Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-26, 17:43
  #1
Medlem
Hej FB! Lånar kompisens konto för orka skaffa eget liksom..

Ja va på dejt med en brud jag har träffat ett par gånger tidigare idag. Vi satt och käkade lunch på en restaurang och då kommer en kille fram till oss och börjar skrika till tjejen "Va fan håller du på med ?! vem fan är denhär clownen?!" och så pekar han på mig, hon svarar "Håll mig utanför dethär" ungefär.
Jag blir ju så klart förbannad över att ha blivit kallad clown, så jag frågar vem i helvete han tror sig vara som stör vår dejt. Då blir killen, som för övrigt va ganska biffig av sig, jäääävligt förbannad.. han tar hårt tag i min arm, bitchslappar honom då för att få fram en reaktion, ja han tappa kontrollen helt och börja skrika som en idiot. Sen släppte han mig och gick därifrån.
Notera att tjejen gör/säger inte ett piss under tiden, när han hade gått va hon också tyst, resten av dejten va förstörd.

Kommer hem, kollar hennes facebook, och ja där hittar jag killen i hennes vänlista, han har typ likat varenda bild hon har och kommenterat massa skit, och hon svarar (!) på de flesta av hans kommentarer också..

Frågar henne sen på facebook vem i helvete är den idiotkillen ? Hon säger att det är en "kompis" HA HA HA! säger jag! Det är ju, enligt mig uppenbart att det är nån skum typ hon dejtar parallellt med mig.. sen nu har killen skrivit på hennes tidslinje att han "är besviken på henne och att hon umgås med clowner"
Vad gör man här för att inte göra bort sig ? Vad jag vill göra vet jag redan, men vad ska man göra ?
EDIT: Värt att notera är att denna kille är äldre än mig (med andra ord mer status för tjejer vill ju ha äldre killar va) Och tjejen är också äldre än mig.
Citera
2014-07-26, 17:56
  #2
Medlem
Annajns avatar
Ett ex eller en annan hon är på G med samtidigt. Hitta dig något bättre..
Citera
2014-07-26, 18:03
  #3
Avstängd
therefores avatar
Att han dyker upp kanske beror på att du är en spelpjäs i ett svartsjukedrama?
Hon eller du som valde place?

Låter som ett gammalt ex som inte släppt henne riktigt.

Håller hon kontakten med dig nu eller har det avtagit? Fortsätter kontakten så har du ju henne. Beter hon sig knas så gör du bäst i att leta annat.
Citera
2014-07-26, 18:17
  #4
Medlem
Du talar givetvis om för henne att du blev väldigt besviken på hennes passivitet i situationen och att du klarar dig utan tjejer med uppenbart dålig självkänsla där du förväntas gå in och styra upp struliga situationer som hon uppenbart har skapat. Kort och gott, du söker en kvinna som kan sköta sitt eget liv och inte en liten patetisk tonårstjej.

Honom ignorerar du bara eftersom du är en bättre människa och inte tjänar någonting på att ta fighten ner på hans tragiska nivå.
Citera
2014-07-26, 18:20
  #5
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F430
Då blir killen, som för övrigt va ganska biffig av sig, jäääävligt förbannad.. han tar hårt tag i min arm, bitchslappar honom då för att få fram en reaktion, ja han tappa kontrollen helt och börja skrika som en idiot. Sen släppte han mig och gick därifrån.

Du försöker få det att låta som att du "vann" den här duellen, men egentligen "förlorade" du, eller hur?

Antagligen missade du chansen på den tjejen, gå vidare.
Citera
2014-07-26, 18:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Att han dyker upp kanske beror på att du är en spelpjäs i ett svartsjukedrama?
Hon eller du som valde place?

Låter som ett gammalt ex som inte släppt henne riktigt.

Håller hon kontakten med dig nu eller har det avtagit? Fortsätter kontakten så har du ju henne. Beter hon sig knas så gör du bäst i att leta annat.
Det va hon, men det va bara för att det ligger nära där hon bor. Knappast så att hon bett honom komma dit..
Nä hon håller fortfarande kontakt med mig, som vanligt typ. Men jag tycker hela situationen är minst sagt märklig.
Avsaknaden av agerande från hennes sida är det konstigaste.
Citera
2014-07-26, 18:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Du försöker få det att låta som att du "vann" den här duellen, men egentligen "förlorade" du, eller hur?

Antagligen missade du chansen på den tjejen, gå vidare.
Ja jag blev ju blåst på resten av dejten..
Men hon håller ju som sagt fortfarande kontakt med mig.
Citera
2014-07-27, 00:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F430
Det va hon, men det va bara för att det ligger nära där hon bor. Knappast så att hon bett honom komma dit..
Nä hon håller fortfarande kontakt med mig, som vanligt typ. Men jag tycker hela situationen är minst sagt märklig.
Avsaknaden av agerande från hennes sida är det konstigaste.

Men vaddå hon kan väl veta att han brukar gå till det stället oc käka lunch eller veta tom. Gav hon ingen mer förklaring alls, du måste ju frågat/fråga!
Citera
2014-07-27, 02:05
  #9
Medlem
Låter lite skumt faktiskt och att hon inte ens reagera eller gjorde något under tiden som allt hände är ännu konstigare. Hon verkar ta det som ett skämt eller något annars hade hon bett om ursäkt för det som hände och att hon skulle ta ett ordentligt snack med killen eller helt enkelt ta bort honom som vän. Vem vill ens vara vän med någon sådan kille som inte kan bete sig normalt och prata normalt utan att använda våld och skrika ut framför er och folket runt omkring er.

Fråga henne om det som hände tidigare liksom vem killen är, varför han gjorde som han gjorde och om det är en kille hon snackar med eller om det är hennes ex? För någonting borde hon komma med? Verkar som att tjejen och killen är clownerna i det hela. Hade hon ingen bättre förklaring än det hon kom med så så hade jag avbrutit kontakten helt om jag vore dig, hon verkar njuta av de konstiga uppmärksamheten.
Citera
2014-07-27, 09:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Du försöker få det att låta som att du "vann" den här duellen, men egentligen "förlorade" du, eller hur?

Antagligen missade du chansen på den tjejen, gå vidare.

"Missa"??? Hon e ju ingenting å ha uppenbarligen
Citera
2014-07-28, 13:27
  #11
Medlem
Mileys avatar
Jävligt skumt asså. Kräv ett svar eller så skiter du i henne, gör detta klart för henne också.

Verkar ju uppenbarligen inte vara flickvänsmaterial den tösen.

Vill du enbart ligga så agera likvärdigt, alltså skit i händelsen och doppa veken.

Jag hade dock inte brytt mig om den snubben, inte värt att ta strid för en sådan tjej. Jag hade blivit riktigt förbannad för att hon inte gjorde något och dessutom inte heller verkar vilja prata om det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback