2014-07-25, 22:20
Medlem
Skönt att du klarade dig!

Men vad var det för jävlar som körde in i dig?
Måste ju gått fort?
Citera
2014-07-25, 22:44
Medlem
hemglassgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Skönt att du klarade dig!

Men vad var det för jävlar som körde in i dig?
Måste ju gått fort?
Svårt att säga, men en gissning är minst 150. Nu tycker jag inte att det är så jävla farligt att ligga i 150-160 på en motorväg, men då ska man ta mig fan hålla ögonen på vägen.
Senast redigerad av hemglassgubben 2014-07-25 kl. 22:47.
Citera
2014-07-26, 22:12
Medlem
Vad sa han som körde på dig då?
Citera
2014-07-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemglassgubben
Svårt att säga, men en gissning är minst 150. Nu tycker jag inte att det är så jävla farligt att ligga i 150-160 på en motorväg, men då ska man ta mig fan hålla ögonen på vägen.

Det måste ju ha gått bra mycket snabbare än så för att ha skickat en mindre lastbil på den resan som beskrivits.
Om hastighetsskillnaden vid kollisionen är 40 km/h så får du en rejäl kyss som känns ett par dagar men det borde inte fått dig att helt och hållet köra av vägen på en gång.
Ett fordon med minst dubbla massan hade kanske kunnat trycka av dig vid lägre skillnad, men nu verkar det ju ha varit en personbil av kombimodell(Volvo V50?) som blivit rejält demolerad i fronten.
Lägg dessutom till att påkörande borde ha hunnit påbörja en inbromsning för att åtminstone försöka undvika en kraftig kollision.
Skulle tro att han träffat dig med minst 50-70+ och hållit en bra bit över 200 när han insett att skiten träffat fläkten.

Tur det gick bra för dig, och hoppas han som körde på blir av med lappen för många år framöver. Folk behöver ju få sin glass.
Citera
2014-07-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Det måste ju ha gått bra mycket snabbare än så för att ha skickat en mindre lastbil på den resan som beskrivits.
Om hastighetsskillnaden vid kollisionen är 40 km/h så får du en rejäl kyss som känns ett par dagar men det borde inte fått dig att helt och hållet köra av vägen på en gång.
Ett fordon med minst dubbla massan hade kanske kunnat trycka av dig vid lägre skillnad, men nu verkar det ju ha varit en personbil av kombimodell(Volvo V50?) som blivit rejält demolerad i fronten.
Lägg dessutom till att påkörande borde ha hunnit påbörja en inbromsning för att åtminstone försöka undvika en kraftig kollision.
Skulle tro att han träffat dig med minst 50-70+ och hållit en bra bit över 200 när han insett att skiten träffat
Tur det gick bra för dig, och hoppas han som körde på blir av med lappen för många år framöver. Folk ju få sin glass.

Har du några bevis från utredningen? Farligt att påstå saker efter att hört en sida av de inblandade. Du är ju själv skeptisk till olyckan och hur den gått till i dina tidigare stycken.
Säger inte att det är glasbilen fel men innan utredningen är klar ska man nog akta sig för att anklaga någon. Tänk om glasbilen missade bilen bakom och svängde ut...
Citera
2014-07-27, 09:16
Medlem
hemglassgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullseated
Vad sa han som körde på dig då?
Ingen aning. Har inte pratat med honom. Vet inte ens hur han ser ut.
Citera
2014-07-27, 09:18
Medlem
hemglassgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Skulle tro att han träffat dig med minst 50-70+ och hållit en bra bit över 200 när han insett att skiten träffat fläkten.

Tur det gick bra för dig, och hoppas han som körde på blir av med lappen för många år framöver. Folk behöver ju få sin glass.
Förmodligen gick det snabbare än 150. Jag var mest lite försiktig med min gissning.

Det som hände var att han smällde in på vänstersidan, vilket gjorde att min bil började vobbla.
Citera
2014-07-27, 09:23
Medlem
hemglassgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunhild-k
Har du några bevis från utredningen? Farligt att påstå saker efter att hört en sida av de inblandade. Du är ju själv skeptisk till olyckan och hur den gått till i dina tidigare stycken.
Säger inte att det är glasbilen fel men innan utredningen är klar ska man nog akta sig för att anklaga någon. Tänk om glasbilen missade bilen bakom och svängde ut...
Självfallet bör man inte svälja min historia med hull och hår. Å andra sidan är det tyvärr enbart den som jag kan berätta.

Men oavsett om jag såg bilen eller inte så låg jag i vänsterfilen en bra stund innan smällen. Fullt tillräckligt för att vem som helst ska hinna bromsa. Och då jag körde i 110 är det också helt uppenbart att den andre föraren låg en bra bit över den tillåtna gränsen.
Citera
2014-07-27, 09:35
Medlem
Rebell4evers avatar
Har egentligen inga frågor att ställa (de har redan blivit ställda och besvarade ),

Vill bara ge dig en eloge för att du kom in här och berättade din historia. Sköt om dig! :
Citera
2014-07-27, 10:53
Medlem
Kör själv glassbil och undrar vad du gjorde på vägen kl 9 på morgonen alla våra vardagsturer börjar 16-16.30, eller körde du en lördagstur på en fredag nu när det är semestertider?
Vilket kontor var du ifrån, bennys i norra delen av sthlm eller nått uppsala kontor?
Citera
2014-07-27, 12:49
Medlem
hemglassgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Har egentligen inga frågor att ställa (de har redan blivit ställda och besvarade ),

Vill bara ge dig en eloge för att du kom in här och berättade din historia. Sköt om dig! :
Tack så mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av loveMyFarm
Kör själv glassbil och undrar vad du gjorde på vägen kl 9 på morgonen alla våra vardagsturer börjar 16-16.30, eller körde du en lördagstur på en fredag nu när det är semestertider?
Vilket kontor var du ifrån, bennys i norra delen av sthlm eller nått uppsala kontor?
Rutinerna på vårt kontor har ingenting med olyckan att göra. Jag förstår din nyfikenhet, men det hör inte hemma i den här tråden. Jag kan säga att det är kontoret i Uppsala.
Citera
2014-07-27, 17:34
Medlem
Var det bilen som syns till vänster på den andra bilden? En Volvo XC70 i så fall, och den ser inte ut att ha speciellt stora skador i fronten. Men en hemglassbil ligger väl inte som ett strykjärn på vägen direkt och behöver nog inte så stor knuff för att tappa kontrollen.

Men hur kunde han köra in i vänstra sidan om du låg i vänsterfilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in