Swedish Match säljer snus i Sverige, Norge och Finland såvitt jag vet. Sedan finns även snus till försäljning i Indien. Du kan även köpa snus på några få platser i USA och Kanada om jag inte är ute och cyklar helt och hållet.
I Estland såldes iaf snus innan landet gick med i EU, men nu har de väl tvingats att sluta med försäljningen... Eller så gör de som man gör i Finland, säljer under disken...
OK!
Men så det är förbjudet i länder som ingår i EU? osäker om lagen gäller nu.
Ja, EU har bestämt att all tobak som brukas oralt med undantag från det som tuggas är förbjudet att sälja i medlemsländerna, med undantag från Sverige som fick despans på grund av att en så stor del utav den svenska befolkningen brukar snus regelbundet. Så nu vet du vad demokratiska EU står för, vuxna människor får inte välja om dom ska stoppa en prilla under läppen själva. En jävla skandal är vad det är! Sverige ur EU!
har i USA vet de inte vad snus ar, de har Copenhagen, och det ar smokeless tobacco vilket inte ar snus pa langa vagar, du stoppar det i underlappen och maste hiva in halva dosan for att stilla nikotinbegaret. Dock hoppas jag pa att de EVENTUELLT kan ha snus i en svenskbutik som jag har fatt upp ogonen for. Back to Topic: nej, amerikanarna snusar inte alls de tuggar
Här i Danmark kan man köpa General och Ettan Løssnus eftersom det började säljas och tillverkas här innan lagen kom. Tyvärr kan man inte få tag i portionssnus
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!