• 1
  • 2
2014-07-26, 15:17
Medlem
Jag behöver hjälp av någon kunnig som fan inom området, hade varit så jävla tacksam.

Gjorde ett antal brott genom mobilen förra året, offren var de mesta från utlandet (USA, mm) men det fanns även svenskar. Brottet i sig var inte farliga, inte alls, men själva mängden kan anses grovt, då jag gjort det mot minst 50 personer.

Jag gjorde dessa genom facebook, oftast, men har även massa spår efter mig på sms och KIK. Igår fick jag brev om ett jag ska på förhör. En man hade kommit på mig och anmält mig. Eftersom detta var ett jävla tag sen så tror jag inte han har någon chatthistorik mellan oss kvar, men även om han har det så bryr jag mig inte då brottet inte är så farligt.

Till saken: Skulle dom ta min mobil, och sedan börja återskapa gamla filer och chattkonversationer så kommer jag torska på allting! Jag menar brott mot en person kommer lindrigt undan med, men mot över 50, nej!

Frågan är hur försvarar jag mig mot detta? Ta bort facebook? Byta telefon?(har abonnemang)
Citera
2014-07-26, 15:22
Medlem
patriot8s avatar
Stäng ditt facebook-konto och låt dom inte komma åt din mobil, så skulle jag gjort i vart fall.

Vad rör det sig om för brott? Bedrägeri?
Citera
2014-07-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Stäng ditt facebook-konto och låt dom inte komma åt din mobil, så skulle jag gjort i vart fall.

Vad rör det sig om för brott? Bedrägeri?

Ja, handlar om lurat personer mellan 500-1500 kronor.

Men smsen kan dom väl nå genom telefonoperatören?

Är det helt omöjligt för dom om jag stänger av Facebook kontot och KIk kontot?
Citera
2014-07-26, 15:26
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NP.S
Ja, handlar om lurat personer mellan 500-1500 kronor.

Men smsen kan dom väl nå genom telefonoperatören?

Är det helt omöjligt för dom om jag stänger av Facebook kontot och KIk kontot?
Facebook sparar ändå all chatthistorik?
Citera
2014-07-26, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Facebook sparar ändå all chatthistorik?

Men om jag raderar alla konversationer med dom jag försökt lura, kan de återskapa dom? Eller måste dom vända sig till Facebook?
Citera
2014-07-26, 15:31
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Din sms-trafik finns sparat hos operatören. Egentligen behöver de inte ens din mobil.
Citera
2014-07-26, 15:33
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Börja planera dina så kallade brott . Innan du begår dom?
Citera
2014-07-26, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Din sms-trafik finns soarat hos operatören. Egentligen behöver de inte ens din mobil

Men dessa sms finns väl inte där för evigt? Och kostar det inte för polisen att ta ut dessa? Måste dom gå igenom opertören eller kan dom själva ta fram dom?

HUr är det med sociala medier?

Många frågor:P
Citera
2014-07-26, 15:34
Medlem
Sms sparas väl hos operatören i x antal månader och allt du gjort på facebook har väl facebook loggar på, även om du tar bort kontot.

Du får väl neka och hoppas på det bästa, din jävel.
Citera
2014-07-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Sms sparas väl hos operatören i x antal månader och allt du gjort på facebook har väl facebook loggar på, även om du tar bort kontot.

Du får väl neka och hoppas på det bästa, din jävel.

Hahahhaa.

Okej men då kan jag utesluta att jag torskar genom sms? Efter detta ägde rum över 1 år sedan.

Jag har svårt att se att polisen kommer kontakta facebook för att få fram dessa konversationer
Citera
2014-07-26, 15:43
Medlem
filer som legat på ett flashminne, i detta fall en mobil går inte att återskapa.
om nån envisas med att det går, så skulle de inte lägga ner tiden på det då det är jävligt svårt(omöjligt).

det du bör oroa dig över är kiks servrar, facebooks servrar och din operatör.

btw, vrfr är du så korkad och inte använder en billig ny telefon med kontantkort? stolpskott.
Senast redigerad av xcxllxcx 2014-07-26 kl. 15:55.
Citera
2014-07-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcxllxcx
filer som legat på ett flashminne, i detta fall en mobil går inte att återskapa.
om nån envisas med att det går, så skulle de inte lägga ner tiden på det då det är jävligt svårt(omöjligt).

det du bör oroa dig över är kiks servrar, facebooks servrar och din operatör.

Men anta KIK, tar jag bort mitt konto, byter telefon och simkort, hur ska de få tag på skiten?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in