypten och det verkar vara lugnt. Eller? Åker dit om tre veckor.
Citera
2010-02-12, 19:29
Medlem
CarteNoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bishops Arms
Swedish Match säljer snus i Sverige, Norge och Finland såvitt jag vet. Sedan finns även snus till försäljning i Indien. Du kan även köpa snus på några få platser i USA och Kanada om jag inte är ute och cyklar helt och hållet.

Jag köpte snus i Dallas. Damen i kassan informerade mig att det var en europeisk produkt som skulle intas oralt. Jag förklarade att jag var från Sverige och hade nyttjat produkten i många år. Detta ville hon inte lyssna på så hon fortsatta mala på. Dum sak det där.

Men iaf. Snuset var General lös (enda som fann) och var 1 år gammalt! Jag köpte det för det var kris men gott, det smakade det inte!
Citera
2010-05-31, 22:58
Medlem
Jag tänkte börja sälja det i Ryssland. Några idéer, nån som vill hänga på?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in